Ρεπορτάζ: Παναγιώτης Βλαχουτσάκος
Σάββατο 2 Μαΐου, 15:00 το μεσημέρι, Πειραιάς. Άνδρες της ΕΛ.ΑΣ., κατά τη διάρκεια περιπολίας, παρατηρούν ένα θηριώδες Land Rover χρώματος γκρι να είναι σταθμευμένο σε κεντρικό στενό της πόλης. Αυτό που τους τραβάει την προσοχή είναι ότι το αυτοκίνητο, στο πίσω μέρος, φέρει δύο πινακίδες. Μία κεντρικά -ως είθισται- και μία πάνω αριστερά. Έτσι αποφασίζουν να το ελέγξουν. Τα όσα πρόκειται να επακολουθήσουν θα τους αφήσουν άφωνους…
Αρχικά ελέγχουν την πινακίδα του οχήματος και έκπληκτοι διαπιστώνουν πως αυτή δεν αντιστοιχεί στο γκρι Land Rover των 2.500 κυβικών που έχουν μπροστά τους, αλλά σε ένα… Rover χρώματος μπορντό 1.500 κυβικών. Παράλληλα, από τα στοιχεία προκύπτει πως, ενώ το Land Rover έχει ως καύσιμο κίνησης το πετρέλαιο και είναι δηλωμένο ως «Φορτηγό», το Rover -στο οποίο αντιστοιχεί η πινακίδα- κινείται με βενζίνη και είναι δηλωμένο ως «Επιβατικό».
Το ίδιο προκύπτει και από τη δεύτερη πινακίδα που είναι κολλημένη στο αυτοκίνητο στην πίσω αριστερή πλευρά. Και αυτή αντιστοιχεί στο περιβόητο μπορντό Rover και εμφανίζεται να έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Μεταφορών το 2017. Οι αστυνομικοί είναι σίγουροι πια πως κάτι δεν πάει καλά.
Επόμενη κίνηση, λοιπόν, είναι να ελέγξουν τον αριθμό πλαισίου του οχήματος, ο οποίος είναι γραμμένος στο παρμπρίζ. Εκεί, λοιπόν, έρχεται η δεύτερη έκπληξη, καθώς, όπως προκύπτει από την έρευνα, ο αριθμός πλαισίου πράγματι αντιστοιχεί στο εν λόγω Land Rover, το οποίο όμως φαίνεται να έχει δηλωθεί ως κλεμμένο (!) από το 2010. Δηλαδή έχουν μπροστά τους ένα αυτοκίνητο το οποίο «φοράει» ψεύτικες πινακίδες και έχει κλαπεί από το 2010! Άμεσα ξεκινούν την αναζήτηση του ιδιοκτήτη, την αναζήτηση δηλαδή του ατόμου που εμφανίζεται ως ιδιοκτήτης του… μπορντό Rover, που ως διά μαγείας άλλαξε χρώμα και… μεγάλωσε, με αποτέλεσμα από Rover να μεταμορφωθεί σε… Land Rover.
Τελικά, εντοπίζουν τον ιδιοκτήτη και εκεί προκύπτει η μεγαλύτερη έκπληξη. Εμφανίζεται γνωστός δημοσιογράφος μαζί με τη σύζυγό του, επίσης δημοσιογράφο σε τηλεοπτικό κανάλι. Αρχικά ο δημοσιογράφος νομίζει ότι ο λόγος όχλησης από την αστυνομία είναι η στάθμευση του αυτοκινήτου και γι’ αυτό δικαιολογείται λέγοντας πως, συνήθως, το παρκάρει σε αυτό το σημείο. Όταν οι αστυνομικοί τον ενημερώνουν πως το αυτοκίνητο που έχει στην κατοχή του είναι κλεμμένο εδώ και 10 χρόνια (!), εκείνος κοντοστέκεται για λίγο διατηρώντας την ψυχραιμία του και τελικά ακολουθεί τους αστυνομικούς στο τμήμα.
Στο τμήμα καταφθάνει και ο πραγματικός ιδιοκτήτης γεμάτος χαρά, καθώς αδυνατεί να πιστέψει ότι επιτέλους εντόπισε το αυτοκίνητο που του είχαν κλέψει πριν από 10 χρόνια από μία μάντρα αυτοκινήτων στη Χαλκίδα.
Ενημερώνεται για την υπόθεση και, για άγνωστους λόγους, επιλέγει να επιφυλαχθεί και να μην καταθέσει μήνυση εναντίον του δημοσιογράφου για κατοχή και διάθεση προϊόντων εγκλήματος. Έτσι ο δημοσιογράφος αφήνεται ελεύθερος.
Τα ερωτήματα
Τα ερωτήματα που προκύπτουν ωστόσο από την υπόθεση είναι σοβαρά. Αν ο ισχυρισμός του δημοσιογράφου ότι αγόρασε το αυτοκίνητο από τον ΟΔΔΥ (δεν έχει προσκομίσει σχετικό έγγραφο) είναι αληθής, τότε πρέπει άμεσα να γίνει έρευνα προκειμένου να διαπιστωθεί πώς μία δημόσια υπηρεσία, όπως η Διεύθυνση Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού, πούλησε ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι κλεμμένο και μάλιστα με πινακίδες που παραπέμπουν σε άλλο αυτοκίνητο, πολύ μικρότερου κυβισμού και με άλλο καύσιμο.
Παράλληλα και ο ίδιος ο δημοσιογράφος θα πρέπει να εξηγήσει πώς είναι δυνατόν να έχει στην κατοχή του εδώ και μία δεκαετία(!) ένα αυτοκίνητο το οποίο, ενώ είναι τζιπ και θηριώδες, στην άδεια κυκλοφορίας εμφανίζεται ως ένα… ταπεινό Rover των 1.500 κυβικών και μάλιστα διαφορετικού χρώματος. Δεν έτυχε ποτέ να κοιτάξει την άδεια που είχε στην κατοχή του; Αλλά, ακόμα και αν δεν την κοίταξε, δεν κατάλαβε τόσα χρόνια ότι τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνει αντιστοιχούν σε άλλο αυτοκίνητο, σαφώς μικρότερο από αυτό που οδηγεί;
Τέλος πώς είναι δυνατόν το Υπουργείο Μεταφορών να έχει εκδώσει ψευδή άδεια κυκλοφορίας για αυτοκίνητο που είναι δηλωμένο ως κλεμμένο;
Το zougla.gr ήρθε φυσικά σε επαφή με τον γνωστό δημοσιογράφο και του κατέθεσε όλα τα ερωτήματα που προκύπτουν από την υπόθεση.
Ο δημοσιογράφος ισχυρίζεται:
Α) Πως αγόρασε το Land Rover πριν από 10 χρόνια από τον ΟΔΔΥ με τις πινακίδες που εντόπισαν οι
Β) Πως αρχικά δεν έλεγξε εάν η άδεια κυκλοφορίας του Land Rover την οποία είχε στα χέρια του αντιστοιχούσε όντως στο όχημα που είχε στην κατοχή του αλλά είναι κάτι που κατάλαβε στη συνέχεια και δεν θέλησε να το αλλάξει. Από τη μεριά του το zougla.gr επέμεινε στο πώς είναι δυνατόν να μην είχε αντιληφθεί επί 10 συναπτά έτη πως η άδεια του αυτοκινήτου του αντιστοιχούσε σε άλλο όχημα με άλλο καύσιμο, με διαφορετικό χρώμα και διαφορετικό κυβισμό. Αυτό σημαίνει πως επί μία 10ετία ο δημοσιογράφος πλήρωνε πολύ λιγότερα τέλη κυκλοφορίας από αυτά που αντιστοιχούσαν στο τζιπ που οδηγούσε. Βέβαια σε αυτό το σημείο η απάντησή του ήταν οι πινακίδες ήταν κατατεθειμένες και το αυτοκίνητο σταθμευμένο. Παράλληλα ο δημοσιογράφος διαψεύδει την πληροφορία πως στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου υπήρχαν δύο, και μάλιστα διαφορετικές, πινακίδες κυκλοφορίας.
Γ) Στο ερώτημα εάν και κατά πόσο είχε στο παρελθόν μάντρα αυτοκινήτων στη Χαλκίδα, ο δημοσιογράφος απάντησε πως πράγματι διατηρούσε κατάστημα αυτοκινήτων στην Εύβοια.
Εν κατακλείδι, η ΕΛ.ΑΣ. αυτή την ώρα ελέγχει κατά πόσο το Land Rover όντως δημοπρατήθηκε από τον ΟΔΔΥ και μεταβιβάστηκε στον δημοσιογράφο νομίμως. Παράλληλα η ΕΛ.ΑΣ. ερευνά εάν οι πινακίδες που αντιστοιχούν σε αυτοκίνητο μάρκας Rover παλαιάς κοπής με καύσιμο βενζίνη και σε μπορντό χρώμα έχουν εκούσια τοποθετηθεί από τον δημοσιογράφο πάνω στο Land Rover. Επιπλέον οι αστυνομικοί που χειρίζονται την υπόθεση εξετάζουν εάν και κατά πόσον υπάρχει η όποια -μερική ή μεγαλύτερη- σύνδεση μεταξύ του καταστήματος πώλησης αυτοκινήτων ιδιοκτησίας του δημοσιογράφου στη Χαλκίδα με την προ 10ετίας απόκτηση του οχήματος Land Rover τύπου τζιπ.
Τέλος η ΕΛ.ΑΣ. ελέγχει για το εάν και κατά πόσον θα αποδοθεί κατηγορία περί κατοχής και διάθεσης προϊόντων εγκλήματος στον δημοσιογράφο.