Στις 17.316 έφθασαν οι επικίνδυνες παραβάσεις που βεβαίωσε η αστυνομία το πρώτο πεντάμηνο του 2023 κατά τη διάρκεια ελέγχων στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, ενώ το ίδιο χρονικό βεβαιώθηκαν άλλες 4.484 παραβάσεις σε οδηγούς οχημάτων και δικύκλων, οι οποίοι εμπόδιζαν την ελεύθερη κίνηση ΑμεΑ και πεζών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της αστυνομίας, τα οποία τα παρουσιάζει το Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η υπερβολική ταχύτητα, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση αυτοκινήτου, η έλλειψη κράνους κατά την οδήγηση δικύκλου, η απουσία ελέγχου από ΚΤΕΟ και η οδήγηση αυτοκινήτου με φθαρμένα ελαστικά, βρίσκονται ψηλά στον κατάλογο των επικίνδυνων παραβάσεων.
Παράλληλα, βεβαιώθηκε μεγάλος αριθμός παραβάσεων που είχαν να κάνουν με την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, τους επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση και την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της αστυνομίας, το πεντάμηνο Ιανουάριος – Μάιος του2023 βεβαιώθηκαν στις τρεις περιφερειακές ενότητες της Δυτικής Ελλάδας, δηλαδή στην Αχαΐα, στην Ηλεία και στην Αιτωλοακαρνανία, 17.316 επικίνδυνες παραβάσεις, εκ των οποίων οι σημαντικότερες 12 ήταν οι παρακάτω:
*8.519 για υπερβολική ταχύτητα
*2.254 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας
*1.289 για μη χρήση κράνους
*1.285 για μη έλεγχο ΚΤΕΟ
*795 για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά
*781 για παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη
*617 για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση
*470 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας
*302 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων
*259 για παραβίαση προτεραιότητας
*242 για αντικανονικό προσπέρασμα
*202 για ομιλία στο κινητό τηλέφωνο κατά την διάρκεια της οδήγησης
Οι περισσότερες επικίνδυνες παραβάσεις καταγράφηκαν τον Μάιο, όπου έφθασαν τις 3.883 και οι λιγότερες τον Φεβρουάριο, όπου βεβαιώθηκαν 3.137.
Ακόμη, το πρώτο πεντάμηνο του 2023 πραγματοποιήθηκαν 22.093 αλκοτέστ και εντοπίστηκαν 827 οδηγοί, οι οποίοι βρίσκονταν υπό την επήρεια οινοπνεύματος. Τα περισσότερα αλκοτέστ έγιναν τον Φεβρουάριο, όπου ανήλθαν σε 4.804, ενώ καταγράφηκαν 220 παραβάσεις.
Στο μεταξύ, το ίδιο χρονικό διάστημα, η αστυνομία βεβαίωσε στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 4.484 παραβάσεις σε οδηγούς, οι οποίοι εμπόδιζαν, με τον τρόπο που είχαν σταθμεύσει τα αυτοκίνητά τους και τα δίκυκλά τους, τόσο την ελεύθερη κίνηση των ατόμων με ειδικές ανάγκες, όσο και των πεζών.
Μάλιστα, 456 από τις παραβάσεις που βεβαιώθηκαν, αφορούσαν για στάση και στάθμευση σε θέση όπου βρίσκεται ράμπα διάβασης ΑμεΑ και σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της αστυνομίας, οι κυριότερες παραβάσεις που καταγράφηκαν το πρώτο πεντάμηνο του 2023 στις τρεις περιφερειακές ενότητες της Δυτικής Ελλάδας, ήταν οι εξής:
*1.898 παραβάσεις για στάση και στάθμευση σε πεζοδρόμια πλατείες και ειδικά ερείσματα που προορίζονται για πεζούς και ποδηλατοδρόμους
*1.498 παραβάσεις για στάση και στάθμευση στις εισόδους και εξόδους των πεζόδρομων και πάνω σ’ αυτούς
*456 παραβάσεις για στάση και στάθμευση σε θέση όπου βρίσκεται ράμπα διάβασης ΑμεΑ, σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ και σε χώρους στάθμευσης αποκλειστικά για συγκεκριμένο όχημα ΑμεΑ και ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ, εντός υπαίθριων και υπόγειων χώρων στάθμευσης
*384 παραβάσεις για στάση και στάθμευση επάνω σε διαβάσεις πεζών και σε απόσταση μικρότερη από πέντε μέτρα από αυτές
*53 παραβάσεις για παράνομη κίνηση σε πεζόδρομους
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της αστυνομίας, οι περισσότερες παραβάσεις καταγράφηκαν τον Ιανουάριο, όπου έφθασαν τις 1.022, και οι λιγότερες τον Μάιο, όπου βεβαιώθηκαν 804.
Όμως, εκτός από τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σχετικά με την ελεύθερη κίνηση των ΑμεΑ και των πεζών, η αστυνομία πραγματοποιεί συνεχείς ελέγχους και για ηχορύπανση από αυτοκίνητα και δίκυκλα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της αστυνομίας, το χρονικό διάστημα Ιανουάριος – Μάιος 2023 βεβαιώθηκαν 195 παραβάσεις, με τις περισσότερες να έχουν καταγραφεί τον Μάρτιο.
Σύμφωνα με την αστυνομία, οι έλεγχοι που πραγματοποιούνται είναι συνεχείς, ενώ οι αστυνομικοί επεμβαίνουν άμεσα όταν διαπιστώνεται ότι ράμπες διάβασης και θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ είναι απροσπέλαστες και κατειλημμένες, καθώς και όταν διαπιστώνεται ότι εμποδίζεται από σταθμευμένα οχήματα και δίκυκλα, η ελεύθερη κίνηση όλων των πεζών.