Για τον κίνδυνο κατάρρευσης ακτοπλοϊκών εταιρειών, στην περίπτωση που δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, έκανε λόγο σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, όπως αναφέρει η express.

Ο ΣΕΕΝ ζήτησε μείωση των μη ανταποδοτικών τελών υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κατά 32%, μείωση του ΦΠΑ αλλά και αλλαγές στις οργανικές συνθέσεις των πλοίων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Το έτος 2009 οι ακτοπλοϊκές εταιρείες κατέγραψαν ζημιές, 215 εκ. ευρώ, το 2010 345 εκ. ευρώ ενώ το 2011 διαμορφώνονται ανάλογα με την αύξηση του ποσού του 2010», είπε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Απόστολος Βεντούρης.

Ανέφερε ότι «τα ναυτιλιακά καύσιμα και λιπαντικά σημείωσαν αυξήσεις έως και 44% σε ένα έτος και η κίνηση επιβατών, οχημάτων και φορτίων μείωση από 5% έως 32% κατά μέσο όρο κατά γραμμή.

Τα καύσιμα σήμερα συμμετέχουν στα έξοδα λειτουργίας του πλοίου κατά ποσοστό 60% για τα συμβατικά και 75% για τα ταχύπλοα», δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ και ζήτησε τροποποιήσεις στο υπάρχον πλαίσιο των δρομολογήσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ήδη ακούσατε προ ολίγων ημερών από τον νυν υφυπουργό ότι έγινε μία επιτροπή για να καταγράψει τα προβλήματα της ακτοπλοΐας και να προτείνει λύσεις αφού αντί φωτός τώρα πλέον στο τέλος του τούνελ αναβοσβήνει μία κόκκινη επιγραφή «Προσοχή Κίνδυνος Πτώχευσης» είπε ο κ. Βεντούρης.

Για τη ρήτρα καυσίμου είπε ότι είναι απαραίτητο να υπολογίζεται βάσει της τιμής του συγκεκριμένου τύπου που καταναλώνει κάθε πλοίο και να λαμβάνονται υπόψη και οι όποιες νομοθετικές αλλαγές που υποχρεώνουν σε χρήση ακριβότερου τύπου.

Ανέφερε επίσης ότι θα πρέπει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για αυτόματη τιμαριθμική ετήσια αναπροσαρμογή στα εισιτήρια των επιβατών και οχημάτων στις άγονες επιδοτούμενες συνδέσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για τη στελέχωση των πλοίων, το προεδρείο του ΣΕΕΝ είπε ότι θα πρέπει να γίνει άμεσα τροποποίηση του προεδρικού διατάγματος 177/74 προκειμένου να μειωθεί το προσωπικό για τον ξενοδοχειακό τομέα, να υπάρξει κατάργηση της ελληνομάθειας ώστε να μπορούν να δουλεύουν στα πλοία με ελληνική σημαία και αλλοδαποί ναυτικοί αλλά και να δημιουργηθεί εταιρικό ναυτολόγιο ανάλογα με τις ανάγκες των δρομολογίων.

Επιμέλεια:Xρήστος Μαζάνης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης