Τη σύγκριση τιμών και υπηρεσιών, σε πρώτη φάση 160 προϊόντων (περίπου 2.000 κωδικοί) από σούπερ μάρκετ, θα περιλαμβάνει το ηλεκτρονικό Παρατηρητήριο Τιμών που αναμένεται να «βγει στον αέρα» τον Ιούλιο.

Στο τέλος του χρόνου, οπότε αναμένεται και η πλήρης ανάπτυξή του, το Παρατηρητήριο θα αφορά περίπου 80.000 κωδικούς.

Όπως ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκης, αναπτύσσεται ένα πανελλήνιο δίκτυο συλλογής, επεξεργασίας, ανάλυσης και σύγκρισης τιμών προϊόντων και υπηρεσιών, που στην πλήρη ανάπτυξή του θα αφορά τρόφιμα – ποτά (είδη σούπερ μάρκετ, λαϊκών αγορών, ιχθυοπωλείων κλπ), βιομηχανικά είδη (καύσιμα, ορυκτέλαια, σχολικά είδη, ανταλλακτικά, καλλυντικά κ.λ.π.) καθώς και υπηρεσίες (ιδιωτικά σχολεία, χώρους στάθμευσης, συνεργεία, ασφαλιστικές κ.λ.π).

Στην πρώτη φάση, αφορά μόνο160 προϊόντα με κωδικούς σούπερ μάρκετ και οι καταναλωτές θα μπορούν αν ενημερώνονται μέσω διαδικτύου, ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο υπολογίζεται να έχουν εγκατασταθεί και τα infokiosks -ειδικά ηλεκτρονικά μηχανήματα ενημέρωσης- με διαδραστικές επιφάνειες, τα οποία θα τοποθετηθούν σε κεντρικά εμπορικά σημεία. Αρχικά, θα τοποθετηθούν 10 σε όλη τη χώρα (5 στην Αθήνα και 5 στην υπόλοιπη Ελλάδα) με προοπτική στο μέλλον να τοποθετηθούν περισσότερα.

Η εμβέλεια δράσης του Παρατηρητηρίου θα καλύπτει το σύνολο της χώρας, αλλά σε πρώτη φάση θα ξεκινήσει από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ηράκλειο.

Η τιμοληψία θα γίνεται από τιμολήπτες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή και από τις νομαρχίες, ενώ στη δεύτερη φάση στόχος είναι να υπογραφεί ένα Μνημόνιο συνεργασίας με τις επιχειρήσεις, ώστε χωρίς τη βοήθεια των τιμοληπτών και μόνο με ενημέρωση από τα ίδια τα σούπερ μάρκετ και άλλες επιχειρήσεις να εισέρχονται τα δεδομένα για τις τιμές λιανικής στο δίκτυο.

“Με τη συνεργασία όλων”

Ο υπουργός τόνισε ότι το σύστημα θα λειτουργήσει με την καλή συνεργασία των επιχειρήσεων, εξέλιξη για την οποία δήλωσε σίγουρος, ενώ απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχολίασε ότι, εάν χρειαστεί, δεν θα διστάσει το υπουργείο να προχωρήσει στις αναγκαίες αγορανομικές διατάξεις, για να στηρίξει την καλή λειτουργία του Παρατηρητηρίου.

Με τη λειτουργία του Παρατηρητηρίου επιτυγχάνονται τρεις στόχοι, ανέφερε ο Υπουργός: η ενημέρωση των πολιτών για τις τιμές προϊόντων και υπηρεσιών, έχουν καλύτερη εικόνα τα στελέχη της Γενικής Γραμματείας του Υπουργείου με στατιστικούς δείκτες των τιμών και η καλύτερη παρακολούθηση των τάσεων της αγοράς, ενώ δημιουργείται και ένας ακόμη μηχανισμός αποστολής παραπόνων και καταγγελιών για περιπτώσεις στρέβλωσης της συμπεριφοράς της αγοράς.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για την εκτίμηση της Κυβέρνησης, εάν υπάρχει ή όχι ακρίβεια στην αγορά, ο υπουργός σημείωσε: “Το ψέμα έχει κοντά πόδια. Επενδύουμε στην αλήθεια και τη διαφάνεια. Δεν έχουν αντιμετωπιστεί όλα τα προβλήματα στην αγορά, αλλά υπάρχει πρόοδος και οι καταναλωτές βλέπουν και αντιλαμβάνονται ποια είναι η αλήθεια και βγάζουν τα συμπεράσματά τους”.