Ανακατατάξεις στις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών πρόκειται να φέρουν οι δρομολογούμενες, πλέον, προσλήψεις προσωπικού, οι οποίες κρίνονται απαραίτητες για την εξυπηρέτηση του συγκοινωνιακού έργου τόσο των οδικών μέσων όσο και των μέσων σταθερής τροχιάς.
Εργαζόμενοι και διοικήσεις των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) διαμηνύουν εδώ και περίπου τρία χρόνια ότι οι προσλήψεις είναι επιτακτικές λόγω των αυξημένων αποχωρήσεων προσωπικού που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια στις ΟΣΥ αλλά και λόγω της επέκτασης του δικτύου του μετρό, που δημιούργησε πρόσθετες ανάγκες.
Στην περίπτωση μάλιστα των ΟΣΥ, στις συνταξιοδοτήσεις (πρόωρες και κανονικές) που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια ήρθαν να προστεθούν και οι αποχωρήσεις περίπου 150 εργαζομένων (ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί μόλις ολοκληρωθεί ο έλεγχος τίτλων σπουδών) που απολύθηκαν μετά τη διαπίστωση ότι είχαν υποβάλει πλαστά ή παραποιημένα απολυτήρια.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», πριν από λίγες ημέρες δόθηκε το «πράσινο φως» από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για την πρόσληψη 450 ατόμων στις ΟΣΥ και 200 ατόμων στις ΣΤΑΣΥ. Το προσεχές διάστημα αναμένεται το ΑΣΕΠ να προχωρήσει στην προκήρυξη των 450 θέσεων για τις ΟΣΥ, εκ των οποίων οι 330 θα αφορούν οδηγούς και οι 120 τεχνίτες. Παράλληλα στο μετρό αναμένεται να κατευθυνθούν περίπου 200 άτομα, επίσης μέσω ΑΣΕΠ.
Οι προσλήψεις θα αφορούν ηλεκτροδηγούς, εκδότες και ελεγκτές εισιτηρίων, καθώς επίσης τεχνικό προσωπικό και όχι διοικητικούς. Πληροφορίες αναφέρουν ότι προτεραιότητα στις προσλήψεις αυτές θα έχουν οι παλαιοί συμβασιούχοι, οι οποίοι είχαν απολυθεί από το μετρό ύστερα από το πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζή, που έκανε λόγο για αθρόες κομματικές προσλήψεις κυρίως κατά την προεκλογική περίοδο του 2009, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα η εταιρεία να εμφανίσει για πρώτη φορά έλλειμμα άνω των 22 εκατ. ευρώ.
«Η εν λόγω προκήρυξη, εκτός από τα τυπικά προσόντα των υποψηφίων, θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει επιπλέον μοριοδότηση όσων έχουν προϋπηρεσία και εκπαίδευση σε συγκοινωνιακό φορέα», αναφέρει σχετικό έγγραφο του υπουργείου Υποδομών. Οι προσλήψεις προσωπικού έρχονται να «κουμπώσουν» πάνω στα θετικά οικονομικά αποτελέσματα που εμφανίζουν για πρώτη φορά ύστερα από αρκετά χρόνια οι εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών.
Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία των ΣΤΑΣΥ που απαλλάχθηκαν το 2013 από την ανάγκη κρατικής επιδότησης, με αποτέλεσμα πλέον να λειτουργούν κερδοφόρα και ανεξάρτητα από τον κρατικό προϋπολογισμό. Οι ΣΤΑΣΥ κατέγραψαν πλεόνασμα 5.566.592 ευρώ, στο οποίο δεν περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο στόχος που προβλεπόταν στον προϋπολογισμό της ήθελε την εταιρεία να εμφανίζει έλλειμμα 18,8 εκατ. ευρώ το 2013, ενώ το 2012 κατέγραψε έλλειμμα 27,308 εκατ. ευρώ και 32,121 εκατ. ευρώ το 2011. Οπως επισημαίνουν στελέχη των ΣΤΑΣΥ η κρατική επιδότηση αντίστοιχων εταιρειών σε ευρωπαϊκές χώρες ανέρχεται στο 30%-40% των λειτουργικών τους δαπανών.
Θετικά οικονομικά αποτελέσματα εμφάνισαν για πρώτη φορά και οι ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ), στα οποία ωστόσο συμπεριλαμβάνεται η κρατική επιχορήγηση. Το 2013 έκλεισε για την εταιρεία με θετικό ισοζύγιο της τάξης των 53.512.563 ευρώ. Η κρατική επιχορήγηση μπορεί να είναι μειωμένη κατά 8,37% (13 εκατ. ευρώ), ωστόσο διαμορφώθηκε το 2013 στα 143.217.201 ευρώ, τριπλάσια του πλεονάσματος που κατέγραψε η εταιρεία.