Ο απόλυτος παραλογισμός. Παρήγγειλαν αμαξοστοιχίες που σκουριάζουν στη βροχή. Δεν μέτρησαν τα βαγόνια που δε χωράνε στις στοές. Οι πολιτικές εξαγγελίες έμειναν στα λόγια.

Παρήγγειλαν αμαξοστοιχίες, πριν από 10 χρόνια, για να τεθούν σε λειτουργία στη διαδρομή του οδοντωτού. Τα βαγόνια παρελήφθησαν πριν από 4 χρόνια. Από τότε έμειναν εκτός αμαξοστασίου έως σήμερα, εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες. Παράλληλα, το 2003 άρχισε η διαδικασία ανακατασκευής της γραμμής μέσω δημοπρασίας. Ήταν γνωστό δηλαδή ότι τα δεδομένα στη γραμμή του οδοντωτού θα άλλαζαν, άρα θα έπρεπε να έχουν αλλάξει και τα δεδομένα των βαγονιών, που θα έκαναν τη συγκεκριμένη διαδρομή, με τη διαφορά ότι τα βαγόνια όχι μόνο είχαν αγοραστεί αλλά τα είχαν εγκαταλείψει έξω από το αμαξοστάσιο, που ούτε σε αυτό χωρούσαν. Με λίγα λόγια, ο Ο.Σ.Ε. προχώρησε σε μια επένδυση όχι με γνώμονα τα δεδομένα της γραμμής, αλλά με τα δεδομένα των βαγονιών, με αποτέλεσμα σήμερα να προσπαθεί να κάνει παρεμβάσεις στις εγκαταστάσεις του με ιδιαίτερα υψηλό κόστος.

Οι εξαγγελίες

Το Μάιο του 2004, ο τότε υπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Λιάπης, εν μέσω μεγάλης φιέστας, είχε ανακοινώσει την έναρξη των δρομολογίων του οδοντωτού με τα συγκεκριμένα βαγόνια. Αφού έκανε την εξαγγελία έμαθε ότι η οδόντωση της γραμμής είναι τελείως διαφορετική από εκείνη των βαγονιών. Για την ιστορία, σας θυμίζουμε τα εγκαίνια λεωφορειακής γραμμής στην Αθήνα, από τον ίδιο υπουργό, που ακυρώθηκε την ίδια ημέρα, διότι εκ των υστέρων διαπιστώθηκε ότι το λεωφορείο περνούσε μέσα από ποδηλατόδρομο! Το γεγονός είναι ότι έως σήμερα, η συγκεκριμένη εξαγγελία έμεινε στη φιέστα του 2004.

«Τρέχουν» να τα μαζέψουν

Οι παρεμβάσεις που γίνονται σήμερα αφορούν στην αλλαγή της οδόντωσης των γραμμών αλλά και στις διαστάσεις των στοών. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες προσαρμογής της οδόντωσης στα βαγόνια. Το επόμενο στάδιο είναι εκείνο των αλλαγών στις στοές. Δηλαδή θα σκάψουν στα τοιχώματά τους, για να χωρέσει η αμαξοστοιχία. Η τρίτη παρέμβαση αφορά στη μετακίνηση των γραμμών μέσα στα τούνελ.

«Είναι αλήθεια ότι τα βαγόνια είναι μεγαλύτερα σε πλάτος από τις στοές της διαδρομής. Ο οδοντωτός είναι μια πονεμένη ιστορία και η μη λειτουργία του έχει επηρεάσει τον τουρισμό της περιοχής, προκαλώντας την οργή των κατοίκων», λέει στη zougla.gr ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Δ.Σ. του Ο.Σ.Ε., Δημήτρης Καραπάνος.

Η τελική δέσμευση της εταιρίας ήταν ότι ο οδοντωτός θα λειτουργούσε τον περασμένο Μάρτιο, όμως, όπως όλα δείχνουν, δεν πρόκειται να λειτουργήσει πριν το τέλος του ερχόμενου Νοεμβρίου.