Παραδόθηκε τη Δευτέρα στην κυκλοφορία, παρουσία του περιφερειάρχη Γ. Πατούλη το υπερσύγχρονο οδικό τμήμα της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Θηβών, το οποίο αποκαθιστά την κυκλοφορία στην περιοχή της Μάνδρας, μετά τις καταστροφές που είχε υποστεί από τις φονικές πλημμύρες του 2017.
Το έργο προϋπολογισμού 24. 490.000 εκ. ευρώ, εκτελέστηκε από την Περιφέρεια Αττικής. Είναι στο τμήμα από τη διασταύρωση της Παλαιάς Εθνικής Οδού με την Αττική Οδό έως και το 5ο χιλιόμετρο της νέας ΠΕΟ. Ξεκίνησε να υλοποιείται από την περιφερειακή διοίκηση της Ρένας Δούρου και ολοκληρώθηκε από την παρούσα, η οποία επέσπευσε το ρυθμό υλοποίησης, αναγνωρίζοντας τη σημασία του για την θωράκιση της περιοχής.
Ο αυτοκινητόδρομος χωρίζεται σε δύο τμήματα. Στο πρώτο έγινε βελτίωση της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθήνας – Θήβας Π.Ε.Ο.Α.Θ., σε μήκος περίπου 5 χλμ. και στο δεύτερο πραγματοποιήθηκε αποκατάσταση των φθορών που υπέστη η οδός σε μήκος περίπου 3,5 χλμ., μετά την καταστροφική πλημμύρα του 2017.
Στην τελετή παράδοσης του δρόμου που ευλόγησε ο Μητροπολίτης Μεγαρέων και Σαλαμίνας, Κωνσταντίνος, παραβρέθηκαν επίσης, ο αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής Λ. Κοσμόπουλος, ο δήμαρχος Μάνδρας-Ειδυλλίας Χ. Στάθης, ο πρόεδρος Δημοτικής Κοινότητας Βιλλίων Κ. Μακρυνάκης, αντιδήμαρχοι, ο διευθυντής Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Α. Καλογερόπουλος και εκπρόσωποι των αναδόχων κατασκευαστικών εταιρειών.
Σε δηλώσεις του, ο περιφερειάρχης χαρακτήρισε το έργο «από τα εμβληματικότερα που έχουν γίνει στη Δυτική Αττική». Πρόκειται, σημείωσε, για ένα δρόμο σύγχρονων οδικών προδιαγραφών, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αλλά και την αποφυγή νέων καταστροφών από πιθανά πλημμυρικά φαινόμενα. «Θωρακίζουμε την περιοχή και προασπίζουμε την ασφάλεια των κατοίκων, με παράλληλα έργα που βελτιώνουν τις υποδομές απορροής των υδάτων», ανέφερε, ανακοινώνοντας ότι σύντομα θα δημοπρατηθεί το υπόλοιπο τμήμα του έργου μέχρι το 17ο χλμ της ΠΕΟΑΘ οπότε θα ενωθούν με τον ήδη κατασκευασμένο οδικό άξονα, συνθέτοντας ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο για τη Δυτική Αττική.
Ειδικότερα, το έργο έχει ως εξής:
– Το πρώτο τμήμα του, μήκους 5 χλμ. περίπου, από την Αττική Οδό έως τον οικισμό Νέας Ζωή Μάνδρας, περιλαμβάνει: Πλήρη ανακατασκευή της ΠΕΟΑΘ, με απαλλοτριώσεις και διαπλάτυνση (από 8 μέτρα στα 25 μέτρα), κατασκευή δικτύων αποχέτευσης όμβριων, πεζοδρομίων, ηλεκτροφωτισμού, νέων δικτύων ΟΚΩ. Επίσης κατασκευάστηκε νέα χάραξη μήκους 1600 μέτρων, με την οποία αποφεύγονται κατά το δυνατόν οι διασταυρώσεις της Π.Ε.Ο. με το ρέμα Σούρες. Επίσης κατασκευάστηκαν τρεις ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι, ένας ισόπεδος κόμβος μορφής Τ και ένας μορφής διασταύρωσης με ηλεκτροφωτισμό, κατασκευή εγκάρσιου οδικού δικτύου μήκους 1 χλμ. και κατασκευή μιας γέφυρας.
– Το δεύτερο τμήμα, μήκους περίπου 3,5 χλμ. από τη Νέα Ζωή Μάνδρας έως την Αγία Σωτήρα, περιλαμβάνει την επισκευή των βλαβών με αποκατάσταση του τάπητα, κατασκευή τοιχίων αντιστήριξης για την προστασία της οδού στα τμήματα που οδεύει παράλληλα με το ρέμα Σούρες και ανακατασκευή του δικτύου ύδρευσης από το υπάρχον αντλιοστάσιο, κατά μήκος της ΠΕΟΑΘ έως την είσοδο του οικισμού Αγία Σωτήρα.
Πηγή; ΑΠΕ-ΜΠΕ