Για τις τιμές των καυσίμων, την εκτεταμένη νοθεία σε βενζίνη, πετρέλαιο και υγραέριο και τις σχέσεις της Greek Mafia με τη διακίνηση διαλυτών και εμπορία καυσίμων μίλησε στη Δημόσια Τηλεόραση η Μαρία Ζάγκα, πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής, εστιάζοντας στον αγώνα που κάνει όλα αυτά τα χρόνια για να φύγουν από τον χώρο οι εγκληματικές οργανώσεις.
«Έχουμε πει ότι υπάρχουν άνθρωποι μέσα από τις φυλακές που κάνουν διακίνηση καυσίμων. Είναι παλιά ιστορία» δήλωσε η κα Ζιάγκα, χαρακτηρίζοντας τον εαυτό της ως «σουφραζέτα» που μάχεται για το καλό των συναδέλφων της και των καταναλωτών.
Σχολιάζοντας τις πληροφορίες από αστυνομικές πηγές ότι τουλάχιστον 50 πρατήρια καυσίμων στην Αττική συνδέονται με τέτοια κυκλώματα, δήλωσε ότι όταν ο κλάδος πεθαίνει και οι επιχειρηματίες αναγκάζονται να κλείσουν τα πρατήρια τους τότε τη διαχείρισή τους αναλαμβάνουν είτε οι εταιρείες, είτε άνθρωποι που ξεπλένουν χρήματα ύποπτης προέλευσης.
Περιγράφοντας τη δράση του κυκλώματος, η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής είπε ότι μαθαίνουν ποιοι επιχειρηματίες δεν πάνε καλά και πλειοδοτούν, δίνοντας ακόμη και 1 εκατ. ευρώ, πολλά περισσότερα απ’ όσα αρχικά ζητά ο πωλητής, για να το αγοράσουν.
«Ενώ ξέρεις ότι το μαγαζί ήταν καινούργιο μαθαίνεις ότι περιμένει νέες αντλίες. Πόσο χαζός να είσαι για να μην καταλάβεις ότι αλλάζει τις αντλίες για να βάλει πειραγμένες;» δήλωσε η κα Ζάγκα. Απαντώντας στο κρίσιμο ερώτημα γιατί δεν γίνονται έλεγχοι από τις υπηρεσίες του κράτους σε αυτά τα πρατήριο απάντησε ότι «με τον τρόπο που γίνονται δεν φτάνουν στη ρίζα του κακού».
«Δώσαμε πολύ δουλειά στα συνεργεία»
Σύμφωνα με την κα Ζάγκα, όταν οι καταναλωτές βλέπουν πρατήρια να πωλούν καύσιμα κάτω από την τιμή χονδρικής αγοράς, δύο τινά συμβαίνουν: ή υπάρχει λαθρεμπόριο ή οι αντλίες είναι πειραγμένες και αντί να βάλει καύσιμο για 50 ευρώ πληρώνει 60 ευρώ.
«Όταν είναι πετρελαιοκίνητο σύντομα το αυτοκίνητο αυτό παθαίνει πολύ μεγάλη ζημιά. Τα τελευταία χρόνια δώσαμε πάρα πολύ δουλειά στα συνεργεία» που επιδιορθώνουν χαλασμένα οχήματα από νοθευμένα καύσιμα.
Η ίδια κάλεσε την κυβέρνηση να πάρει πίσω την τροπολογία που επιτρέπει στους πρατηριούχους να πουλάνε κάτω από το κόστος και ταυτόχρονα να μπει το σύστημα εισροών – εκροών, για την πάταξη του λαθρεμπορίου και στα διυλιστήρια.
«Όταν βάζεις (το σύστημα εισροών – εκροών) στον τελευταίο τροχό δεν κάνεις ολοκληρωμένη δουλειά» τόνισε η κα Ζάγκα, επισημαίνοντας ότι δεν παίρνει ξεκάθαρες απαντήσεις από τους αρμοδίους γιατί δεν εισακούγονται τα αιτήματα του κλάδου.
Σχολιάζοντας τις επιπτώσεις από την έκρυθμη κατάσταση στη Μέση Ανατολή και τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, δήλωσε ότι ακόμη δεν έχει επηρεάσει την εγχώρια αγορά των καυσίμων.
«Η απλή αμόλυβδη έσπασε το 1,80 ευρώ το λίτρο, αλλά μπορεί να το βρείτε και κάτω από 1,80 με μικρή διαφορά» σημείωσε, προσθέτοντας ότι «το Σουέζ είναι ο φόβος. Αν διαρκέσει αυτό το μεγάλο ταξίδι (σ.σ. που κάνουν τα δεξαμενόπλοια παρακάμπτοντας το Σουέζ) θα έχει κάποια επίπτωση οπωσδήποτε».