Κόλαφος για την ελληνική ακτοπλοΐα είναι η αξιολόγηση της γερμανικής Λέσχης Αυτοκινήτου ADAC,  σύμφωνα με την οποία σχεδόν το ένα στα τρία επιβατικά πλοία κρίθηκε ανεπαρκές για τη μεταφορά επιβατών στο Αιγαίο.

Από το σύνολο των 14 πλοίων που ελέγχτηκαν  από αναγνωρισμένους εμπειρογνώμονες, μόνον το ένα βρέθηκε σε εξαιρετική κατάσταση ενώ σοβαρές ελλείψεις και προβλήματα εντοπίστηκαν στα υπόλοιπα δεκατρία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο ADAC, είναι ένας οργανισμός με τη μορφή εταιρείας που έχει ως κύριο αντικείμενο την οδική, νομική και ιατρική βοήθεια, τα ταξίδια, τον τουρισμό και γενικότερα το αυτοκίνητο, και διαθέτει 16 εκατομμύρια εγγεγραμμένα μέλη.

Από τα 14 πλοία που εξετάστηκαν από Γερμανούς ειδικούς κατά το τεστ αξιολόγησης κρίνονται:

–          1 ως «πολύ ανεπαρκές»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

–          3 ως «ανεπαρκή»

–          4 ως «επαρκή»

–          5 ως «καλά» και

–          1 ως «πολύ καλό» 

 «Να εφαρμόσουν τους νόμους οι ελληνικές Αρχές»

Σοκ προκαλεί η αξιολόγηση του ADAC στον τομέα της ασφάλειας, αφού τα 5 πλοία βαθμολογούνται ως «πολύ ανεπαρκή» και 1 ως «ανεπαρκές», δηλαδή σχεδόν το ένα στα δύο πλοία κρίνεται ως επικίνδυνο.

Μάλιστα,  ο γερμανικός οργανισμός κάνει έκκληση στους Έλληνες εφοπλιστές υπενθυμίζοντας το ναυάγιο του «Σάμινα»: « Οι ελληνικές Αρχές πρέπει να εφαρμόσουν τη νομοθεσία και με κυρώσεις να πιέσουν τους εφοπλιστές να εκσυγχρονίσουν τα παλαιά πλοία στον τομέα της ασφάλειας ή να τα αποσύρουν εντελώς. Η ασφάλεια των επιβατών πρέπει να έχει απόλυτη προτεραιότητα», λέει ο αντιπρόεδρος της εταιρείας αρμόδιος για τον τουρισμό Max Stich.

Σε ειδικό άρθρο γίνεται αναφορά και στα πληρώματα των επιβατικών πλοίων, στα οποία συνιστάται μεγαλύτερη ευαισθησία, υπευθυνότητα και προσοχή, αφού τα πλοία μεταφέρουν ανθρώπους. Ως παράδειγμα, το άρθρο αναφέρει έναν ναυτικό που εντόπισαν οι Γερμανοί ερευνητές να καπνίζει στο γκαράζ ενός πλοίου δίπλα σε ένα φορτίο με χρώματα.

Η έρευνα του ADAC πραγματοποιήθηκε από τις 28 Μαΐου έως τις 1 Ιουνίου 2009, από ειδικούς ερευνητές που ταξίδεψαν με τα πλοία ως απλοί επιβάτες τουρίστες.

Η αξιολόγηση έγινε βάσει μίας μεθόδου που έχει καθιερωθεί από το 1997 από ναυτικούς εμπειρογνώμονες υπό την επίβλεψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και η οποία χρησιμοποιείται διεθνώς.

Η μέθοδος αξιολόγησης περιλαμβάνει

–          βαθμό ασφαλείας (συντελεστής επί του τελικού αποτελέσματος 20%)

–          κατασκευή και σταθερότητα (συντελεστής 10%)

–          πυροπροστασία (συντελεστής 30%)

–          σωστικά μέσα (συντελεστής 20%)

–          διαχείριση ασφάλειας (συντελεστής 20%)

 Υπουργείο Εμπ. Ναυτιλίας: αναξιόπιστη η αξιολόγηση

Από την πλευρά του το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, σε ανακοίνωση αναφέρει : «Τονίζουμε σαν υπουργείο με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι για θέματα ασφαλείας πλοίων της ακτοπλοΐας δεν υπάρχει και δεν τίθεται η παραμικρή αμφισβήτηση. Τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας των πλοίων εκδίδονται από τους πιο έγκυρους διεθνείς οργανισμούς και σας πληροφορώ ότι ανταποκρινόμαστε στα αυστηρότερα των κριτηρίων και επ΄ αυτού δεν δεχόμαστε καμία αμφισβήτηση από καμία ιδιωτική εταιρεία. Δεν δεχόμαστε όμως σε καμιά περίπτωση να δημιουργείται μια εικόνα, η οποία είναι βλαπτική για την ακτοπλοΐα της χώρας μας και κατ΄ επέκταση για τον τουρισμό της χώρας μας».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης