Το περιστατικό έλαβε χώρα ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα, στο αεροδρόμιο Ηρακλείου η λήψη που έκανε αυτόπτης μάρτυρας με κάμερα στον αερολιμένα δείχνει το προσωπικό της πτήσης τσάρτερ Ηράκλειο- Γερμναία, της γερμανικής εταιρείας TUI να αφήνει περιττώματα στην πίστα του «Ν. Καζαντζάκης».

Καρέ- καρέ
το περιστατικό

Οι επιβάτες έχουν επιβιβαστεί. Στο βίντεο φαίνεται η πόρτα του αεροσκάφους να κλείνει και η σκάλα επιβίβασης να αποκολλάται. Ξαφνικά η πόρτα κατά παράβαση κάθε κανόνα ασφαλείας, ανοίγει και μία αεροσυνοδός πετάει στη πίστα του αεροδρομίου μία σακούλα , η πόρτα ξανακλείνει ενώ υπάλληλος εξυπηρέτησης εδάφους την σηκώνει από την πίστα και την βάζει στο όχημα εξυπηρέτησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Λίγο αργότερα, κι ενώ ενημερώνονται οι αρμόδιες υπηρεσίες του αεροδρομίου, αποκαλύπτεται ότι η σακούλα περιέχει περιττώματα σκύλων και την έχουν πετάξει μέσα στη πίστα του αεροδρομίου μέλη του πληρώματος του αεροσκάφους. Το θέμα δεν είναι απλό, αφού η αεροσυνοδός για να ανοίξει την ήδη ασφαλισμένη πόρτα του αεροσκάφους χρειάζεται πρώτα την έγκριση του κυβερνήτη του αεροπλάνου, ο οποίος με την σειρά του θα πρέπει πρώτα να έχει ενημερώσει τις αερολιμενικές αρχές.

Η αντίδραση της TUI

Οι αρμόδιες αρχές του Αερολιμένα Ηρακλείου, μετά την αρχική τους έκπληξη και δυσφορία για το γεγονός και ενώ η πτήση είχε φύγει για τη Γερμανία ενημέρωσαν ταυτόχρονα και άμεσα τόσο την αεροπορική εταιρεία της TUI όσο και την εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης τη Swissport. Οι εκπρόσωποι της δεύτερης επιβεβαίωσαν το γεγονός ότι υπάλληλος τους παρέδωσε την επίμαχη σακούλα μετά την αχαρακτήριστη ενέργεια του γερμανικού πληρώματος.

Ακόμη πιο εντυπωσιακή, όμως, ήταν η αντίδραση της κορυφαίας στο χώρο του τουρισμού εταιρείας TUI η οποία αντιλαμβανόμενη το μέγεθος της πέρα από κάθε έννοια δεοντολογίας και ασφάλειας πρακτικής έναντι ενός αεροδρομίου, προχώρησε άμεσα σε επανορθωτικές ενέργειες. Καταρχήν, ζήτησε επίσημα συγνώμη από τον Αερολιμενάρχη Ηρακλείου για την όλη πράξη παραδεχόμενη το σφάλμα των υπαλλήλων της. Μάλιστα, το απέδωσε σε αχαρακτήριστη ενέργεια της στιγμής, συγκεκριμένης αεροσυνοδού. Ταυτόχρονα γνωστοποίησε στη Διοίκηση του Αεροδρομίου την πρόθεση της να καλέσει τον κυβερνήτη και τα μέλη του συγκεκριμένου πληρώματος να εμφανιστούν ενώπιων της Διοίκησης του Αεροδρομίου και να ζητήσουν επίσημα και προσωπικά συγνώμη. Κάτι τέτοιο ακόκμη δεν έχει γίνει, αλλά εμφανίστηκαν στα κεντρικά γραφεία της Υ.Π.Α στον αερολιμένα Αθηνών. Ωστόσο, η διοίκηση του Αεροδρομίου επέβαλε πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ το οποίο η εταιρεία αποδέχτηκε χωρίς καμία ένσταση.

Η αντίδραση του Αερολιμένα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επισήμως Διοίκηση και φορείς του Αεροδρομίου χαρακτηρίζουν «ατυχές» μεν το περιστατικό,«ήσσονος  σημασίας» δε, μπροστά στο καλό κλίμα που υπάρχει διαχρονικά ανάμεσα στις ξένες αεροπορικές εταιρείες, τους τουρίστες που διακινούν και το προσωπικό του αεροδρομίου. Περισσότερο το αποδίδουν στην αψυχολόγητη ενέργεια ενός μέλους του προσωπικού του αεροσκάφους θεωρώντας ότι μετά την άμεση αντίδραση της TUI το θέμα έκλεισε.

Ωστόσο, ανεπίσημα επειδή το γεγονός είναι πρωτοφανές και συνέβη, μάλιστα, ανήμερα της εθνικής επετείου, η δυσφορία ήταν εμφανής παρότι για καθαρά λόγους εντυπώσεων το θέμα επιχειρήθηκε να υποβαθμιστεί.

Επιμέλεια: Μαριάννα Μαρμαρά, με πληροφορίες από το neakriti

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης