Τραγική είναι η εικόνα των επιδόσεων των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις και κυρίως στα μαθήματα της Φυσικής, της Ιστορίας και στα Μαθηματικά.

Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία το 60%  κινήθηκε κάτω από τη βάση.

Οι επιδόσεις των υποψηφίων είναι χειρότερες από το 2023 λόγω της δυσκολίας των θεμάτων.

Τις χειρότερες επιδόσεις είχαν οι υποψήφιοι στην Ιστορία, αλλά (δυστυχώς) επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις και για τη Φυσική, όπου οι επιδόσεις των υποψηφίων είναι εξαιρετικά χειρότερες από το 2023, λόγω της δυσκολίας των θεμάτων.

Όσον αφορά στο μάθημα της Ιστορίας κάτω από τη βάση έγραψε το 58,95% των υποψηφίων. Δηλαδή, ενώ συνολικά οι υποψήφιοι στο μάθημα αυτό ήταν 27.056 άτομα, οι 15.949 έγραψαν κάτω της βάσης.

Το 2023 κάτω από τη βάση είχε γράψει το 48,05%. Στα Μαθηματικά κάτω από τη βάση έγραψε το 58.37%. Το 2023 είχε γράψει κάτω της βάσης στα μαθηματικά, το 55,93% των υποψηφίων.

Σύμφωνα με τα στατιστικά, φέτος προκύπτει πως η πτώση των βάσεων είναι σίγουρη ακόμη και σε υψηλόβαθμες σχολές όπως Ιατρική και Νομική.

Δύσκολα βέβαια μπορούν γίνουν ασφαλείς προβλέψεις καθώς όλα τώρα θα εξαρτηθούν από τις επιλογές που θα γίνουν και στο μηχανογραφικό δελτίο.

Όσον αφορά εκείνους τους υποψήφιους οι οποίοι έγραψαν άριστα, δηλαδή από 18 έως 20 οι διαφορές με το 2023 είναι μικρές.

Δηλαδή, όπως προκύπτει, στα Αρχαία μόνο 74 άτομα πήραν βαθμούς από 19-20 και ακόμη 360 άτομα βαθμούς 18 έως 19 και όλα αυτά σε ένα σύνολο 19.909 υποψηφίων. Στην Ιστορία άριστα πήρε το 11%, στη Φυσική το 7% και στα Μαθηματικά το 4,5%.

Τα μεγαλύτερα ποσοστά στις άριστες βαθμολογίες εντοπίζονται στα Λατινικά (24%), στη Βιολογία (22,5%) , στην Πληροφορική (21,5%) και στο μάθημα της Οικονομίας 20,20%.

Πιερρακάκης: Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις μετά τις βαθμολογίες των Πανελλαδικών

Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μίλησε στο αναλυτικό δελτίο ειδήσεων του ΕΡΤNews.

«Συγχαρητήρια σε όλες και σε όλους γιατί οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι μια δοκιμασία που την περνάει κάθε υποψήφια, κάθε υποψήφιος και κάθε οικογένεια μαζί τους. Και δεν είναι, θα έλεγα, ούτε η αρχή ούτε το τέλος. Είναι ένα κομμάτι της διαδρομής» τόνισε ο υπουργός.

«Κανένα πρόβλημα δεν υπήρξε με την αποστολή των SMS. Εδώ και λίγα χρόνια έχουμε κάνει αυτή την αλλαγή για να στέλνουμε τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων μέσω SMS και μέσω μιας καινούργιας πλατφόρμας. Θυμόμαστε τα παλιότερα χρόνια ότι υπήρχε η ανάρτηση των αποτελεσμάτων στα σχολεία. Πλέον έχουμε αλλάξει εποχή ως προς αυτό, οπότε όλα πήγαν όπως όφειλαν» εξήγησε ο κ. Πιερρακάκης.

Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι «οι βάσεις διαμορφώνονται επίσης και από τη ζήτηση στα μηχανογραφικό» ενώ υπογράμμισε ότι πολύ σύντομα πρόκειται να ανακοινωθούν από τα κεντρικά του υπουργείου.

Για το αν υπάρχει περίπτωση να κοπεί κάποιος από την ελάχιστη βάση εισαγωγής αν έχει γράψει πολύ χαμηλά, ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε: «Κάτι που πρέπει να είναι πολύ σαφές εδώ και πρέπει να απορροφήσουμε, είναι το ότι εδώ δεν παίζει ρόλο η απόλυτη επίδοση. Παίζει ρόλο η σχετική επίδοση. Είτε είναι πιο δύσκολα τα θέματα σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, είτε είναι πιο εύκολα τα θέματα σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, είναι ίδιος ο αριθμός των εισακτέων. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής δηλαδή είναι σχετική και άλλωστε γνωρίζουμε και την κατώτατη από πέρσι, γιατί τη χρησιμοποιήσαμε ως την κατώτατη βάση εισόδου στα μη κρατικά πανεπιστήμια, όταν αυτά θα έρθουν στη χώρα μας. Η κατώτατη ελάχιστη βάση εισαγωγής ήταν το 8,3 πέρσι. Συνεπώς, γνωρίζουμε ότι αυτό είναι ένα σχετικό μέτρο επίδοσης».

«Από φέτος ήδη κάνουμε τις πρώτες αλλαγές μάθημα μάθημα σε κάθε τάξη, ξεκινώντας από πολύ νωρίς για να κάνουμε το κάθε μάθημα πιο ενδιαφέρον. Θα έχουμε ψηφιακό φροντιστήριο, ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία από τον Σεπτέμβριο.

Ήδη η Γλώσσα και Μαθηματικά είναι διαθέσιμα στην αντίστοιχη ψηφιακή πύλη του Υπουργείου Παιδείας. Ο στόχος είναι λοιπόν σε όλα τα αντικείμενα, να γίνει και πιο ενδιαφέρον το μάθημα και το υλικό που να μπορεί να έχει κάθε μαθητής και μαθήτρια στα χέρια του για να μπορέσουν από το σπίτι τους να μελετήσουν καλύτερα και πιο αποτελεσματικά».

Ο κ. Πιερρακάκης στη συνέχεια επεσήμανε: « Κρατάμε το αδιάβλητο των Πανελλαδικών εξετάσεων. Θα πρέπει το σύστημα να γίνει ακόμη πιο δίκαιο. Δηλαδή να μπορεί κανείς, χωρίς, για παράδειγμα, την ιδιωτική δαπάνη του φροντιστηρίου, να συμμετάσχει αποτελεσματικά σε αυτό. Γι’ αυτό και κάνουμε μέτρα όπως το ψηφιακό φροντιστήριο που σας ανέφερα πριν και από κει και πέρα θέλουμε επίσης στο σύστημα να δούμε πώς θα μπορούσαμε να μην κρίνονται όλα σε μια χρονική στιγμή της ζωή, των δύο εβδομάδων και των λίγων ημερών. Αυτό λοιπόν είναι κάτι που λέγεται γενικά Εθνικό Απολυτήριο. Έχουμε ανοίξει διάλογο, θα ανοίξουμε το διάλογο γι’ αυτό το επόμενο διάστημα και με τα άλλα πολιτικά κόμματα». «Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα αιφνιδιασμού των υποψηφίων» διευκρίνισε.

Σχετικά με την ανακοίνωση για την εισαγωγή του μαθήματος της Οικονομίας στην Α’Λυκείου, ο υπουργός είπε ότι θα διδάσκεται από οικονομολόγους. «Από τον Σεπτέμβριο του 2025, με τα νέα προγράμματα σπουδών, θα ενταχθεί το μάθημα των Οικονομικών στην πρώτη Λυκείου. (…) Οι διεθνείς οργανισμοί μάς λένε ότι πρέπει να αυξήσουμε τις γνώσεις μας για τα οικονομικά».