«Όταν κάνεις κυκλοφορία, είτε είσαι σταθμάρχης, είτε είσαι μηχανοδηγός, υπάρχουν δύο λέξεις κλειδιά “κανονικά και άνοδος” “αντίθετα και κάθοδος”. Κανένας δεν τις είπε. Άρα δεν εφαρμόστηκε ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας» τόνισε, μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρώην διευθυντής ασφάλειας κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς.
Σχολιάζοντας το κλίμα χαλαρότητας στους ηχογραφημένους διαλόγους που είδαν το φως της δημοσιότητας, από το βράδυ του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη, ο Χρήστος Ρετσίνας επισήμανε: «Αυτό είναι ευθύνη των εταιρειών. Ποτέ δεν υπήρχε πρωτόκολλο επικοινωνίας αλλά και να υπήρχε δεν θα το ακολουθούσαν».
»Το θέμα είναι να αυστηροποιηθούν οι εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας των εταιρειών», επισήμανε. «Όταν έχουμε τέτοιες συμπεριφορές να πηγαίνουν απευθείας στο πειθαρχικό και να απολύονται», συνέχισε.
Σχολιάζοντας τις προσπάθειες του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με πιθανούς μηχανοδηγούς της εμπορικής, ο Χρήστος Ρετσίνας έκανε λόγο για έλλειμα στη λειτουργία της εταιρείας. «Θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα στους μηχανοδηγούς της Hellenic Train να μπορούν να επικοινωνήσουν με τηλεφωνικό κέντρο δικό τους 24 ώρες το 24ωρο», είπε.
»Η ουσία είναι ότι αυτά τα πολυδιαφημισμένα τρένα που ήρθαν, δεν είναι συμβατά με το σύστημα», εξήγησε.
Για τον έναν από τους δύο άλλους σταθμάρχες που φέρεται να έφυγε νωρίτερα και να μην παρέμεινε έως τις 23:00, στον σταθμό στη Λάρισας σημείωσε πως «δεν ήταν έμπειρος. Ήταν ένας από τους συμβασιούχους που είναι με μπλοκάκι και δεν πληρώνονται υπερωρίες. Κανονικά σχόλαγε στις 22:00».
Για τον δεύτερο όμως τον μόνιμο και έμπειρο σταθμάρχη σχολίασε πως: «Όφειλε να καθίσει μέχρι τις 23:00». «Εγώ θα καθόμουν μία ώρα παραπάνω για να διώξω τα τρένα», ανέφερε.
Αναφερόμενος στον προφυλακισμένο σταθμάρχη, ο κ. Ρετσινάς επανέλαβε πως «δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου» και πως «είναι παραμύθια οι δικαιολογίες του για το κλειδί».
«Η έρευνα πρέπει να προχωρήσει σε βάθος. Φταίνε όλοι», συμπέρανε και επισήμανε πως δέχεται επιθέσεις επειδή μιλάει «για τις δικλείδες ασφαλείας που αφαίρεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ».