Αξιωματικοί του ελληνικού λιμενικού σώματος θα καταθέσουν ως ύποπτοι στο πλαίσιο πειθαρχικής έρευνας για τον ρόλο τους στο θανατηφόρο ναυάγιο μεταναστών στα ανοιχτά της Πύλου, σύμφωνα με τα όσα δηλώνουν τρεις πηγές στο Reuters σήμερα, Πέμπτη 27 Ιουνίου.

Έως και 700 άνθρωποι επέβαιναν στη μηχανότρατα, η οποία ξεκίνησε από τη Λιβύη με προορισμό την Ιταλία. Περίπου 104 επιζώντες διασώθηκαν, αλλά μόλις 82 πτώματα ανασύρθηκαν. Έναν χρόνο μετά, κανείς δεν έχει λογοδοτήσει και οι συγγενείς εξακολουθούν να περιμένουν νέα για τους αγαπημένους τους, παρατηρεί το πρακτορείο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ελληνική ακτοφυλακή αρνήθηκε οποιαδήποτε παράβαση σχετικά με τον χειρισμό της υπόθεσης που προκάλεσε σοκ σε ολόκληρη την Ευρώπη και μάλιστα, έθεσε ερωτήματα σχετικά με την τακτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο μεταναστευτικό.

Περίπου 10 αξιωματικοί, μεταξύ των οποίων ο διοικητής του λιμενικού και ο καπετάνιος του σκάφους που παρακολουθούσε το υπερπλήρες πλοίο πριν βυθιστεί, έχουν κληθεί να καταθέσουν ως ύποπτοι, ανέφεραν οι πηγές που βρίσκονται κοντά στην έρευνα.

Οι αξιωματικοί θα εξεταστούν στο πλαίσιο της έρευνας που ξεκίνησε ο Συνήγορος του Πολίτη της Ελλάδας, Ανδρέας Ποττάκης, ο οποίος έχει την αρμοδιότητα να ερευνά τις ενέργειες των σωμάτων ασφαλείας σε πειθαρχικό επίπεδο και εξετάζει αν ενέργειες ή παραλείψεις του λιμενικού συνέβαλαν στην πρόκληση της τραγωδίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αιτία του ναυαγίου εξακολουθεί να αμφισβητείται. Οι επιζώντες λένε ότι η ακτοφυλακή προκάλεσε την ανατροπή του σκάφους όταν προσπάθησε να το ρυμουλκήσει. Η ακτοφυλακή δήλωσε ότι το σκάφος αρνήθηκε τη βοήθεια.

Έχουν προκύψει «επαρκείς ενδείξεις» για παραπτώματα καθ’ όλη τη διάρκεια της επιχείρησης έρευνας και διάσωσης, δήλωσε μία από τις πηγές.

Οι ύποπτοι θα καταθέσουν για τα κενά στο ημερολόγιο επικοινωνιών της ακτοφυλακής και για το αν η επιχείρηση διάσωσης σχεδιάστηκε σωστά, ανέφεραν οι πηγές. Άλλες ερωτήσεις θα εξετάσουν κατά πόσον το σκάφος που έφτασε στο σημείο για να παρακολουθήσει τη μηχανότρατα των μεταναστών ήταν επαρκώς εξοπλισμένο για μια αποστολή διάσωσης και κατά πόσον, και αν ναι γιατί, υπήρχαν ειδικές δυνάμεις στο σκάφος.

Εάν η έρευνα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι αξιωματικοί που συμμετείχαν στην επιχείρηση ήταν υπόλογοι σε οποιοδήποτε στάδιο, θα κληθούν να απαντήσουν στις κατηγορίες. Θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν πειθαρχική δίωξη, με την υψηλότερη ποινή να είναι η απόλυση από την υπηρεσία.

Το Ναυτοδικείο, είναι το μοναδικό δικαστικό όργανο στην Ελλάδα που μπορεί να εξετάσει τυχόν ποινικές ευθύνες αξιωματικών του λιμενικού σώματος, ξεκίνησε ξεχωριστή έρευνα πέρυσι, αλλά βρίσκεται ακόμη σε προκαταρκτικό στάδιο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης