Παρατημένο, επάνω σε ένα πεζοδρόμιο, στον παράδρομο της εθνικής Αθηνών-Λαμίας στο ρεύμα της ανόδου στο ύψος της Κηφισιάς, είναι ένα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. Το όχημα που κάποτε χρησιμοποιούταν για να σώζει ζωές, βρίσκεται σε άθλια κατάσταση, κυριολεκτικά ξεχαρβαλωμένο.

Ούτε τους τροχούς δεν άφησαν στο πρώην ασθενοφόρο

Μέρα με τη μέρα όλο και κάτι λείπει από το «πρώην» ασθενοφόρο. Τα καθίσματα, τα λάστιχα, οι τροχοί του οχήματος… Η εικόνα είναι αποκαρδιωτική για όποιον περνάει από το συγκεκριμένο σημείο, δεδομένου ότι στην Ελλάδα θα μπορούσαν να σώζονται καθημερινά δεκάδες περισσότερες ζωές εάν τα ασθενοφόρα μας δεν ήταν τόσο λίγα σε αριθμό.


Μόνο το λογότυπο του Ε.Σ.Υ θυμίζει ότι κάποτε αυτό το όχημα έσωζε ζωές

Τα μέσα διακομιδής που διαθέτει το ΕΚΑΒ πανελλαδικά προκειμένου να αποστείλει εξειδικευμένο προσωπικό στον τόπο του συμβάντος και να διακομίσει τον πάσχοντα στο πλησιέστερο νοσοκομείο είναι τα εξής:

Ασθενοφόρα: 735
Ειδικές Κινητές Μονάδες Επείγουσας Προνοσοκομειακής Ιατρικής: 102
Μοτοσυκλέτες: 25
Μικρά οχήματα ταχείας πρόσβασης: 4
Ελικόπτερα: 2
Αυτοκινούμενα Συντονιστικά Κέντρα: 2
Οχήματα Αντιμετώπισης Καταστροφών: 2
Ασθενοφόρα που έχουν παραχωρηθεί από το ΕΚΑΒ και χρησιμοποιούνται από Νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας: 350

Η απάντηση που δίνει το ΕΚΑΒ, μέσω του υπεύθυνου του Γραφείου Τύπου του, Δημήτρη Πύρρου, είναι ότι «το συγκεκριμένο όχημα δεν ανήκει πλέον στο ΕΚΑΒ. Πρόκειται για πρώην ασθενοφόρο, που ανήκε στο ΕΚΑΒ Ναυπλίου και το οποίο ενεπλάκη σε τροχαίο ατύχημα. Η ζημία που υπέστη εκτιμήθηκε ως ολική και το ΕΚΑΒ απέσυρε το συγκεκριμένο όχημα αφού αποζημιώθηκε πλήρως από την ασφάλεια του άλλου εμπλεκομένου. Στη συνέχεια το κατεστραμμένο ασθενοφόρο παραδόθηκε στην ασφαλιστική εταιρεία ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ, η οποία είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά του οχήματος στον ΟΔΔΥ (Οργανισμός Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού), προκειμένου να καταστραφεί. Τώρα, το γιατί το πρώην ασθενοφόρο εξακολουθεί να βρίσκεται παρκαρισμένο σε εκείνο το σημείο, είναι ένα ερώτημα στο οποίο πρέπει να απαντήσει η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ, όχι το ΕΚΑΒ».

Δηλαδή, η ασφαλιστική εταιρεία που έχει αναλάβει τη μεταφορά του, απλώς το έχει «παρκάρει» σε εκείνο το σημείο, μισό πάνω μισό κάτω από τα πεζοδρόμιο και το αφήνει να σαπίζει.


Η εταιρεία που έχει αναλάβει τη μεταφορά του τρακαρισμένου ασθενοφόρου,
το αφήνει “παρκαρισμένο” να σαπίζει

Λόγω του μειωμένου αριθμού ασθενοφόρων που διαθέτει η χώρα μας υποθέσαμε ότι αμέσως μετά την καταβολή της αποζημίωσης στο ΕΚΑΒ, εκείνο θα προχωρούσε σε άμεση αντικατάστασή του. Κι όμως, κάτι τέτοιο δεν συνέβη. «Όχι, δεν έχει αγοραστεί καινούργιο. Δεν λειτουργεί έτσι το ΕΚΑΒ. Θα αγοραστεί μαζί με τα υπόλοιπα, στην επόμενη παραγγελία που είναι 230 ασθενοφόρα. Ένα-ένα θα τα αγοράζουμε;» αναρωτιέται ο Δημήτρης Πύρρος και συνεχίζει: «είναι σα να μου λέτε ότι κάθε φορά που πέφτει ένα αεροπλάνο της πολεμικής αεροπορίας, η αεροπορία παίρνει αμέσως καινούργιο. Δεν λειτουργεί έτσι».

Ότι δεν λειτουργεί έτσι το ξέρουμε, αυτό που ρωτάμε είναι «δεν θα έπρεπε να λειτουργεί έτσι;». Διότι τα αεροπλάνα της πολεμικής αεροπορίας δεν είναι μέσα που σώζουν καθημερινά εκατοντάδες ζωές Ελλήνων πολιτών. Ούτε μας περισσεύουν τα ασθενοφόρα σε αυτή τη χώρα ώστε να παραγγείλουμε τα επόμενα με το «πάσο» μας. Ένα ασθενοφόρο λιγότερο μεταφράζεται σε περισσότερες χαμένες ζωές.