Το προχθεσινό γεγονός της παραλίγο ολέθριας σύγκρουσης δύο αμαξοστοιχιών στην Πιερία, ανέδειξε και μια ακόμη πτυχή που συμβαίνει εντός του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτή των ομαδικών παραιτήσεων μηχανοδηγών.

Όσο αφορά καταρχάς τη παραλίγο σύγκρουση η οποία   απεφεύχθη την τελευταία στιγμή, νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι μια απόσταση 2,8 χιλιομέτρων -που με φυσιολογική ταχύτητα τρένου καλύπτεται μέσα σε λιγότερο από τέσσερα λεπτά – χώριζε τα δύο τρένα στην Πιερία, τη στιγμή που οι μηχανοδηγοί του Intercity 57, που ξεκίνησε από Θεσσαλονίκη με κατεύθυνση προς Αθήνα, άκουσαν τον οδηγό του Προαστιακού μέσω ασυρμάτου!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως ανέφερε  στο ThessToday.gr, ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), οι δύο αμαξοστοιχίες μαζί με το επιβατικό κοινό που μετέφεραν, γλίτωσαν στο… παρά πέντε, με τους μηχανοδηγούς να βρίσκονται σε κατάσταση σοκ, καθώς η καθημερινή τους εργασία έχει μετατραπεί σε «ρώσικη ρουλέτα».

«Υπήρχε μια αστοχία στα φανάρια, καθώς το τρένο του προαστιακού ήταν σταματημένο στον σταθμό του Κορινού, το φανάρι θα έπρεπε να είναι κόκκινο για να μην μπορεί να εισέλθει στο κύκλωμα άλλη γραμμή, όμως ήταν πράσινο» δήλωσε ο κ. Ιορδανίδης και συμπλήρωσε πως, σωτήριο ρόλο έπαιξε το ότι οι μηχανοδηγοί γνώριζαν εκ των προτέρων ότι προπορεύεται ο συρμός του Προαστιακού.

Τη στιγμή που άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον σταθμό ακινητοποιημένος -και στη συνέχεια μίλησαν στο τηλέφωνο- βρίσκονταν στο χιλιομετρικό σημείο 444, που απέχει 2,8 χιλιόμετρα από τον σταθμό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μία απόσταση, που με τη στάνταρ ταχύτητα των συρμών, καλύπτεται μέσα σε περίπου 4 λεπτά.

«Οι μηχανοδηγοί του Intercity ήξεραν οτι προπορεύεται ο συρμός, σε απόσταση μικρότερη των τριών χιλιομέτρων, διότι είχε φύγει με μικρή καθυστέρηση από τη Θεσσαλονίκη. Ο Προαστιακός κάνει μεγαλύτερες σταθμεύσεις όποτε η απόσταση μεταξύ τους μειώνεται. Ευτυχώς, οι μηχανοδηγοί κάνανε υπέρ του δέοντος, όμως όλο αυτό έχει γίνει αναγκαίο για την επιβίωση, λόγω της ανασφάλειας που επικρατεί».

Πόσο ασφαλή είναι τα συστήματα ασφαλείας;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εύλογο είναι το ερώτημα του κατά πόσο η ύπαρξη τηλεδιοίκησης και των απαραίτητων πιστοποιητικών ασφαλείας -που υπάρχουν στο συγκεκριμένο τμήμα- είναι επαρκή. «Η τεχνική αυτή αστοχία παραλίγο να οδηγήσει σε δυστύχημα και μάλιστα σε τμήμα γραμμής που λειτουργεί η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση. Ο λόγος διερευνάται και θα διερευνηθεί εκτενέστερα τις επόμενες ημέρες», σημειώνει ο μηχανοδηγός.

Παραιτήθηκαν 11 μηχανοδηγοί μετά τα Τέμπη

Μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών αλλά και τα αλλεπάλληλα περιστατικά με παρολίγον συγκρούσεις τρένων, όπως στο περιστατικό των Αγίων Αναργύρων αλλά και τις προσκρούσεις με δέντρα, αρκετοί μηχανοδηγοί έχουν παραιτηθεί από φόβο για τη ζωή τους, αναφέρει ο κ. Ιορδανίδης.

«Από τα Τέμπη και μετά, έχουν παραιτηθεί 11 μηχανοδηγοί και ο ουσιαστικός λόγος είναι ο φόβος. Οι εργαζόμενοι έχουν πολύ κακή ψυχολογία, βλέπουμε να συμβαίνουν αυτά και η πολιτική ηγεσία και η κεντρική διοίκηση του ΟΣΕ να έχουν μια απάθεια. Όλοι θέλουμε να γυρνάμε στα σπίτια μας, στην οικογένειά μας μετά τη δουλειά. Να μην έχουμε προβλήματα με την ασφάλεια. Υπάρχει σύγχυση και προβληματισμός και στο μέλλον θα ακολουθήσουν κι άλλες παραιτήσεις», τονίζει.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης