Κατασκευασμένη φαίνεται να είναι η κατακραυγή που δήθεν ξέσπασε στα social media και πυροδότησε το hashtag #cancel_skroutz.
Όπως όλα δείχνουν, τα δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης προηγήθηκαν του «κύματος μίσους» στο twitter, με τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων να συμπεραίνουν ότι επρόκειτο για προσπάθεια υπονόμευσης της εν λόγω εταιρείας, με σκοπό την ανάδειξη του ανταγωνιστικού ιστότοπου shopflix.gr, συμφερόντων του ομίλου Μαρινάκη.
Όλα ξεκίνησαν όταν τα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης in.gr, tanea.gr και protothema.gr ανάρτησαν δημοσιεύματα τα οποία ανέφεραν ότι η εταιρεία με την επωνυμία Skroutz εξαπάτησε το καταναλωτικό κοινό μέσω της συνεργασίας της με την εταιρεία 365shop, η οποία, σύμφωνα πάντα με συγκεκριμένους λογαριασμούς στο twitter, αποσπούσε χρήματα από πολίτες οι οποίοι, ενώ πλήρωναν για την παραγγελία τους, δεν τη λάμβαναν ποτέ.
Ας δούμε τι ακολούθησε: Τις τελευταίες μέρες κυκλοφορούν ένα σωρό αναρτήσεις στα social media και αφορούν ένα ακόμη περιστατικό ηλεκτρονικού καταστήματος και παραγγελίες που έγιναν μέσω του Skroutz, πληρώθηκαν, αλλά δεν έφτασαν ποτέ στον πελάτη.
Πριν από μερικές ημέρες έγιναν καταγγελίες για το 365shop. Στη συνέχεια το Skroutz ανακοίνωσε διακοπή συνεργασίας με το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα, αναφέροντας ότι τα παράπονα αφορούσαν συναλλαγές εκτός της πλατφόρμας.
Μάλιστα η διοίκηση της Skroutz απάντησε μέσω twitter, υποστηρίζοντας ότι εφόσον οι αγορές έγιναν εκτός του marketplace της, δεν φέρει κάποια ευθύνη.
Όμως, όλα τα παραπάνω ήταν μόνο η αρχή.
Ενώ όλα έδειχναν ότι είχαν τελειώσει μετά την ανακοίνωση της εταιρείας στις 9 Απριλίου του 2022, στις 13/4/2022 ο ιστότοπος tanea.gr ανάρτησε δημοσίευμα με τίτλο «Καταγγελία – κόλαφος κατά της Skroutz για εξαπάτηση πελατών», φέρνοντας ξανά το θέμα στο προσκήνιο.
Στις 14/4/2022 και ώρα 7:15, η ενημερωτική ιστοσελίδα in.gr ανάρτησε το ίδιο δημοσίευμα με tanea.gr σε επίπεδο Newsroom, το οποίο φέρει επίσης τον τίτλο «Καταγγελία κόλαφος κατά της Skroutz για εξαπάτηση πελατών», παραθέτοντας επίσης τα tweets των δήθεν οργισμένων καταναλωτών.
Στις 14/4/2022 και ώρα 8:15 η ενημερωτική ιστοσελίδα protothema.gr δημοσιεύει το πρώτο «ρεπορτάζ» το οποίο αναδεικνύει την «οργή» στο twitter σε βάρος της skroutz.gr με τίτλο: #Cancel_Skroutz: Οργή στα social media για μεγάλη διαδικτυακή απάτη μέσω της δημοφιλούς πλατφόρμας.
Το περίεργο της υπόθεσης ωστόσο είναι ότι το hashtag #Cancel_Skroutz άρχισε να τρεντάρει στο twitter μετά τα δημοσιεύματα, και συγκεκριμένα μετά το μεσημέρι της 14ης Απριλίου, πράγμα το οποίο δεν πέρασε απαρατήρητο από τους χρήστες
Οι χρήστες του twitter παρατήρησαν ότι άρχισε να κυκλοφορεί το hashtag #cancel_skroutz, από υποτιθέμενους δυσαρεστημένους καταναλωτές. Μια πιο προσεκτική ματιά βρήκε ότι υπήρχαν πάρα πολλοί νέοι λογαριασμού στο twitter, που είχαν μόνο μια δημοσίευση. Μαντέψτε ποιο ήταν το hashtag που δημοσίευαν: #cancel_skroutz
Ταυτόχρονα, δεν ήταν λίγοι οι χρήστες που θεώρησαν ότι τα συγκεκριμένα μέσα ενημέρωσης είχαν όφελος από το ξέσπασμα εναντίον της skroutz.gr, καθώς ο ιδιοκτήτης τους, ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης, διατηρεί το νέο marketplace με την επωνυμία shopflix.
Χρήστες του twitter αναφέρουν ότι σκοπός του εφοπλιστή ήταν να χάσει την αξιοπιστία της η εταιρεία skroutz.gr ώστε να αυξηθεί η δημοφιλία του shopflix, με αποτέλεσμα να ξεσπάσει ένα νέο κύμα με hashtag #cancel_shopflix.
Ποιος κάνει crop τα usernames και την ημερομηνία σε tweets? Καταλάθως δηλαδή? LOL #cancel_shopflix #cancel_skroutz pic.twitter.com/zJW5ajbhbJ
— Juke (@Jukeotakuri) April 14, 2022
Είναι προφανώς τυχαίο ότι ότι μόλις έστησε τη δική του πλατφόρμα ο πρωθυπ… ο #Μαρινάκης, ήθελα να πω, πήρε τέτοια έκταση το #cancel_skroutz – ειδικά από πλευράς ΜΜΕ που ανήκουν στον ίδιο. #cancel_shopflix https://t.co/4giE3p4Kgo
— Keyser Söze (@UsualSusp6) April 14, 2022
Το #cancel_skroutz ξεκινησε να τρεντάρει στο twitter πριν απο 59 λεπτά. Στον Τυπο όμως το ανακάλυψαν 4 ώρες νωρίτερα. Το λες και κληρονομικό χάρισμα. #cancel_shopflix pic.twitter.com/ZPRidSttQA
— pnp4p (@pnp4p) April 14, 2022
Μπαίνεις στο #cancel_skroutz και διαβάζεις σχεδόν μόνο θετικά σχόλια για το Skroutz και σχεδόν μόνο αρνητικά για το Shopflix, μια ευθέως ανταγωνιστική πλατφόρμα που κατέληξε να έχει το δικό της αντίστοιχο cancel hashtag (#cancel_shopflix). Δεν το λες και «μεγάλη πετυχεσιά»!
— Sotiris Charalampopoulos (@Sot_Charal) April 14, 2022
Ωχ τι έγινε #Μαρινακη, ούτε εδώ μπορείς να κάνεις σωστή προπαγάνδα.
Είπαμε να προωθησεις το #shopflix αλλά με ενα μετρο. #cancel_shopflix γιατι ξέρουμε το #Skroutz καλά… pic.twitter.com/d4KgbKJgIb— • I-Xasou • (@XrhstosVas) April 15, 2022
Πηγή: thepressproject.gr