Ρεπορτάζ: Πέτρος Κουσουλός

Σε οικονομικό έγκλημα διαρκείας εξελίσσεται η νόθευση και το λαθρεμπόριο καυσίμων που προμηθεύονται τα Σώματα Ασφαλείας, σύμφωνα με έγγραφα ντοκουμέντα του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος και με αναλύσεις χημικών εργαστηρίων που παρουσιάζει η zougla.gr.

Ο φάκελος λαθρεμπόριο-νοθεία καυσίμων που αποκαλύφθηκε από τη zougla.gr, τις τηλεοπτικές εκπομπές «Κίτρινος Τύπος», «Ζούγκλα» του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου αλλά και τις καταγγελίες του γενικού γραμματέα Διαφάνειας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Γιώργου Σούρλα, ανοίγει εκ νέου.

Στη διάθεση της zougla.gr βρίσκονται τα επίσημα στοιχεία των ελέγχων που πραγματοποίησαν κλιμάκια του ΣΔΟΕ σε υπηρεσίες των Σωμάτων Ασφαλείας και συγκεκριμένα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και της Ελληνικής Αστυνομίας. Επίσης, δείγμα που έφτασε στα γραφεία μας από νευραλγική στρατιωτική μονάδα της Βόρειας Ελλάδας, έπειτα από σχετική ανάλυση, διαπιστώθηκε νοθεία στο καύσιμο με το οποίο εφοδιάζονται τα οχήματα του στρατού.

Βάσει επιστημονικών εκτιμήσεων το πετρέλαιο με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο:

• Προκαλεί βλάβες στους κινητήρες και στα συστήματα μετεπεξεργασίας των καυσαερίων.
• Προκαλεί αναπνευστικές και καρδιαγγειακές παθήσεις και αυξάνει την θνησιμότητα.
• Βλάπτει τα δάση, τις λίμνες, τα κτίρια και τα μνημεία.

Τα ντοκουμέντα

Όλα τα παραπάνω στοιχεία, τα οποία καταδεικνύουν ότι το «πάρτι της νοθείας» συνεχίζεται, έχουν ήδη αποσταλεί (από την 1η Νοεμβρίου 2012) και στο γραφείο του Οικονομικού Εισαγγελέα, κ. Γρηγόρη Πεπόνη ο οποίος διενεργεί ποινική προκαταρκτική εξέταση για την υπόθεση.

Από το ρεπορτάζ προκύπτουν δυο συμπεράσματα. Πρώτον, ότι το οικονομικό σκάνδαλο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη ακόμη και σήμερα, καθώς στα καύσιμα με τα οποία εφοδιάζονται τα Σώματα Ασφαλείας και ο Στρατός παρουσιάζουν αυξημένες τιμές θείου και χαρακτηρίζονται ως «μη κανονικά».

Δεύτερον ότι η φυσική και η πολιτική ηγεσία των Σωμάτων Ασφαλείας «κωφεύουν» μπροστά στο σκάνδαλο δισεκατομμυρίων ευρώ σε βάρος του ελληνικού Δημοσίου. Είναι ενδεικτικό ότι αξιωματικοί της Πυροσβεστικής, οι οποίοι αιτήθηκαν τη διενέργεια ελέγχων κατά τη διάρκεια παραλαβής καυσίμων αλλά και τη θεσμοθέτηση ανάλογων διαδικασιών, διώκονται πειθαρχικά!

Όλα αυτά τη στιγμή που το συγκεκριμένο θέμα έχει αναδειχθεί επανειλημμένως από τα ρεπορτάζ της zougla.gr, με τα διαφυγόντα κέρδη του ελληνικού Δημοσίου από τη νόθευση και το λαθρεμπόριο να είναι τεράστια, την ώρα που οι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις είναι δραματικές και όλα τα κοινωνικά στρώματα πλήττονται καθώς η Πολιτεία δεν μπορεί να δώσει τέλος στο πάρτι των λαθρεμπόρων.

Τα ρεπορτάζ και οι αποκαλύψεις του Κίτρινου Τύπου για τα καύσιμα των Ε.Δ.

Ο έλεγχος

Η σημερινή αποκάλυψη της zougla.gr αφορά τους ελέγχους που έγιναν από την Γ’ Υποδιεύθυνση Ελέγχων του ΣΔΟΕ σε έξι σταθμούς ανεφοδιασμού υπηρεσιών της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στο πλαίσιο των εισαγγελικών παραγγελιών που έχουν δοθεί.

Οι σταθμοί που μπήκαν στο «στόχαστρο» των ελεγκτών του ΣΔΟΕ ήταν εκείνοι του Ζωγράφου, του Ταύρου, της Καλλιθέας, του Ελληνικού, του Πειραιά και της Ελευσίνας.

Οι πρώτοι τέσσερις εφοδιάζουν τα οχήματα της αστυνομίας, ενώ οι δύο τελευταίοι εφοδιάζουν τα οχήματα της πυροσβεστικής υπηρεσίας.

Νοθείας συνέχεια…

Η δειγματοληψία των καυσίμων και συγκεκριμένα του πετρελαίου κίνησης στους σταθμούς Ζωγράφου, Ταύρου και Καλλιθέας, πραγματοποιήθηκε στις 4 Ιανουαρίου 2012 και στις 9 Ιανουαρίου 2012 στους σταθμούς του Ελληνικού, του Πειραιά και της Ελευσίνας.

Από την έρευνα προέκυψε ότι τα δείγματα που ελήφθησαν από τους πρώτους τέσσερις σταθμούς ανεφοδιασμού ήταν κανονικά, πληρούσαν δηλαδή τις προδιαγραφές του στρατού.

Δεν ισχύει όμως το ίδιο και για τα καύσιμα που διοχετεύτηκαν στον 2ο Πυροσβεστικό Σταθμό Πειραιά και τον σταθμό της 1ης ΕΜΑΚ Ελευσίνας. Από τη χημική ανάλυση προέκυψε ότι δεν πληρούσε τις απαραίτητες προϋποθέσεις καθώς περιείχε θείο 16,4 και 29,5 αντίστοιχα αντί του μεγίστου επιτρεπόμενου 10mg/kg.

Δείτε την έκθεση-ντοκουμέντο



Ακατάλληλα καύσιμα στις Ένοπλες Δυνάμεις

Στρατιωτική μονάδα της Βόρειας Ελλάδας φουλάρει τα στάγερ και τα υπόλοιπα οχήματα που συμμετέχουν σε ασκήσεις του στρατού ξηράς με ακατάλληλο καύσιμο. Το γεγονός προκαλεί σοκ, καθώς κινδυνεύουν οι ζωές των στρατιωτών και των αξιωματικών. Το δείγμα εστάλη με δημοσιογράφο στο Γενικό Χημείο, αλλά κάποιοι δεν θέλησαν να το παραλάβουν, καθώς προέρχεται από… ιδιώτη.

Απευθυνθήκαμε στη συνέχεια σε διαπιστευμένο εργαστήριο το οποίο έκανε την ανάλυση. «Το δείγμα καυσίμου δεν πληροί τις προϋποθέσεις. Είναι ακατάλληλο. Είναι εντυπωσιακό η υψηλή περιεκτικότητα σε θείο», αναγράφεται σε έγγραφο που βρίσκεται στη διάθεση της zougla.gr.

Ο Γενικός Γραμματέας Διαφάνειας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Γ. Σούρλας, μίλησε στη zougla.gr για την έρευνα που έκανε ο ίδιος, το διαχρονικό σκάνδαλο αλλά και το τεράστιο κόστος για το ελληνικό Δημόσιο. Όπως αποκάλυψε θα συναντηθεί με τον νέο υπουργό Εθνικής Άμυνας, Πάνο Παναγιωτόπουλο, με σκοπό να του παραδώσει στοιχεία που αφορούν τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Tι έδειξαν παλαιότεροι έλεγχοι στα καύσιμα του στρατού

Από αμέτρητες αναλύσεις δειγμάτων του πετρελαίου κίνησης, που προμηθεύονται από τις Ε.Δ, προέκυψε ότι το πετρέλαιο βρέθηκε μη κανονικό – νοθευμένο σύμφωνα με την ανάλυση του Γενικoύ Χημείου του Κράτους.

Από τις αναλύσεις προέκυψε ότι το πετρέλαιο βρέθηκε μη κανονικό – νοθευμένο καθώς περιείχε νερό που ανέρχεται μέχρι και στα 67.000 mg/kg ενώ το ανώτερο επιτρεπτό όριο είναι τα 200 mg/kg, θείο μέχρι και 2356 mg/kg όταν το ανώτερο προβλεπόμενο όριο είναι τα 50 mg/kg.

Το σκάνδαλο είναι διαχρονικό. Δείγματα από πετρέλαιο με το οποίο εφοδιάζονται τα οχήματα του Στρατού, κατόπιν χημικής εξέτασης αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά.

     

Τι υποστήριξε ο επικεφαλής του γραφείου κινήσεως

Κατόπιν των ανωτέρω, το ΣΔΟΕ κάλεσε τον αρμόδιο υπάλληλο της Πυροσβεστικής, προκειμένου να καταθέσει για το θέμα και να δώσει εξηγήσεις.

Ο υπάλληλος (τα στοιχεία του οποίου είναι στη διάθεση της zougla.gr) είναι Πυραγός και υπηρετεί στην Διοίκηση Αθηνών, η οποία του έχει αναθέσει καθήκοντα προϊσταμένου του Γραφείου Κινήσεως, μέσω του οποίου διακινούνται τα καύσιμα στην περιφέρεια Αττικής.

Στην κατάθεσή του, ο εν λόγω μάρτυρας, υποστήριξε ότι δεν δύναται να γνωρίζει τι έχει συμβεί, καθώς, όπως είπε, η παραλαβή των καυσίμων γίνεται με υπηρεσιακό όχημα από τις αποθήκες του Στρατού και υπεύθυνος για τον έλεγχο δεν είναι ο ίδιος αλλά ο οδηγός του οχήματος.

«Για τα συγκεκριμένα δείγματα πετρελαίου κίνησης δεν μπορώ να γνωρίζω αλλά ούτε και να κάνω υποθέσεις για το τι μπορεί να συμβαίνει» ανέφερε χαρακτηριστικά στην κατάθεσή του.

«Ελέγχομαι γιατί ζήτησα να θεσμοθετηθούν διαδικασίες ελέγχου»

Η zougla.gr επικοινώνησε με τον διοικητή του 2ου Πυροσβεστικού Σταθμού Πειραιά, κ. Φίλιππο Παντελεάκο, ο οποίος δήλωσε ότι τόσο ο ίδιος όσο και ο προκάτοχός του, είχαν ζητήσει επανηλειμένως από το αρχηγείο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, να νομοθετηθεί συγκεκριμένο πλαίσιο που να διασφαλίζει την ποιότητα των καυσίμων, ωστόσο οι εκκλήσεις τους έπεσαν στο κενό.

«Όταν ανέλαβα είχε γίνει ήδη ένας έλεγχος από το ΣΔΟΕ το 2010 και είχε βρεθεί αυξημένη περιεκτικότητα σε θείο στα καύσιμα του σταθμού. Ο τότε διοικητής της υπηρεσίας είχε ενημερώσει για την ενέργεια αυτή το αρχηγείο και είχε ζητήσει να θεσμοθετηθούν διαδικασίες, να νομοθετηθεί δηλαδή πλαίσιο ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα των καυσίμων, χωρίς κάτι τέτοιο να έχει γίνει.

Παράλληλα, και εγώ όταν ανέλαβα ενημέρωσα το αρχηγείο, ζητώντας το ίδιο πράγμα, ενώ τους ενημέρωσα ότι θα έκανα έλεγχο σε όλες τις παραλαβές ακόμη και πριν την θεσμοθέτηση των διαδικασιών. Πράγματι το έπραξα με αποτέλεσμα να υποστώ πειθαρχικό έλεγχο», σημείωσε μεταξύ άλλων.

Ευθέως, λοιπόν, ο κ. Παντελεάκος ο οποίος είναι και αντιπρόεδρος της Ένωσης Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος, επέρριψε ευθύνες για «κωλυσιεργία» στην πρώην ηγεσία της Π.Υ. αλλά και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΡΟΠΟ που αδιαφορούσαν μπροστά στο σκάνδαλο που λάμβανε αλλά και λαμβάνει χώρα.

Είναι ενδεικτικό ότι μόλις στις 31 Ιανουαρίου 2012 το αρχηγείο της Πυροσβεστικής εξέδωσε διαταγή βάσει της οποίας με την παραλαβή των καυσίμων από τις αποθήκες του Στρατού 871 πρέπει να γίνεται έλεγχος από τον οδηγό.

Παράλληλα ο κ. Παντελεάκος υποστήριξε ότι εξαιτίας της νόθευσης των καυσίμων ενδέχεται πολλά οχήματα της υπηρεσίας να έχουν υποστεί μηχανικές βλάβες.


Όλα τα παλαιότερα ρεπορτάζ και οι αποκαλύψεις μας για το λαθρεμπόριο καυσίμων