Τα προβλήματα των καθυστερήσεων στα δρομολόγια των λεωφορείων αναμένεται να αντιμετωπίσουν οι προσλήψεις 330 οδηγών και 120 τεχνητών, στις οποίες θα προχωρήσουν οι ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες). Πριν από λίγες ημέρες δόθηκε το πράσινο φως από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την προκήρυξη των παραπάνω θέσεων, μέσω ΑΣΕΠ, οι οποίες θα οδηγήσουν στην πρόσληψη συνολικά 450 ατόμων στις ΟΣΥ. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», το τεράστιο κύμα αποχωρήσεων που σημειώθηκε τα τελευταία χρόνια, λόγω των πρόωρων -και όχι μόνο- συνταξιοδοτήσεων που παρατηρήθηκαν λίγο πριν από την εφαρμογή των μειώσεων στις αποδοχές των εργαζομένων, και οι κανονικές συνταξιοδοτήσεις που ακολούθησαν έχουν οδηγήσει σε περιορισμό του εργατικού δυναμικού της εταιρείας. Επίσης, στις προγραμματισμένες αποχωρήσεις 77 εργαζομένων που έχουν ήδη απολυθεί, καθώς διαπιστώθηκε ότι είχαν προσκομίσει πλαστούς ή παραποιημένους τίτλους σπουδών, ενδέχεται να προστεθούν και άλλοι. Η έως τώρα εξέταση των φακέλων αποκάλυψε 115 περιπτώσεις εργαζομένων με πλαστά πιστοποιητικά, ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί η εξέταση του συνόλου των φακέλων των εργαζομένων.
Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εργαζομένων στις ΟΣΥ, οι οδηγοί των λεωφορείων υπολογίζονται σήμερα σε περίπου 3.500 έναντι 5.500 που ήταν το 2009. Συνέπεια των ελλείψεων σε προσωπικό είναι η περικοπή αρκετών δρομολογίων, ενώ ακόμη και εκείνα που εκτελούνται εμφανίζουν μεγάλες καθυστερήσεις προκαλώντας τεράστια ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό.
Η μέση αναμονή στις στάσεις σε όλες τις γραμμές φτάνει τα 25 λεπτά, σύμφωνα με τους εργαζομένους, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις όπου η καθυστέρηση μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 50 λεπτά.
Τα εντονότερα προβλήματα παρατηρούνται στις δυτικές περιοχές αλλά και στα νότια προάστια. Μεγάλες καθυστερήσεις και περιορισμένη χωρητικότητα λόγω της δρομολόγησης μικρών οχημάτων παρατηρείται στις τοπικές γραμμές προς Αργυρούπολη και Τερψιθέα, που φεύγουν από τον σταθμό του μετρό στο Ελληνικό. Οι περιοχές με τα πιο έντονα προβλήματα είναι τα Λιόσια, το Καματερό, η Ελευσίνα, η Μάνδρα, η Μαγούλα, ο Κορυδαλλός, το Σχιστό, το Πέραμα, η Παιανία, η Ανθούσα, το Πικέρμι, το Κορωπί και τα Σπάτα. Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται και τα προβλήματα στο Ζεφύρι, όπου τα δρομολόγια της γραμμής 735 σταματούν στις 6 το απόγευμα ύστερα από απόφαση των οδηγών, λόγω επικινδυνότητας. Υπενθυμίζεται ότι στο παρελθόν τα οχήματα της συγκεκριμένης γραμμής είχαν δεχτεί επιθέσεις με πέτρες ακόμα και πυροβολισμούς.
Ο ΟΑΣΑ έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε αναδιοργάνωση του συνόλου των γραμμών, η οποία στην πράξη περιελάμβανε αρκετές καταργήσεις και συγχωνεύσεις γραμμών. Τα τελευταία τρία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 600 προσωρινές και 300 μόνιμες τροποποιήσεις γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ.
Μπορεί να ιδρύθηκαν νέες γραμμές, κυρίως λεωφορειακές, ωστόσο στην πλειονότητα των περιπτώσεων ο ΟΑΣΑ ακολουθούσε την οδό της συγχώνευσης γραμμών περιορίζοντας δραστικά τις προσφερόμενες θέσεις. Βέβαια η μειούμενη επιβατική κίνηση που παρατηρήθηκε τα τελευταία χρόνια δεν θα μπορούσε παρά να οδηγήσει στα παραπάνω αποτελέσματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι από 878 εκατ. επιβάτες το 2008, η κίνηση περιορίστηκε στα 654 εκατ. επιβάτες το 2012. Τα δρομολόγια είναι μειωμένα κατά περίπου 30%, ενώ από τα 2.100 οχήματα που έχουν στη διάθεσή τους οι ΟΣΥ, στους δρόμους βγαίνουν μόλις τα 1.134.
Πωλήσεις εισιτηρίων
Τους τελευταίους μήνες ωστόσο παρατηρείται μια αύξηση στις πωλήσεις των εισιτηρίων, που το 8μηνο αγγίζει το 2%, με τον Φεβρουάριο να παρουσιάζει αύξηση των πωλήσεων κατά 10%. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ΟΑΣΑ ανέθεσε την εκπόνηση νέας συγκοινωνιακής μελέτης που θα οδηγήσει στον επανασχεδιασμό των δρομολογίων των οδικών μέσων ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού και να τονωθεί η κάλυψη σε ορισμένες περιοχές.