«Ο ΟΑΣΘ δεν μπορεί να μην εκκαθαριστεί, δεν υπάρχει κατά τη γνώμη μου καμία περίπτωση η εκκαθάριση να σταματήσει» ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς, μιλώντας στο ραδιόφωνο του Αθηναικού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 fm».
Ο κ. Παππάς αποκάλυψε ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ – στο πλαίσιο της διαδικασίας της εκκαθάρισης που συνεχίζεται – έχει προσφύγει στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε., προκειμένου να διευκρινιστεί, εάν οι κρατικές επιδοτήσεις που έπαιρναν οι προηγούμενες διοικήσεις του ΟΑΣΘ για το συγκοινωνιακό έργο είναι σύννομες με τον ευρωπαϊκό κανονισμό για τις κρατικές ενισχύσεις.
«Στο πλαίσιο της εκκαθάρισης η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, ήδη, εμείς προσφύγαμε στα όργανα της Ε.Ε. πριν από μερικές μέρες και θα συνεχιστεί αυτή η διαδικασία» είπε και πρόσθεσε: «Αν δεν το κάνω θα κατηγορηθώ για απιστία. Διότι εγώ είμαι εδώ για να διαφυλάξω τα συμφέροντα του δημοσίου». Εξήγησε, επίσης, για ποιο λόγο έγινε η προσφυγή, η οποία αφορά την κρατική επιχορήγηση του ΟΑΣΘ για το διάστημα από το 2008 μέχρι το πρώτο μισό του 2017.
«Υπήρχε διαχρονικά το ζήτημα των κρατικών επιδοτήσεων. Οι κρατικές επιδοτήσεις, σύμφωνα με τον κανονισμό της Ε.Ε., δικαιολογούνται μέχρι τα επίπεδα του ευλόγου κέρδους» ανέφερε ο κ. Παππάς και συνέχισε: «Για παράδειγμα, δε μπορείς να έχεις, ας πούμε, κέρδος από τη δουλειά που σου έχει ανατεθεί το οποίο μπορεί να φτάνει το 100% του επενδυμένου κεφαλαίου σου ετησίως. Εμείς θεωρούμε ότι π.χ. ένα ποσοστό της τάξης 15-20% είναι δικαιολογημένο, αλλά από εκεί και ύστερα είναι αδικαιολόγητο. Αλλά αυτό πρέπει να μας το επιβεβαιώσουν οι αρμόδιες αρχές της Ε.Ε. και να καλέσουν την κυβέρνηση να τα αναζητήσει πίσω. Μόνον αυτά πρέπει να είναι πάνω από εκατό εκατομμύρια, από το 2008, μέχρι τα μέσα του 2017».
«Επικοινωνήσαμε με τις αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους, μας επιβεβαίωσαν ότι όντως υπάρχει πρόβλημα, διότι οι συγκεκριμένες επιδοτήσεις υπερέβαιναν το εύλογο κέρδος και φυσικά εμείς, ακριβώς για να μπορέσουμε να έχουμε την πλήρη επιβεβαίωση σύμφωνα και με τον κανονισμό της Ε.Ε. κάνουμε την προσφυγή» πρόσθεσε ο κ. Παππάς και ανέφερε : «Και θα συνεχιστεί. Γιατί θα συνεχιστεί; Δε σας κάνει εντύπωση ότι ο ΟΑΣΘ δεν έχει ακίνητα; Τα κτίρια που μένουμε είναι του “Ηρακλή” (σ.σ. συνεταιρισμός μετόχων του ΟΑΣΘ), τα αμαξοστάσια είναι του “Ηρακλή”. Με έρευνα που κάναμε λοιπόν για τα ενοίκια από διαπιστωμένο εκτιμητή, μας είπε, ότι το ενοίκιο που θα έπρεπε να πληρώνουμε είναι πολύ πιο κάτω από το μισό. Που σημαίνει, εδώ δημιουργήθηκε περιουσία στους μετόχους του ΟΑΣΘ με τις επιδοτήσεις που έπαιρναν από το κράτος και έκαναν τον ”Ηρακλή”».
Ο κ. Παππάς ανέφερε, μάλιστα, ότι παρά τη σχετική πρόβλεψη, ότι μέρος της κρατικής επιδότησης θα κατευθύνονταν για την υποδομή του ΟΑΣΘ, ο οργανισμός σήμερα δεν διαθέτει την παραμικρή ακίνητη περιουσία και πρόσθεσε:
«Μάλιστα, δόθηκε δάνειο στον “Ηρακλή” από τον ΟΑΣΘ για να τα φτιάξει (τα αμαξοστάσια, τα κτίρια, κ. α) και προκαταβολές ενοικίων. Τα έφτιαξε ο “Ηρακλής” και τα νοίκιασε στον ΟΑΣΘ. Και δημιουργήθηκε μια σταθερή μηχανή μεταβίβασης πόρων από τον ΟΑΣΘ στον Ηρακλή».
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ έκανε λόγο για «σύγκρουση που διαρκεί» ανάμεσα σε όσους είχαν συμφέροντα από το παλιό καθεστώς στον ΟΑΣΘ και στη σημερινή διοίκηση, τα «απόνερα» της οποίας επηρεάζουν και το συγκοινωνιακό έργο, αλλά και τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, τους οποίους κάλεσε “να μείνουν έξω από αυτήν τη σύγκρουση» και να συνεχίσουν το έργο τους, στηρίζοντας τον οργανισμό, το επιβατικό κοινό και την πόλη.
«Το επιβατικό κοινό έχει απόλυτο δίκιο» είπε ο κ. Παππάς , υπογραμμίζοντας ότι ο ίδιος αναγνωρίζει ότι υπάρχουν προβλήματα και ότι αυτά σε μεγάλο βαθμό προκύπτουν εξαιτίας αυτής της σύγκρουσης. «Το πρόβλημα της κίνησης (της αστικής συγκοινωνίας) είναι τα απόνερα μιας σύγκρουσης που λέει: Θα υπηρετήσουμε το δημόσιο συμφέρον, ή θα υποταχθούμε, θα επανέλθουμε, σε μια λογική που θα απομυζεί το δημόσιο; » είπε ο κ. Παππάς και πρόσθεσε: «Αυτή είναι η σύγκρουση. Και θύματα αυτής της σύγκρουσης είναι οι πολίτες σήμερα. Απλώς εγώ είμαι υποχρεωμένος να εκφράσω τη μια πλευρά της σύγκρουσης» ανέφερε ο κ. Παππάς και συμπλήρωσε: «Ο ΟΑΣΘ δεν είναι απλά μια διαδικασία συγκοινωνιακού έργου είναι ένα πεδίο σύγκρουσης, ένα πεδίο σύγκρουσης το οποίο περικλείει μέσα του συμφέροντα. Τα συμφέροντα αυτά έχουν λόγους να υπηρετήσουν τον εαυτό τους. Είναι προφανές εδώ ότι η σύγκρουση είναι διαρκείας, συνεχίζεται».
Ως ένδειξη αυτής της σύγκρουσης ο κ. Παππάς ανέφερε, ένα «ξαφνικό» πρόβλημα, που παρουσιάστηκε τις τελευταίες είκοσι μέρες. «Ενώ η κίνηση στο δρόμο ξεκίναγε από το πρωί με τριακόσια εβδομήντα λεωφορεία και μέσα στη μέρα φτάναμε και ξεπερνάγαμε τα τετρακόσια, ξαφνικά, μέσα σε είκοσι μέρες απέμειναν διακόσια ογδόντα πέντε. Και λέω ξαφνικά γιατί εδώ βρίσκεται σε εξέλιξη η σύγκρουση. Και για αυτό είπα, προηγουμένως, το προσωπικό να μείνει απέξω από αυτές τις συγκρούσεις. Δεν εξηγείται με κανονικούς όρους αυτή η πτώση, δεν εξηγείται».
Υπογράμμισε ότι οι διοικήσεις είναι προσωρινές, έρχονται και παρέρχονται, αλλά οι εργαζόμενοι και οι οικογένειες τους βιοπορίζονται από τον ΟΑΣΘ, προσφέρουν έργο στην πόλη και είναι σημαντικό να είναι «ενωμένοι» και αφοσιωμένοι στο καθήκον τους. Σημείωσε επίσης ότι «δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα ρευστότητας» στον ΟΑΣΘ – παρουσιάζοντας στοιχεία που δείχνουν εντυπωσιακή αύξηση της ρευστότητας από τότε που ανέλαβε η νέα διοίκηση – και υπογράμμισε ότι οι αποδοχές των εργαζομένων είναι απολύτως διασφαλισμένες.
Ο κ. Παππάς ανέφερε πως κατέθεσε αντίγραφο από τα εκκαθαριστικά των φορολογικών δηλώσεων του για τα τρία χρόνια που είναι επικεφαλής του ΟΑΣΘ και από τη συχνότητα του ραδιοφώνου αναφέρθηκαν οι αποδοχές του, προερχόμενες από τη σύνταξη του.
Τέλος, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, πρόσθεσε, ότι και ο επόμενος φορέας ο ΑΣΥΘ, κατά τη γνώμη του «δεν θα αλλάξει με οποιαδήποτε συνθήκη», αλλά για να έχει μέλλον πρέπει να εκσυγχρονιστεί και να γίνει μια σύγχρονη επιχείρηση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ