Παρεμβάσεις σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, ίδρυση πανεπιστημιακών τμημάτων με δίδακτρα για αλλοδαπούς φοιτητές, καθώς και τροποποιήσεις στη νομοθεσία για κολέγια και ιδιωτικά ΙΕΚ είναι ορισμένες μόνο από τις αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διαδοχικές αλλαγές και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης προανήγγειλε ο υπουργός ΠαιδείαςΑπό το βήμα της Βουλής ο αρμόδιος υπουργός Ανδρέας Λοβέρδος εξήγησε πως οι τροποποιήσεις αυτές θα προκύψουν μετά τη σύγκληση των συμβουλίων και των επιτροπών, «ώστε μέσα από τον διάλογο και τη διαβούλευση» να επέλθει συμφωνία, η οποία θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες μιας ποιοτικής και πολύπλευρης εκπαίδευσης. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι οι πρώτες συνεδριάσεις θα πραγματοποιηθούν μέσα στον Οκτώβριο. Ο υπουργός Παιδείας τόνισε επίσης ότι «την πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν συνηθίζει να κοιτά ούτε η Βουλή, αλλά ούτε και οι κυβερνήσεις».

«Εκεί, όμως, διαμορφώνονται οι σύγχρονοι Έλληνες, εκεί διαμορφώνονται οι σύγχρονοι πολίτες, εκεί πρέπει να στρέψουμε πια την προσοχή μας» πρόσθεσε.

Μεταξύ άλλων προωθείται η ίδρυση πανεπιστημιακών τμημάτων με δίδακτρα για αλλοδαπούς φοιτητέςΚατά τη διάρκεια της ομιλίας του ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να αλλάξει τις αποφάσεις των προκατόχων του όσον αφορά στο λύκειο και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επισημαίνοντας ότι θα προχωρήσει σε μικρές μόνο διορθώσεις, οι οποίες «δεν αλλάζουν τις γραμμές πλεύσης που ακολουθήθηκαν μέχρι τώρα». Εκτός από την έναρξη του διαλόγου για τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια, ο κ. Λοβέρδος εστίασε την προσοχή και σε άλλες προωθούμενες ενέργειες του υπουργείου, όπως είναι η κατάθεση του νομοσχεδίου για την Ειδική Αγωγή τη μεθεπόμενη εβδομάδα και την έναρξη τον Νοέμβριο ενός ολοκληρωμένου προγράμματος κατάρτισης και μαθητείας, ύψους 250 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, ο υπουργός αναφέρθηκε και στον εξορθολογισμό της μεταλυκειακής μη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προαναγγέλλοντας νέα λουκέτα για όσους συνεχίζουν να έχουν οφειλές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αναλυτικά οι 10 αλλαγές, όπως προκύπτουν από τις δηλώσεις του Ανδρέα Λοβέρδου:

1. Τα Α.Ε.Ι. απέκτησαν κύκλο σπουδών με τη διαγραφή των «αιώνιων», κι έτσι οι διεθνείς αξιολογήσεις θα το αναγνωρίσουν αυτό. Ισορροπούν οι πρυτανικές αρχές με τα Συμβούλια. Εξορθολογίστηκε η νομοθεσία της 4ης Μαΐου 2014 για τις μετεγγραφές, σε μια προσπάθεια να καλύψουμε δύο ανάγκες: αφενός την προστασία των οικογενειών που δυσκολεύονται οικονομικά και αφετέρου την εύρυθμη λειτουργία των Α.Ε.Ι. Ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση των τμημάτων των Α.Ε.Ι.. Απελευθερώθηκε η έρευνα από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών, κατατέθηκε στη Βουλή ο νέος νόμος για την Έρευνα και Τεχνολογία.
2. Ψηφίστηκε ο νόμος για την οργάνωση των θρησκευτικών Κοινοτήτων, συνεχίστηκε και εντάθηκε η μέριμνα για τους συμπολίτες μας που ασπάζονται τη μουσουλμανική θρησκεία, ενώ συνεργαζόμαστε άψογα με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, την Εκκλησία της Ελλάδας και το Άγιον Όρος, όπως από τις ανακοινώσεις των ιδίων προκύπτει πεντακάθαρα.

3. Ιδρύσαμε το Συμβούλιο των πρώην υπουργών Παιδείας για να εξασφαλίσουμε συνέχεια στην ασκούμενη πολιτική. Και θα συγκαλέσουμε όλα τα συμβούλια του υπουργείου για να διαβουλευτούμε για τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση που αποτελούν τον στρατηγικό μας στόχο. Τον Ιανουάριο θα είμαστε έτοιμοι για τη θεσμική αλλαγή στη βαθμίδα της εκπαίδευσης που διαμορφώνει τους σύγχρονους Έλληνες, τους σύγχρονους πολίτες.

4. Ξεκίνησαν και συνεχώς αναβαθμίζονται οι δράσεις του κοινωνικού σχολείου, που στοχεύει στη διαμόρφωση ολοκληρωμένων ανθρώπων και πολιτών. Η άθληση, η σωστότερη διατροφή, η ενημέρωση για τις μολυσματικές ασθένειες και τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, η καταπολέμηση του ρατσισμού αποτελούν τις βασικές δράσεις του κοινωνικού σχολείου.
5. Κατατίθεται στη Βουλή μέσα στον Οκτώβριο ο νέος νόμος για την Ειδική Αγωγή.
6. Ξεκινά τον Νοέμβριο το ολοκληρωμένο πρόγραμμα Κατάρτισης και Μαθητείας, ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ.
7. Με αυστηρές αποφάσεις εξορθολογίζουμε τη μεταλυκειακή μη τριτοβάθμια εκπαίδευση, προσαρμόζοντας στη νομοθεσία τη λειτουργία των ιδιωτικών ΙΕΚ και κολεγίων, αλλά και αναγνωρίζοντας τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
8. Εφαρμόζουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εξωστρέφειας της ελληνικής δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, με τη διαμόρφωση προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων που απευθύνονται σε αλλοδαπούς φοιτητές με δίδακτρα και προετοιμάζουμε την ίδρυση δύο πανεπιστημιακών τμημάτων για τη διοίκηση του τουρισμού στη Ρόδο και την Κρήτη, σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια Αιγαίου και Κρήτης, τα οποία θα απευθύνονται σε αλλοδαπούς φοιτητές, με δίδακτρα και με τη διδασκαλία των μαθημάτων στην αγγλική γλώσσα.

9. Εν μέσω κρίσης κρατήσαμε τις δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανοικτές, με επάρκεια διδακτικού προσωπικού και με πληρότητα και έγκαιρη διανομή των βιβλίων. Ξέρουμε πως υπάρχουν κενά, αλλά κινούμαστε στα όρια των δυνατοτήτων μας, εξασφαλίζοντας -το τονίζουμε αυτό- την επάρκεια του διδακτικού προσωπικού. Παλεύουμε για την υπέρβαση του 1 προς 10 στην εκπαίδευση, με τη συνεργασία των υπουργών Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
10. Σεβόμαστε καθημερινά όλους τους θεσμούς διαβούλευσης, ενεργοποιώντας στο έπακρο την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, τον διαρκή διάλογο με τις αρχές των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, την ΠΟΣΔΕΠ, την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ. Κι όπως ήδη επισημάνθηκε, μέσα στον Οκτώβριο θα συγκληθούν όλα τα θεσπισμένα συμβουλευτικά όργανα στον χώρο της Παιδείας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης