Σε προ κρίσης επίπεδα τείνει να επιστρέψει η επιβατική κίνηση, δηλαδή ο αριθμός των αφίξεων και αναχωρήσεων από το εξωτερικό και το εσωτερικό, στα αεροδρόμια όλης της χώρας. Εκτός από το «Ελευθέριος Βενιζέλος», που έχει ανακάμψει, οι αερολιμένες στην περιφέρεια ευνοήθηκαν ιδιαίτερα από την αύξηση του τουρισμού, ενώ, όπως δείχνουν τα στοιχεία, ο περασμένος Αύγουστος υπήρξε ο καλύτερος από το 2010.

Κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» σημαντική εξέλιξη αποτελεί η εντυπωσιακή αύξηση των Ελλήνων ταξιδιωτών κατά 34%, ενώ και ο αριθμός των ξένων επισκεπτών με αποκλειστικό προορισμό την Αθήνα αυξήθηκε κατά 20%.

Επίσης, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2013, η αύξηση των αφίξεων και των αναχωρήσεων είναι σημαντική, ενώ σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κέρκυρα και η Μύκονος, η επιβατική κίνηση από το εξωτερικό έχει εκτοξευτεί.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας -που παρουσιάζονται αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα- η επιβατική κίνηση εξωτερικού (συνολικές αφίξεις-αναχωρήσεις) είναι σημαντικά αυξημένη τον Αύγουστο του 2014 συγκριτικά με πέρυσι και διαμορφώνεται στο αεροδρόμιο:

– της Θεσσαλονίκης σε 477.000 έναντι 388.826 επιβάτες
– των Χανίων σε 402.700 έναντι 335.893 επιβάτες
– του Ηρακλείου σε 1.153.000 έναντι 1.072.294 επιβάτες
– της Ρόδου σε 847.000 έναντι 792.876
– της Κω σε 463.600 έναντι 417.247
– της Μυκόνου σε 157.700 από 114.766
– της Κέρκυρας σε 508.000 από 440.792.

Αλλά και η κίνηση εσωτερικού (αφίξεις-αναχωρήσεις) έχει συνολικά αυξηθεί, ενώ σε ορισμένα αεροδρόμια (π.χ. Κέρκυρα, Χανιά) εμφανίζει υποχώρηση.

Οι ειδικοί αποδίδουν την αύξηση της επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια στην άνοδο του τουρισμού, στην περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της Ryanair στην ελληνική αγορά και στη διατήρηση από την Aegean σε χαμηλά επίπεδα των ναύλων.

Αποκρατικοποιήσεις

Την ίδια στιγμή, η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, που εμφανίζει σημαντική καθυστέρηση, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως τον Νοέμβριο. Οι αερολιμένες έχουν διαιρεθεί σε δύο ομάδες: στην πρώτη ανήκουν αυτά της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.

Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι τρία από τα αεροδρόμια της Λήμνου, της Χίου, της Καρπάθου και της Νέας Αγχιάλου.

Για τα κερδοφόρα περιφερειακά αεροδρόμια, δεσμευτικές προτάσεις εκτιμάται ότι θα καταθέσουν οι κοινοπραξίες της γαλλικής Vinci με την Ελλάκτωρ, της γερμανικής Fraport με τον όμιλο Κοπελούζο, της αργεντίνικης Corporacion America με την ΜΕΤΚΑ, η αμερικανική εταιρεία Advent international, καθώς και τα σχήματα J&P Άβαξ, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και Aeroports De La Cote d Azur.