Ρεπορτάζ: Ιωάννα Καβανόζη

Μπορεί το Eλληνικό Δημόσιο να μπλόκαρε την κυκλοφορία του «ψεύτικου» ελληνικού γιαουρτιού της Ιαπωνίας, ωστόσο το θέμα μάς αφορά ακόμα, αφού οι υπεύθυνοι δεν τιμωρήθηκαν και κατέχουν ακόμα και σήμερα το αξίωμά τους. Τι κι αν πούλησαν ψεύτικη πιστοποίηση στην ιαπωνική γαλακτοβιομηχανία δίνοντάς τους το δικαίωμα να γεμίσουν την αγορά με «μαϊμού» ελληνικά γιαούρτια, χάνοντας η χώρα μας χρήματα, ωστόσο δεν δίστασαν να παραχωρήσουν ακόμα και τα εθνικά μας σύμβολα, αφού η γαλανόλευκη σημαία μας χρησιμοποιήθηκε για να διακοσμήσει το κεσεδάκι του ψευτοελληνικού γιαουρτιού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πώς, όμως, οι Ιάπωνες μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν τα εθνικά μας σύμβολα και ο ποιος ο ρόλος των Ελλήνων διπλωματών μας;

Έτσι εκχωρήθηκαν από τoν Διονύσιο Πρωτόπαπα το ελληνικό εμπορικό σήμα και η ελληνική σημαία – οι Ιάπωνες δεν πίστευαν στα μάτια τους.

Έτσι παραχώρησε παρανόμως και εν αγνοία του Υπουργείου Εξωτερικών το ελληνικό εμπορικό σήμα και την ελληνική σημαία ο Διονύσιος Πρωτόπαπας, τότε αρμόδιος προϊστάμενος του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Τόκιο και επιφορτισμένος να υπερασπίζεται τα ελληνικά εμπορικά σήματα και την ελληνική σημαία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προκύπτει ότι ο Διονύσιος Πρωτόπαπας όχι μόνο δεν αντιδρά, όχι μόνο δεν εναντιώνεται, όπως όφειλε εκ καθήκοντος, αλλά παραχωρεί, παρανόμως, και «μετά βαΐων και κλάδων», σαν να ήταν το… χωράφι του, το ελληνικό εμπορικό σήμα «the Greek Yogurt».

Βεβαιώνει μάλιστα την ιαπωνική εταιρεία, ο αρμόδιος να υπερασπιστεί τα ελληνικά συμφέροντα στο Τόκιο, ότι η παραγωγή «ελληνικού γιαουρτιού Made in Japan» θα ωφελήσει την ανταγωνιστική των ελληνικών συμφερόντων ιαπωνική εταιρεία, ενώ ο ελληνικός λαός τον πλήρωνε αδρά για να υπερασπίζεται και να προωθεί στην Ιαπωνία τα ελληνικά συμφέροντα. Δεν χρήζει περαιτέρω επιχειρηματολογίας ότι δεν παραχωρείς για κανέναν λόγο το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα στον ανταγωνιστή σου

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και ο πλέον αδαής καταλαβαίνει ότι ο Ιάπωνας καταναλωτής θα στραφεί στο φθηνότερο ιαπωνικό προϊόν της ιαπωνικής εταιρείας-κολοσσού. Και όχι μόνο ο Ιάπωνας, αλλά και οιοσδήποτε στις τεράστιες αγορές της Ασίας όπου δραστηριοποιείται η ιαπωνική πολυεθνική, ο οποίος θα διαμορφώσει γνώμη για την ποιότητα, την υφή, τα γευστικά χαρακτηριστικά κ.λπ. του ελληνικού παραδοσιακού προϊόντος από το ιαπωνικό προϊόν και όχι από το αυθεντικό ελληνικό. Η παραχώρηση ελληνικού εμπορικού σήματος ισοδυναμεί με παραχώρηση εθνικού συμβόλου.

Κάτι για το οποίο, όμως, ουδείς δισταγμός υπήρχε, όπως εξηγούμε παρακάτω, αφού σε επόμενο e-mail του ο Διονύσιος Πρωτόπαπας δεν διστάζει να παραχωρήσει και την ελληνική σημαία, ενώ γνωρίζει ότι αυτό απαγορεύεται από την ελληνική νομοθεσία.

Και, προφανώς, υπάρχει το αντάλλαγμα. Στο ίδιο e-mail ζητάει τη «συνεργασία» της ιαπωνικής πολυεθνικής εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων υποσχόμενος την ταύτιση του ιαπωνικού (όχι του ελληνικού) γιαουρτιού με την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά των Ολυμπιακών Αγώνων.

Βεβαίως, από τη συνεργασία αυτή δεν μπορούσε να λείψει το χρήμα. Όπως έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενο δημοσίευμά μας, η «συνεργασία» πήρε τη μορφή «χρηματικών χορηγιών», τις οποίες η ιαπωνική πολυεθνική κατέθεσε, κατόπιν γραπτής υπόδειξης του Διονυσίου Πρωτόπαπα, στον ιδιωτικό λογαριασμό ιαπωνικού Μη Κυβερνητικού Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού που αυτοαποκαλούνταν «Ελληνικό Εμπορικό Επιμελητήριο στην Ιαπωνία», που είχε ως έδρα του -παρανόμως- την ελληνική πρεσβεία

Έχετε καμιά αμφιβολία για τους συνειρμούς; Υπάρχει κανείς που θα μπορούσε να υποψιαστεί ότι δεν ήταν επίσημος ελληνικός φορέας αυτός που θα διαχειριζόταν τα χρήματα του ελληνικού κράτους; Απορείτε πώς έγινε και τα χρήματα αυτά δεν εμφανίστηκαν ποτέ στο δημόσιο λογιστικό;

Ποιοι ήταν οι αποδέκτες αυτών των χρηματικών «χορηγιών»; Ποια διαδικασία ακολουθήθηκε για να τους ανατεθούν; Και από ποια Δημόσια Υπηρεσία; Υπάρχουν μεταξύ αυτών φίλοι, γνωστοί και συγγενείς του Διοικητικού Συμβουλίου ιδιωτικού ιαπωνικού Μη Κυβερνητικού Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού και του ίδιου του Διονυσίου Πρωτόπαπα

Σε συνέχεια της επίσκεψης Δένδια στην Ιαπωνία, περιμένουμε με ενδιαφέρον την ανακοίνωση του Υπουργείου Εξωτερικών περί διεκδίκησης των χρημάτων αυτών από τον ιαπωνικό ιδιωτικό Μη Κυβερνητικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό και επιστροφής τους στα δημόσια ταμεία όπου ανήκουν, αφού η ελληνική νομοθεσία απαγορεύει τη λήψη «χρηματικών χορηγιών» από τους δημοσίους υπαλλήλους.

Δεν ήταν «συνεργασία»… αλλιώς λέγεται!!!

Τι όφειλε να κάνει ο Διονύσιος Πρωτόπαπας στο αίτημα της ιαπωνικής εταιρείας να ιδιοποιηθεί το ελληνικό εμπορικό σήμα «the Greek Yogurt»; Να εναντιωθεί, προφανώς. Να στείλει επιστολές διαμαρτυρίας. Να ενημερώσει την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών και τους ελληνικούς φορείς για την πρόθεση της εταιρείας και να ζητήσει οδηγίες. Αντ’ αυτού, υποδεικνύει στην ιαπωνική πολυεθνική «φιλαράκι» του, κάτοχο ιδιωτικής συλλογής ολυμπιακών δαδών, ως προϋπόθεση της υποτιθέμενης «συνεργασίας», χωρίς βεβαίως να το γνωρίζει το Υπουργείο Εξωτερικών. Εκτός κι αν το γνώριζε… Έτσι, το ελληνικό εμπορικό σήμα εκχωρήθηκε σε ολόκληρη την Ασία και έγινε… έκθεση ιδιωτικής συλλογής ολυμπιακών δαδών.

Πώς ο Διονύσιος Πρωτόπαπας έκανε την ελληνική σημαία ιαπωνικό κεσεδάκι γιαούρτης

Αν είχατε κάποιες αμφιβολίες, σας παρουσιάζουμε και το e-mail του Διονυσίου Πρωτόπαπα στην ιαπωνική πολυεθνική με την οποία παραχωρεί την ελληνική σημαία προς εμπορική εκμετάλλευση ώστε αυτή να γίνει ιαπωνικό κεσεδάκι γιαούρτης. Την ελληνική σημαία, το εθνικό μας σύμβολο, για την οποία έχουν χύσει το αίμα τους οι Έλληνες. Δεν διστάζει ούτε να υποδείξει στην ιαπωνική πολυεθνική να γράψει στο κεσεδάκι δίπλα στην ελληνική σημαία τη φράση «Η τοποθέτηση της σημαίας και η αυθεντικότητά της έχει εγκριθεί από την Πρεσβεία της Ελλάδος στην Ιαπωνία». Αυτό αναγραφόταν στο ιαπωνικό κεσεδάκι και μάλιστα κάτω από τη φράση «Παραδοσιακή συνταγή ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού». Χαρούμενες Γιαπωνέζες που απολάμβαναν το ελληνικό αυθεντικό γιαούρτι «Made in Japan» άκουγαν τον Έλληνα πρέσβη Καρατσώλη να διαφημίζει το αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι «Made in Japan» στην τηλεόραση και στο μετρό.

Στο ίδιο e-mail αρχίζουν να πέφτουν τα «λεφτά» στο τραπέζι – και τώρα που εξασφαλίσατε τη σημαία, ας μιλήσουμε για λεφτά…

Προφανώς, η παραχώρηση της ελληνικής σημαίας δεν έγινε χωρίς αντάλλαγμα… Ήδη στο e-mail αυτό ο Πρωτόπαπας ζητάει την «ευγενική χορηγία» της ιαπωνικής πολυεθνικής με ποσά που ξεπερνούν τα 1.300.000 γεν για τη δεξίωση της 25ης Μαρτίου, η οποία μετατράπηκε σε διαφημιστικό «event λανσαρίσματος (!!!)» του αυθεντικού ελληνικού γιαουρτιού Made in Japan. Ζητάει, επίσης, 200.000 γεν (αρχικά) για μπροσούρες. Δηλαδή τους λέει «δώστε λεφτά για να προωθήσω το δικό σας ιαπωνικό προϊόν». Ποιος το λέει αυτό; Ο άνθρωπος που η χώρα μας έχει θέσει αρμόδιο για να προωθήσει τα ελληνικά προϊόντα. Βεβαίως, όσο κι αν σας προκαλεί έκπληξη, το Υπουργείο Εξωτερικών ουδέποτε διερεύνησε πόσα ακριβώς λεφτά δόθηκαν, με ποια διαδικασία, σε ποιους, ποιοι ωφελήθηκαν, ποιες εταιρείες ευνοήθηκαν. Και, φυσικά, δεν υπήρξαν λεφτά «κάτω απ’ το τραπέζι».

Όμως, ούτε και η «ελληνική κουζίνα», μια αγορά δισεκατομμυρίων, δεν γλίτωσε από τη γενναιοδωρία του Διονύση στην ιαπωνική πολυεθνική, δημιουργώντας ένα αδιανόητο αρνητικό προηγούμενο για τις ελληνικές εξαγωγές αγροτικών προϊόντων σε όλον τον κόσμο και την προσπάθεια να κατοχυρώνεται παγκοσμίως ότι μόνο ελληνικά προϊόντα μπορούν να προσδιορίσουν την ελληνική κουζίνα. Ουδεμία ευαισθησία! Στο Τόκιο μπορούν να τρώνε τζατζίκι και με γιαούρτι made in Japan. Ίσως μάλιστα το τυποποιήσουν για να μας το εξάγουν και στην Ελλάδα.

Ο ίδιος ο Διονύσης Πρωτόπαπας προτείνει στην ιαπωνική πολυεθνική να τοποθετήσει το αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι της «Made in Japan»… «δίπλα σε μια νόστιμη ελληνική συνταγή». Εκχώρησε, λοιπόν, όλη την ελληνική κουζίνα αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ! Αύριο μια άλλη πολυεθνική θα φτιάξει «ελληνική σαλάτα» με λευκό τυρί από τη Βόρεια Ευρώπη και ελιές από την Αφρική. Και κανείς δεν θα μπορεί να εναντιωθεί. Φυσικά, και όπως ήταν αναμενόμενο, η ιαπωνική εταιρεία άδραξε την ευκαιρία, όπως μπορεί να δει κανείς στο φυλλάδιο όπου απεικονίζεται το πασίγνωστο λογότυπο της ιαπωνικής εταιρείας-κολοσσού. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για τους συνειρμούς που δημιουργούνται στο καταναλωτικό κοινό της Ασίας.

Πιθανώς να δούμε αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι made in Japan όχι μόνο στην Ιαπωνία και σε ολόκληρη την Ασία, αλλά και στην Ευρώπη.

Η ιαπωνική πολυεθνική ιδρύθηκε το 1917, έχει ετήσιες πωλήσεις 1.056,637 δισ. γεν, 11.000 εργαζομένους, επενδύσεις και εξαγωγές σε όλη την Ασία και στην Αμερική. Εξάγει και στην Ευρώπη.

«Απολύτως παράνομη» είχε χαρακτηρίσει ο τότε υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης την παράνομη παραχώρηση του ελληνικού εμπορικού σήματος και της ελληνικής σημαίας στην ιαπωνική πολυεθνική. Όπως είχε αναφέρει επί λέξει, «το ελληνικό γιαούρτι παρασκευάζεται από ελληνικό γάλα στην Ελλάδα και έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές… Η ελληνική σημαία στα προϊόντα μπορεί να τίθεται μόνο όταν αυτά είναι ελληνικά και κάτω από συγκεκριμένη διαδικασία εγκρίσεως». Και, πράγματι, απαγορεύεται ρητώς από την ελληνική νομοθεσία η χρήση της ελληνικής σημαίας για εμπορικούς σκοπούς σε ξένα προϊόντα. Τον Σεπτέμβριο του 2019 ο τότε υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης είχε δεσμευτεί με δημόσια δήλωσή του για την «έγερση αποζημιωτικών αξιώσεων κατά παντός υπευθύνου». Τα γεγονότα ενάμιση χρόνο μετά τον διέψευσαν.

Όμως και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δηλώνει σε βίντεο αναρτημένο στο Τwitter ότι ελληνικό γιαούρτι είναι μόνο αυτό που παράγεται στην Ελλάδα.

Ωστόσο, η πορεία του Διονυσίου Πρωτόπαπα μετά από όλα αυτά υπήρξε λαμπρή! Εμφάνισε τον εαυτό του ως «διωκόμενο από τον ΣΥΡΙΖΑ» και εξασφάλισε τη θέση διευθυντού στο Γραφείο Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Οικονομικής Συνεργασίας του Υπουργείου Εξωτερικών, και στη συνέχεια αξιοζήλευτη θέση προϊσταμένου στο Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Τορόντο, αφήνοντας να αναρωτιούνται τι έκαναν λάθος οι συνάδελφοί του που διεκδικούσαν την ίδια θέση.

Είναι τυχαίο που και σε μια άλλη παρόμοια περίπτωση, λαμπρή ήταν και η πορεία του Αθανάσιου Καραπέτσα, γενικού σύμβουλου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Α΄, όπως αναφέραμε σε προηγούμενο άρθρο μας, παρά το γεγονός ότι, κατά τη θητεία του στη Μόσχα, ρωσική πολυεθνική κατασκεύασε εργοστάσιο ρωσικής «φέτας» που φέρει ψευδεπίγραφα το ελληνικό εμπορικό σήμα «Feta Greek» και την ελληνική σημαία

Προφανώς, δεν τα γνώριζε όλα αυτά ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Εξωτερικών και όποιος άλλος υπηρεσιακός παράγοντας εμπλέκεται στις μεταθέσεις, και γι’ αυτό δεν ενημέρωσαν τον υπουργό Εξωτερικών Ν. Δένδια πριν υπογράψει τις μεταθέσεις τους

Το Ελληνικό Δημόσιο μπορεί να σταμάτησε την κυκλοφορία του γιαουρτιού στην Ιαπωνία, αλλά δεν σταμάτησε τους διπλωμάτες μας. Όλοι οι εμπλεκόμενοι τιμωρήθηκαν με μια απλή μετάθεση. Αυτή είναι η τιμωρία των ανθρώπων που θησαυρίζουν πουλώντας τα εθνικά μας σύμβολα. Αυτοί είναι οι διπλωμάτες μας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης