Τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη του αεροδρομίου της Καλαμάτας προχωρά με γεωμετρική πρόοδο, με αποτέλεσμα για τη φετινή τουριστική κίνηση να γίνεται λόγος για 250.000 αφίξεις. Πέρα από το θετικό γεγονός αυτό καθαυτό, αφού αυτό σημαίνει αυτόματα και μεγαλύτερη τουριστική κίνηση στη Μεσσηνία, υπάρχει και η…σκοτεινή πλευρά. Ανοίγει την όρεξη για ένταξή του στο Υπερταμείο, που σημαίνει αυτόματα ότι παίρνει και το δρόμο της ιδιωτικοποίησης. Άλλωστε μετά την παραχώρηση των 14 πρώτων στη Fraport, είχαν ήδη ξεκινήσει και για τα υπόλοιπα με πρώτα αυτό της Καλαμάτας. Επίσης, είναι αποδεκτό ότι υπάρχουν μεγάλες ανάγκες στον τομέα των υποδομών, για το οποίο απαιτούνται πολλά τεχνικά έργα αναβάθμισης, κατασκευών και επεκτάσεων του αεροσταθμού, του κόμβου εισόδου, του διαδρόμου και τροχοδρόμου και του πύργου ελέγχου ύψους, άνω των 35 εκατομμυρίων ευρώ.
Τα δύο σενάρια
Έκθεση που έχει ήδη εκπονηθεί από τεχνικό σύμβουλο για τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, προκρίνει, σύμφωνα με πληροφορίες, διάφορα σενάρια, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν δύο.
Στο πρώτο, θα παραχωρηθούν π.χ. για σαράντα έτη, μεμονωμένα ή σε ομάδες, μόνο 7 αεροδρόμια, όσα δηλαδή ανάμεσα στα 23 έχουν καθαρή θετική θέση (net present value) και, επομένως, είναι κερδοφόρα. Πρόκειται για της Πάρου, της Χίου, της Καλαμάτας, της Νάξου, του Άραξου, της Καρπάθου και της Ικαρίας.
Στο δεύτερο σενάριο, εκτός από τα 7 παραπάνω αεροδρόμια, θα παραχωρηθούν με την ίδια μέθοδο, και 4 επιπλέον, δηλαδή των Ιωαννίνων, της Αλεξανδρούπολης, των Κυθήρων και της Νέας Αγχιάλου.
Τα τελευταία μπορεί μεν να γράφουν ζημιές, εκτιμάται ωστόσο ότι διαθέτουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, εφόσον γίνουν επενδύσεις στον αεροδιάδρομο και καταστεί δυνατή η προσέλκυση επιπλέον αεροπορικών εταιρειών και γραμμών προορισμού ή συμπληρωθούν από εμπορικές λειτουργίες.
ΠΗΓΗ: tharrosnews.gr