Δεν έχουμε καμία αναστολή στο να εξυγιάνουμε τον ΟΑΣΘ, τόνισε ο πρόεδρός του Στέλιος Παππάς σε εκδήλωση για τις αστικές συγκοινωνίες, στο Πολιτιστικό Κέντρο Πυλαίας, παρουσία του προέδρου του ΣΑΣΘ Κώστα Αμπατζά και του προέδρου της “Εγνατίας Οδού Α.Ε.” και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Δίκτυο Ενεργών Πολιτών» του δήμου Πυλαίας -Χορτιάτη, Απόστολου Αντωνούδη.

Ο κ. Παππάς ανακοίνωσε τις μειώσεις εξόδων, περί τα τεσσεράμισι εκατομμύρια ευρώ, που επιτεύχθηκαν στο τρίμηνο (Αυγούστου – Οκτωβρίου), μετά την αλλαγή καθεστώτος στον ΟΑΣΘ και την ανάληψη των καθηκόντων από τη νέα διοίκησή του, συγκριτικά με το ίδιο τρίμηνο του 2016. Προανήγγειλε, επίσης, περικοπές «προκλητικών» μισθών εργαζομένων στο πλαίσιο της επικείμενης υπογραφής της νέας συλλογικής σύμβασης, ενώ άφησε αιχμές και για τον τρόπο με τον οποίο διακινούνταν οι μετοχές.

«Αν σας πω τις τιμές των συμβολαίων που έχουμε στα χέρια μας, των μικρομετόχων, είναι της τάξεως των τριακοσίων πενήντα ευρώ (το 1/8ο της μετοχής), των επτακοσίων ευρώ (το 1/4ο της μετοχής)… και άλλες περιπτώσεις, τα οποία μπορεί να τα έχουν αγοράσει οι άνθρωποι, κάποιες δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Αυτό όμως δεν αφορά τον οργανισμό. Γιατί αυτές, οι δεκάδες χιλιάδες, δεν φτάσανε ποτέ μέσα στον οργανισμό. Κι έχει μια σημασία να βρούμε τη διαδρομή του χρήματος».

«Για μας είναι υποχρέωση, υποχρέωση ακόμη σε αυτούς που αυτή τη στιγμή μας κατηγορούν και μας κάνουν επερωτήσεις στη Βουλή, για τι γίνεται και εάν λαμβάνουμε υπόψη μας τους μικρομετόχους…» πρόσθεσε ο κ. Παππάς, απευθυνόμενος στο ακροατήριο, ανάμεσα στο οποίο υπήρχαν και πρώην μικρομέτοχοι του ΟΑΣΘ.

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ υπογράμμισε ότι όλα αυτά τα χρόνια, παρατύπως, δεν δημοσιευόταν ισολογισμοί του οργανισμού και επομένως, μεταξύ άλλων, δεν ήταν δυνατόν να διαπιστωθεί ούτε η φερεγγυότητα του από την αγορά, ούτε η υγεία του, ούτε και η αξία της μετοχής του. «Έχουν γίνει σημεία και τέρατα σε αυτό το επίπεδο, σημεία και τέρατα» είπε ο κ. Παππάς. Πρόσθεσε, δε, ότι το μέρισμα δεν αποδίδονταν, όπως προβλέπεται, στο τέλος των χρήσεων, ενώ το επιχειρηματικό κέρδος καταχωρούνταν στα έξοδα. Αμφισβήτησε, ακόμη και ότι επρόκειτο στην ουσία για «ιδιωτική επιχείρηση», τονίζοντας ότι ήταν «ένας φορέας του οποίου το μάνατζμέντ ασκούσαν ιδιώτες».

«Έκαναν διαχείριση ενός φορέα, στον οποίο τα κεφάλαια ήταν και είναι του δημοσίου…. όταν το δημόσιο βάζει κάθε χρόνο εκατό εκατομμύρια και το μεταφορικό σου έργο είναι πενήντα…» σχολίασε ο κ. Παππάς και συνέχισε :

«Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι δεν π.χ. είναι ένα προβληματάκι διαχείρισης, είναι ένα ζήτημα το οποίο θα κριθεί βεβαίως και ως προς τη νομιμότητα του, ήδη έχουν κάποιοι, αγαπητοί φίλοι, προσφύγει στο ΣτΕ, εμείς δεν έχουμε κανένα πρόβλημα, ίσα, ίσα…. Αλλά κι εμείς έχουμε υποχρέωση την εντολή που πήραμε, να υπερασπίσουμε το δημόσιο συμφέρον, να τη φέρουμε σε πέρας».

«Όσα εμπόδια κι αν θελήσουν να βάλουν μπροστά μας, η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει» είπε ο κ. Παππάς και πρόσθεσε: «Έχει πολλούς κόμπους το κουβάρι..έναν, έναν, θα τους λύνουμε».

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ υπογράμμισε ότι στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης εντάσσεται και η επικείμενη υπογραφή της νέας συλλογικής σύμβασης με τους εργαζομένους, την οποία, όπως είπε, «είμαστε προ των πυλών να υπογράψουμε, κόβοντας μισθούς, οι οποίοι ήταν προκλητικοί για τον πολίτη».

«Και το λέω μετά λόγου γνώσης, δεν έχω καμία αναστολή ως προς αυτό» πρόσθεσε ο κ. Παππάς και συνέχισε: «Δεν έχουμε αναστολή να κόψουμε τους μισθούς που ήταν προκλητικοί, δεν έχουμε καμία αναστολή στο να αποκαλύψουμε τη διαδικασία με την οποία κινούνταν οι μετοχές. Δεν έχουμε καμία αναστολή στο να εξυγιάνουμε αυτό το φορέα. Δεν έχουμε καμία αναστολή στο να αποδώσουμε αυτό το φορέα στη Θεσσαλονίκη».

Οικονομικά στοιχεία τριμήνου Αυγούστου – Οκτωβρίου 2017 του ΟΑΣΘ

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ παρουσίασε τα οικονομικά στοιχεία του τριμήνου (Αύγουστος-Οκτώβριος 2017) μετά την αλλαγή καθεστώτος στον ΟΑΣΘ και την ανάληψη της νέας διοίκησης, κατά τα οποία επιτεύχθηκε μείωση εξόδων κατά 13,72 % , σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016, που αντιστοιχεί σε περίπου τεσσεράμισι εκατομμύρια ευρώ.

Επεσήμανε, επίσης, για τον προϋπολογισμό του 2018 προβλέπεται σημαντική βελτίωση των οικονομικών και εξοικονόμηση πόρων του δημοσίου, η οποία θα υπερβαίνει τα 30 εκατομμύρια, έναντι των προηγουμένων ετών.

Πρόσθεσε, δε, ότι το σύνολο των εσόδων από το μεταφορικό έργο βρίσκεται το 2017, στο ίδιο επίπεδο με την προηγούμενη χρονιά.

Όπως είπε, ο κ. Παππάς, «οι αμοιβές τρίτων παρουσιάζουν μείωση 48,70% και η μείωση προκύπτει από τις αλλαγές συμβάσεων και διακανονισμό οφειλών έναντι τρίτων», ενώ «οι αμοιβές του Δ.Σ. είναι μειωμένες σε ποσοστό 86,25%».

«Κάτι που επιβεβαιώνει την πολιτική μας για λιτή και χρηστή διοίκηση» είπε ο κ. Παππάς και συνέχισε : «Το (νέο) διοικητικό συμβούλιο στο τρίμηνο που πέρασε είχε έξοδα δεκατρείς χιλιάδες ευρώ, σε αντιστοιχία με τα προηγούμενα χρόνια ήταν της τάξης των ενενήντα χιλιάδων ευρώ, είναι σημαντική μείωση».

Επίσης, «τα διάφορα έξοδα παρουσιάζουν μείωση 29,45%» και «το επιχειρηματικό κέρδος προφανώς δεν καταβάλλεται δεδομένου ότι ο ΟΑΣΘ βρίσκεται σε εκκαθάριση, άρα υπάρχει εξοικονόμηση πόρων υπέρ του δημοσίου της τάξεως 1,2 εκατ. το μήνα».

Ο κ. Παππάς επεσήμανε επίσης ότι στα δύο προηγούμενα χρόνια είχε παρουσιαστεί σημαντική διαφορά εξόδων έναντι των εσόδων, (της τάξεως των 8,4 εκατ. το 2016 και 9,4 εκατ. το 2015) και η διαφορά αυτή «σύμφωνα με το προηγούμενο θεσμικό καθεστώς, το οποίο καθιέρωνε «λεόντειο σχέση» σε βάρος του δημοσίου» έπρεπε να καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Τέλος, σε ερώτηση δημοσιογράφων για την εκκρεμότητα της μετακίνησης εννέα εργαζομένων του ΣΑΣΘ, των οποίων οι συμβάσεις λήγουν, στον ΟΣΕΘ – για τους οποίους το ΕΚΘ εξέδωσε το απόγευμα σχετική ανακοίνωση ζητώντας να βρεθεί λύση – ο κ. Παππάς τόνισε :

«Έχουμε καθιερώσει μια άριστη συνεργασία με τον ΟΣΕΘ. Ο ΟΣΕΘ είναι ο διάδοχος του ΣΑΣΘ. Τα έξοδα του ΟΣΕΘ καλύπτονται από το 2% των εισπράξεων των δικών μας για να μπορεί να λειτουργεί ως συντονιστικός, επιστημονικός φορέας. Και προφανώς, οι εργαζόμενοι οι οποίοι μέχρι τώρα ήταν με μπλοκάκι είναι σε μια εκκρεμότητα. Και εμείς σε συνεργασία με το προεδρείο του ΟΣΕΘ τρέχουμε να βρούμε μια λύση, ώστε, οι άνθρωποι αυτοί, να συνεχίσουν τη δουλειά τους απρόσκοπτα. Δεν το κάνουμε για λόγους απλώς φιλεργατισμού, γιατί προφανώς σκεπτόμαστε πάντα τους εργαζόμενους, αλλά το κάνουμε γιατί είναι ένας πολύ σημαντικός βραχίονας, ένας επιστημονικός πνεύμονας, τον οποίο έχουν ανάγκη οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης».