Την πιλοτική επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου με τη μορφή «τρενο – κρουαζιέρα» προέταξε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, κατά τη συνάντηση που είχε στα γραφεία της Περιφέρειας με τον καθηγητή Χωρικού Σχεδιασμού του Πολυτεχνείου της Ζυρίχης, ο οποίος ασχολείται με την ανάπτυξη κι αξιοποίηση σιδηροδρομικών δικτύων Bernd Scholl.
Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο Χρήστος Οικονόμου από τον ΟΣΕ, εκπροσωπώντας τον πρόεδρο του Οργανισμού κ. Πετράκη, ο Παναγιώτης Θεοφανόπουλος, πρώην διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος του ΟΣΕ, η Ειρήνη Φρεζάδου, αρχιτέκτονας στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης, ο αντιπεριφερειάρχης Αρκαδίας Βαγγέλης Γιαννακούρας και στελέχη της περιφερειακής αρχής, όπου συζήτησαν για την αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου.
Ο περιφερειάρχης εξήγησε ότι «με το σχέδιό αυτό θα μετατρέψουμε το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο σ’ ένα νέο τουριστικό cluster που θα αποτελέσει, αφενός, μια νέα σημαντική επενδυτική πρόταση, αφετέρου, θα δημιουργήσει ένα νέο διεθνώς ανταγωνιστικό θεματικό τουριστικό προϊόν».
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, αποφασίστηκε η διοργάνωση συνεδρίου τον Οκτώβριο του 2016 στη Ζυρίχη, από το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης και την Περιφέρεια Πελοποννήσου, για το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, όπου θα προσκληθούν όλοι όσοι έχουν υλοποιήσει διεθνώς ανάλογα σχέδια, τόσο για να ενημερωθούν για το σχέδιο αυτό όσο και να παρουσιάσουν βέλτιστες πρακτικές που θα μπορούσαν να υιοθετηθούν, ενώ την άνοιξη του 2017 θα πραγματοποιηθεί αντίστοιχο συνέδριο στην Πελοπόννησο.
Ο Πέτρος Τατούλης υπογράμμισε ότι στόχος της Περιφέρειας είναι «να ενσωματώσουμε τον σιδηρόδρομο στην οικονομία μας, προσφέροντας παράλληλα μια νέα εναλλακτική πρόταση αξιοποίησης των συγκριτικών μας πλεονεκτημάτων» σημειώνοντας ότι σε αυτό το σχέδιο συμφωνεί τόσο ο ΟΣΕ, όπως ρητά δήλωσε ο κ. Οικονόμου, όσο και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και η πολιτική ηγεσία τριών υπουργείων.
Κοινός τόπος αποτέλεσε η βούληση να πιστοποιηθεί η σιδηροδρομική διαδρομή από Κόρινθο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία, ως αγαθό άυλης πολιτιστικής κληρονομίας, δεδομένου του εξαιρετικού πολιτιστικού και φυσικού αποθέματος κατά τη διαδρομή αυτή, ώστε να αποτελέσει ένα ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα στην προσπάθεια προσέλκυσης τουριστών.
Ο κ. Scholl, από την πλευρά του, αφού τόνισε την ανάγκη σύνδεσης του σιδηροδρομικού, πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού, χαρακτήρισε ως την πιο ενδεδειγμένη επιλογή τον τουρισμό κρουαζιέρας για την Πελοπόννησο, δεδομένης της εξαιρετικής θεματικότητας του προϊόντος που έχει να προσφέρει.