Με… το τουφέκι έψαχναν τους τουρίστες το Πάσχα ξενοδόχοι και επιχειρηματίες στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας, που άλλες χρονιές έσφυζαν από ζωή και το χρήμα έρρεε ζεστό στις τσέπες τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κρήτη, Κυκλάδες και Ιόνιο έζησαν εφιαλτικές μέρες, καθώς η τουριστική κίνηση παρουσίασε τη μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων ετών. Μοναδική ίσως εξαίρεση αποτέλεσε η Κέρκυρα που εξαιτίας των εθίμων, που διατηρεί αλώβητα στο πέρασμα του χρόνου, είχε και φέτος το Πάσχα κλεισμένα τα περισσότερα καταλύματα και δωμάτια των ξενοδοχείων.

Γιατί όμως η «βαριά βιομηχανία» της χώρας μας υπέστη τόσο βαρύ πλήγμα; Όπως καταμαρτυρούν οι ειδικοί του κλάδου, ο βασικότερος λόγος ήταν ότι εν μέσω κρίσης, ξενοδόχοι και επιχειρηματίες όχι μόνο δε μείωσαν τις τιμές των καταλυμάτων και των προσφερομένων υπηρεσιών, αλλά αντιθέτως ορισμένοι επιχείρησαν να βγάλουν τα «σπασμένα» των τελευταίων μηνών, βάζοντας «καπέλο» στις τιμές.

Αποτέλεσμα, ξένοι και Έλληνες τουρίστες, που παραδοσιακά είναι η αιχμή του δόρατος των πασχαλινών διακοπών, να γυρίσουν την πλάτη στα «in» νησιά και να επιλέξουν την οικονομικότερη κατά το δυνατόν λύση για τις άγιες ημέρες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουριστικών Επιχειρήσεων, Σπύρος Γκίνης, αναλύει στη zougla.gr την αιτία που η τουριστική κίνηση του Πάσχα παρουσίασε καταστροφική πτώση και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου ενόψει του καλοκαιριού.

Όπως θα τον ακούσετε να λέει, αν οι ξενοδόχοι δε ρίξουν τις τιμές, οι ξένοι τουρίστες δε θα επισκεφτούν τη χώρα μας.

Ο κ. Σπύρος Γκίνης

Δεν είναι όμως μόνο οι τιμές των καταλυμάτων που αποθαρρύνουν τους τουρίστες από τo να κάνουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα, είναι και οι «ληστρικές» -όπως τις χαρακτηρίζει- τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων που προσφέρουν οι ελληνικές αεροπορικές εταιρίες.  

«All inclusive» πακέτα και στους Έλληνες. Αυτό προτείνει ο κ. Σπύρος Γκίνης στους ξενοδόχους, προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερο κόσμο. Είναι κωμικοτραγικό οι υπάλληλοι ξενοδοχείου να προσφέρουν δωρεάν παγωτό σε όλα τα παιδάκια, εκτός από τα Ελληνόπουλα, γιατί οι γονείς τους δεν έχουν κλείσει πακέτο με πλήρη διατροφή.

Τώρα θα πρέπει κράτος και τράπεζες να δώσουν τη μεγαλύτερη δυνατή στήριξη στη βαριά βιομηχανία της χώρας, τονίζει ο κ. Γκίνης.

 

Φέρνει μάλιστα ως παράδειγμα τη γείτονα Τουρκία, που ήδη έχει αρχίσει να «βομβαρδίζει» με διαφημιστικά μηνύματα τηλεοπτικούς σταθμούς, εφημερίδες, ακόμη και ελληνικά περιοδικά για οικονομικές διακοπές στις… δαντελωτές παραλίες της Μικράς Ασίας.

Ο κ. Γκίνης αναφέρεται και στο ρόλο της Τουριστικής Αστυνομίας που θα πρέπει να αναβαθμιστεί, προκειμένου να αποκτήσει μεγαλύτερη αξιοπιστία, να βοηθήσει έμπρακτα στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και να αντιμετωπίσει το λεγόμενο «χουλιγκανοτουρισμό».

Κακές υπηρεσίες στον τουρισμό δεν προσφέρουν μόνο οι μεγαλοεπιχειρηματίες, αλλά και ορισμένοι ιδιοκτήτες μικρών ξενοδοχείων σε προορισμούς όπως η Αράχωβα και το Πήλιο που διαθέτουν τα δωμάτια σε υπερκοστολογημένες τιμές. Όσο για τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, εκεί ο τολμηρός επισκέπτης πληρώνει «τον κούκο αηδόνι», καθώς για λίγες ώρες ανάπαυλας από τη σκληρή καθημερινότητα, χρειάζεται ένα μηνιάτικο μόνο για τη διαμονή και διατροφή του. Όσο για διασκέδαση… ούτε λόγος.

Λύσεις υπάρχουν και είναι εφαρμόσιμες. Θα πρέπει όμως να ληφθούν άμεσα, ώστε ο εγχώριος τουρισμός να επανακτήσει τη θέση που του αρμόζει.

(Πρώτη καταχώρηση: 26 Απριλίου 2009, 10:25)

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης