Στόχος ασυνείδητων είχαν γίνει τουλάχιστον το τελευταίο δεκαήμερο ηλικιωμένοι, σε διάφορες περιοχές της Χαλκιδικής.

Οι δράστες τηλεφωνούσαν σε σταθερό τηλέφωνο σε σπίτια ηλικιωμένων και προσποιούμενοι είτε το παιδί τους, είτε ακόμα και τον αστυνομικό, προσπαθούσαν να πείσουν τους ηλικιωμένους ότι δήθεν το παιδί τους προκάλεσε τροχαίο ατύχημα με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό ανήλικου και για να αποφύγει τις ποινικές συνέπειες απαιτούνταν άμεσα μεγάλο χρηματικό ποσό, που έφτανε μέχρι και τις 80.000 ευρώ.

Στο πλαίσιο των ερευνών, εντοπίστηκε χθες το βράδυ ένας 34χρονος, μέλος της σπείρας, τη στιγμή που παραλάμβανε το χρηματικό ποσό των 15.000 ευρώ από γυναίκα που νωρίτερα της είχαν τηλεφωνήσει, εφαρμόζοντας ακριβώς την ίδια μεθοδολογία, απαιτώντας αρχικά το χρηματικό ποσό των 60.000 ευρώ.

Από τη μέχρι τώρα έρευνα προέκυψε ότι τα μέλη της οργάνωσης εμπλέκονται σε ακόμα 1 περίπτωση απάτης, όπου κατάφεραν να αφαιρέσουν κοσμήματα αξίας 5.000 ευρώ, καθώς και σε 12 απόπειρες απάτης όπου απαίτησαν συνολικά χρηματικό ποσό που ξεπερνά τις 390.000 ευρώ.

Οι έρευνες συνεχίζονται για τον εντοπισμό και τη σύλληψη των υπολοίπων μελών της οργάνωσης, καθώς και την τυχόν συμμετοχή τους και σε άλλες περιπτώσεις εξαπάτησης ηλικιωμένων.

Ο συλληφθείς με την κακουργηματικού χαρακτήρα δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος του θα οδηγηθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Χαλκιδικής.

Στοχεύοντας στην πρόληψη και αποφυγή παρόμοιων περιστατικών, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας προτρέπει τους πολίτες:

• να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.)
• σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού τους προσώπου, να επιδιώκουν πάντα να επικοινωνούν οι ίδιοι τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό τους πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι
• σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς τους
• να μην πείθονται όταν άγνωστοι τους ζητούν να καταβάλλουν χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα – εταιρείες για αγορά αγαθών – προσφορά υπηρεσιών
• να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού
• να μην πείθονται από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχουν προηγουμένως καλέσει
• επισημαίνεται ότι από τα νοσοκομεία ή τις δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η τακτική υπάλληλοί τους να πηγαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν
• να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους να επικοινωνούν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.)
• να συγκρατούν τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσουν το έργο των διωκτικών αρχών.
• Να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.