Πλησίον του ναυαγίου του «Αγία Ζώνη 2» έχει προσεγγίσει κατόπιν παραγγελίας του υπουργού Ναυτιλίας το σκάφος «Aegean Breeze 1», κατασκευής 2004, προκειμένου να συνεχίσει την απάντληση του εναπομείναντος μαζούτ (κι άλλων πετρελαιοειδών) που εξακολουθεί να βρίσκεται στο βυθισμένο πλοίο.
Παρά τις εντολές του Υπουργείου Ναυτιλίας ωστόσο, η υπεύθυνη εταιρεία που ανέλαβε προ ημερών την απορρυπαντική διαδικασία (εταιρεία συμφερόντων Σπανόπουλου) δεν επιτρέπει ακόμη την έναρξη των εργασιών απάντλησης, διότι δεν διαθέτει, όπως ισχυρίζεται, επίσημα έγγραφα που να ξεκαθαρίζουν ποιος θα αναλάβει τελικά την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Πλησίον του ναυαγίου έχει προσεγγίσει και ένα άλλο σκάφος, το «Σύρος», κατασκευής του 1964, που ανήκει στην ίδια κατηγορία σκαφών με το «Lassea», το οποίο διέκοψε άδοξα τη δραστηριότητα της απάντλησης, αφού έληξαν τα πιστοποιητικά ναυσιπλοΐας του και πιάστηκε να έχει στις δεξαμενές του αδήλωτο και άρα λαθραίο πετρέλαιο, που ανέρχεται σε τουλάχιστον 55 τόνους. Το «Σύρος» κατέπλευσε διεκδικώντας την απάντληση από το «Αγία Ζώνη 2», κατόπιν εντολής (ναύλωση) της «FOS PETROLEUM», που ανήκει στον Θεόδωρο Κουντούρη, πλοιοκτήτη του «Αγία Ζώνη 2» που ναυάγησε και υπεύθυνο για την οικολογική καταστροφή.
Το αλαλούμ συνεχίζεται μέχρι αυτήν την ώρα, αφού ο Σπανόπουλος μετέβη στην Εισαγγελία Πειραιά προκειμένου να λάβει εντολές ως προς το ποιος θα αναλάβει τελικά την απάντληση. Αυτό τουλάχιστον επικαλείται ο ίδιος.
Όμως, το zougla.gr είναι σε θέση να γνωρίζει από πηγές του Υπουργείου Ναυτιλίας πως με σήμα του Κεντρικού Λιμενάρχη της 22ας Σεπτεμβρίου (Παρασκευή) δίνεται εντολή στο «Aegean Breeze 1» να αναλάβει πάραυτα την απάντληση εκ του ναυαγισμένου «Αγία Ζώνη 2», δεδομένων των κινδύνων που εγκυμονούν οι ποσότητες πετρελαιοειδών εντός του κύτους του βυθισμένου σκάφους. Είναι προφανές πως ο Σπανόπουλος και η εταιρεία του και πίσω από αυτόν, στο παρασκήνιο, ο Θεόδωρος Κουντούρης παρακωλύουν την όλη διαδικασία προς ίδιον όφελος. Από τη μύγα ξίγκι δηλαδή.
Το έγκλημα
Σύμφωνα με μαρτυρίες παραγόντων που βρίσκονται πλησίον του ναυαγίου, παρατηρείται συνεχής διαρροή μαζούτ από το κύτος του «Αγία Ζώνη 2», που σημαίνει ότι δεν έχει «σφραγιστεί» το όποιο ρήγμα ή τρύπα ή βλάβη σωληνώσεων έχει δημιουργηθεί και που προκάλεσε το ναυάγιο.
Η διαρροή αυτή επιτάσσει άμεση απάντληση του συνόλου της ποσότητας πετρελαιοειδών προκειμένου να μη συνεχιστεί η οικολογική καταστροφή, που ήδη είναι πρωτοφανής για τον Σαρωνικό. Αντ’ αυτού φαίνεται πως επί του πεδίου απάντλησης αυτήν τη στιγμή διεξάγεται ακόμη ένα παιγνίδι πειρατείας και πολέμου διαπλεκομένων συμφερόντων, αφού, όπως προκύπτει, ο Θεόδωρος Κουντούρης, βασικός υπεύθυνος για την καταστροφή, εξακολουθεί να κινεί τα νήματα και να κάνει κουμάντο την ώρα που στο Υπουργείο Ναυτιλίας ουδείς αναλαμβάνει την ευθύνη να δώσει ξεκάθαρες εντολές.
Από την άλλη και, σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας, αποφασίστηκε πως το σύνολο των απαντλημένων ποσοτήτων μαζούτ που φόρτωσε το «Lassea» καθώς και οι νέες ποσότητες που (Θεού θέλοντος) θα απαντληθούν στο μέλλον θα μεταφερθούν σε εγκαταστάσεις που έχουν τον απαιτούμενο τεχνολογικό εξοπλισμό διαχωρισμού πετρελαιοειδών από το νερό της θάλασσας, που διαθέτει συγκεκριμένη εταιρεία επεξεργασίας στο Πέραμα. Είναι ίσως η πρώτη συμφωνία – απόφαση του υπουργείου που συνάδει με τη λογική από την αρχή αυτής της καταστροφικής ρύπανσης. Για το συγκεκριμένο ζήτημα υπάρχει και ειδικό σήμα των ΕΛΠΕ που προτείνουν να ακολουθηθεί η παραπάνω διαδικασία.
Το zougla.gr παρακολουθεί το θρίλερ στο σημείο του ναυαγίου του «Αγία Ζώνη 2» και θα ενημερώνει τους αναγνώστες του με νέες πληροφορίες που καταφθάνουν από τον Πειραιά και την Ελευσίνα.
Ο «πόλεμος» πάνω από το ναυάγιο με τον φακό του zougla.gr
Το zougla.gr βρέθηκε στη Σαλαμίνα το πρωί της Παρασκευής για να απαθανατίσει τον «πόλεμο» που διεξαγόταν πάνω από το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη 2».
Τι μας έδειξε, λοιπόν, ο φωτογραφικός φακός; Δίπλα στην πλατφόρμα με τον γερανό που έχει αγκυροβολήσει πάνω από το ναυάγιο είναι δεμένο το «Aegean Breeze 1», το οποίο είναι εντεταλμένο να συνεχίσει την απάντληση του μαζούτ από το κύτος του βυθισμένου πλοίου.
Παραπλέοντα σκάφη ήταν τα εξής: ένα ωκεανογραφικό – ερευνητικό σκάφος, το οποίο βρίσκεται εκεί για τη συνεχή κατόπτευση του βυθού με τα όργανα που διαθέτει, δύο περιπολικά του Λιμενικού και ένα απορρυπαντικό που χρησιμοποιείται για την πόντιση των φραγμάτων. Στις 12.15 το μεσημέρι δεν παρατηρήθηκε άλλο πλοίο να προσεγγίζει, άρα, με λίγα λόγια, το άλλο σκάφος που είχε καλέσει ο Θόδωρος Κουντούρης, το «Σύρος», ή είχε απομακρυνθεί ή είχε λάβει εντολή να αποπλεύσει από την περιοχή.
Σημειώνεται ότι, όπως δήλωσαν στο zougla.gr αρμόδιοι τεχνικοί παράγοντες, ο γερανός που διακρίνεται πάνω στην πλατφόρμα δεν έχει καμία χρησιμότητα και νοικιάζεται έναντι 40.000 ευρώ την ημέρα. Η δικαιολογία ότι ο γερανός χρησιμοποιείται για την πόντιση φραγμάτων δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια, διότι πάντα επιστρατεύεται πλεούμενο μέσο για την τοποθέτηση των φραγμάτων αυτών. Αν κάποιος κάνει τον λογαριασμό και πολλαπλασιάσει τις ημέρες που είναι και θα συνεχίσει να βρίσκεται στο σημείο του ναυαγίου με το αντίτιμο που καταβάλλεται, αντιλαμβάνεται το μέγεθος των ποσών που αυτήν τη στιγμή «μοιράζονται» με αφορμή την εν λόγω υπόθεση.
(Ωκεανογραφικό – ερευνητικό σκάφος)
(Το Aegean Breeze 1 που έχει δέσει στην πλατφόρμα πάνω από το ναυάγιο)
(Δύο περιπολικά του Λιμενικού και ένα απορρυπαντικό)
(Το ωκεανογραφικό από άλλη γωνία λήψης)
(Μια πιο κοντινή προσέγγιση του Aegean Breeze 1)