Σε δεινή θέση είναι οι χερσαίες οδικές μεταφορές στη χώρα μας, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας του Ινστιτούτου Μεταφορών, τα τελευταία τέσσερα χρόνια λόγω της κρίσης έχει χαθεί το 52% του τζίρου, 4 στα 10 αυτοκίνητα από τα συνολικά 32.000 που εδράζονται στη χώρα μας παραμένουν ακινητοποιημένα, ενώ το κόστος των μεταφορών έχει υποχωρήσει κατά 25% κάτω από το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων.

Την ίδια ώρα παρατηρούνται αυξήσεις που αγγίζουν και το 325% την τελευταία τετραετία σε διόδια και αυξήσεις στα καύσιμα που επηρεάζουν το συνολικό κόστος των επιχειρήσεων.

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορικών Μεταφορών Πέτρος Σκουληκίδης μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ανέφερε ότι 8.000 φορτηγά αυτοκίνητα ελληνικής ιδιοκτησίας έφυγαν από τη χώρα και ασκούν μεταφορικό έργο με έδρα πλέον τη Βουλγαρία, ενώ ο καθηγητής Οικονομικής και Μεταφορών Ευάγγελος Σαμπράκος δήλωσε ότι το κόστος των ελληνικών χερσαίων μεταφορών δεν επηρεάζει σε σημαντικό ποσοστό το τελικό κόστος των προϊόντων, αφού 8 στις 10 μεταφορές πραγματοποιούνται με ιδιωτικά αυτοκίνητα και όχι με οχήματα δημοσίας χρήσης.

Επιμέλεια: Παναγιώτης Βλαχουτσάκος