Ρεπορτάζ: Παύλος Κιρκασίδης
Ίσως να είναι ελάχιστοι οι πολίτες αυτής της χώρας που έχουν τόσο σαφή εικόνα του πρωθυπουργικού «success story» όσο ο Λάμπρος Ζήκας, που εδώ και μέρες, βιώνει μια κατάσταση η οποία κινείται μεταξύ της απόλυτης παράνοιας και της εγκληματικής συμπεριφοράς του κράτους.
Στις 25 Ιουνίου, η 81 ετών μητέρα του Ελένη Ζήκα εισήχθη εκτάκτως στην Β’ Παθολογική του Νοσοκομείου Αγ. Όλγα το οποίο εφημέρευε. Εκεί διαπιστώθηκε πως διέτρεχε σοβαρό κίνδυνο για την ίδια της τη ζωή και αποφασίστηκε η άμεση καταστολή και διασωλήνωσή της.
Όταν όμως δύο μέρες μετά κρίθηκε αναγκαία η αποσωλήνωσή της καθώς ο κίνδυνος ξεπεράστηκε, τότε ο γιός της Λάμπρος Ζήκας άκουσε εμβρόντητος από τους ιατρούς του Νοσοκομείου πως, «ναι μεν μπορούσαν να την διασωληνώσουν ωστόσο δεν έχουν την δυνατότητα να την αποσωληνώσουν καθώς κάτι τέτοιο απαιτεί Μονάδα Εντατικής οι οποίες αυτές τις μέρες δεν είναι διαθέσιμες διότι έχουν κλείσει για απολύμανση» !
Έκπληκτος ο Λάμπρος Ζήκας μπροστά σε αυτά που δεν θα μπορούσε κανείς να φανταστεί πως είναι δυνατόν να συμβαίνουν σε οποιαδήποτε μη τριτοκοσμική χώρα, υπάκουσε στις συμβουλές του νοσοκομείου περί αναζήτησης ΜΕΘ σε κάποιο άλλο νοσοκομείο μέσω του ΕΚΑΒ που είναι επιφορτισμένο με αυτή την αρμοδιότητα.
Από τις 27 όμως Ιουνίου και μέχρι σήμερα, το ΕΚΑΒ δεν του έχει δώσει κάποια λύση, «αδυνατώντας», όπως ισχυρίζεται, «να βρει κάποιο ελεύθερο κρεβάτι σε ΜΕΘ» προκειμένου να μπορέσει να αποσωληνωθεί η ηλικιωμένη μητέρα του, της οποίας πλέον η ζωή διατρέχει άμεσο κίνδυνο, όχι μόνο από τη νάρκωση τόσων ημερών αλλά και από το γεγονός ότι, όντας διασωληνωμένη, παραμένει σε κοινό θάλαμο, εκτεθειμένη σε κάθε είδους ενδονοσοκομειακής λοιμώξεως.
Το zougla.gr επικοινώνησε με το ΕΚΑΒ για το θέμα, και ο αρμόδιος υπάλληλος δήλωσε πως «αυτή την εποχή υπάρχει πρόβλημα με τις ΜΕΘ επειδή τα περισσότερα νοσοκομεία τις κλείνουν για απολύμανση». Όσο για την 81 ετών γυναίκα, «θα εξυπηρετηθεί όποτε αυτό καταστεί δυνατόν», χωρίς ωστόσο να μπορεί να δώσει οποιοδήποτε χρονικό ορίζοντα.
Στο ηχητικό απόσπασμα που ακολουθεί, όλη η ιστορία από τον γιο της ασθενούς, Λάμπρο Ζήκα, ο οποίος, όπως λέει, «περιμένει την κατάληξη της μητέρας του» αδύναμος να αντιδράσει καθ’ οιονδήποτε τρόπο μπροστά σε αυτό το τέρας που, όσες μάσκες κι αν προσπαθήσουν να του φορέσουν οι κυβερνώντες με μιά «ανάπτυξη που έρχεται», δεν καταφέρνει τελικά να κρύψει το αληθινό του φρικιαστικό πρόσωπο.