Το δρόμο για τον Άγιο Στέφανο Αττικής παίρνει ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, αποσυμφορίζοντας ουσιαστικά τις πέραν της Κηφισιάς περιοχές, που σήμερα δεν εξυπηρετούνται από συγκοινωνιακό μέσο σταθερής τροχιάς, παρά το γεγονός ότι φιλοξενούν εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους.

Ο υπουργός Μεταφορών, Κωστής Χατζηδάκης, προχώρησε σε σχετικές ανακοινώσεις, επιβεβαιώνοντας μεταξύ άλλων ρεπορτάζ του zougla.gr, που από τις αρχές Ιουνίου είχε προαναγγείλει την επέκταση του ΗΣΑΠ.

Τα νέα έργα του Ηλεκτρικού είναι προϋπολογισμού 782 εκ. ευρώ και περιλαμβάνουν ακόμη τρεις νέους σταθμούς, υπογειοποίηση τμήματος Πειραιάς-Φάληρο, κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης και νέα επισκευαστική βάση στον Πειραιά.

Τις σχετικές ανακοινώσεις έκανε ο υπουργός στη διάρκεια επίσκεψής του στο νέο πλυντήριο των συρμών του ΗΣΑΠ, στο σταθμό της Ειρήνης. Το πλυντήριο, προϋπολογισμού 3,34 εκατ. ευρώ, λειτουργεί αυτόματα, με ανακυκλωμένο νερό και έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 18 συρμούς την ημέρα.
Τα νέα έργα είναι τα εξής:

Κατασκευή τριών νέων σταθμών του ΗΣΑΠ. Έναν μεταξύ των σταθμών Ηρακλείου και Ειρήνης με την ονομασία Ψαλίδι, έναν μεταξύ Μοσχάτου και Καλλιθέας με την ονομασία Ιλισός και έναν πριν από τον σταθμό του Πειραιά, κοντά στο σημερινό Κεράνη, που θα ονομάζεται Καμίνια.

Οι δύο πρώτοι σταθμοί θα κοστίσουν περίπου 5 εκατ. ευρώ και θα είναι έτοιμοι μέσα στο 2010. Ο Σταθμός Καμίνια θα είναι έτοιμος το 2011, καθώς θα είναι υπόγειος. Σύμφωνα με τις μελέτες που έχει κάνει ο ΗΣΑΠ οι τρεις αυτοί σταθμοί θα εξυπηρετούν περίπου 55.000 επιβάτες ημερησίως.

Υπογειοποίηση του τμήματος Πειραιάς-Φάληρο. Στο τμήμα αυτό θα ενταχθεί και ο νέος σταθμός Καμίνια. Το συνολικό κόστος του έργου θα φτάσει τα 65 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2011.

Κατασκευή τεσσάρων υπόγειων χώρων στάθμευσης 1010 θέσεων, στους σταθμούς Μαρούσι, Ηράκλειο, Φάληρο και Κηφισιά. Το συνολικό κόστος του έργου, το οποίο θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα), φτάνει τα 23 εκατομμύρια ευρώ και η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται σε 24 μήνες.

Νέα επισκευαστική βάση στον Πειραιά. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ, θα γίνει επίσης με ΣΔΙΤ. Η συμμετοχή του δημοσίου θα είναι 25 εκατ. ευρώ και του ιδιώτη 95 εκατ. ευρώ. Το έργο θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια.

Αλλαγή της υποδομής-επιδομής της γραμμής και ενίσχυση της σήραγγας Ομόνοια-Μοναστηράκι. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 79 εκατομμυρίων ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί από το Γ’ ΚΠΣ, θα αρχίσει στις αρχές του 2009 και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2010.

Επέκταση της γραμμής του ΗΣΑΠ προς τον Άγιο Στέφανο. Σε πρώτη φάση, η επέκταση θα αφορά στο κομμάτι από την Κηφισιά μέχρι την Εθνική οδό και θα περιλαμβάνει τους σταθμούς Κηφισιά, ο οποίος θα υπογειοποιηθεί, του αθλητικού Ομίλου Κηφισιάς, τη Νέα Ερυθραία, το Καστρί και την εθνική οδό.

Το έργο συνολικού ύψους 480 εκατ. ευρώ χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, και θα είναι έτοιμο το 2013. Στη συνέχεια, θα γίνει η δεύτερη επέκταση προς τον Άγιο Στέφανο, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017.

Ανάπτυξη φωτοβολταϊκών συστημάτων. Πρόκειται για ένα έργο που εντάσσεται στο πρόγραμμα Πράσινες Μεταφορές-Περιβάλλον. Το έργο θα κατασκευαστεί στο σταθμό Ειρήνη, θα είναι συνολικής ισχύος 20 ΚW, θα κατασκευαστεί εξ’ ολοκλήρου από τη ΔΕΗ και θα είναι έτοιμο μέσα στο 2009. Ο ΗΣΑΠ θα παίρνει ως μίσθωμα το 5% των εσόδων της ΔΕΗ από το συγκεκριμένο έργο.

Ενίσχυση χρηστών ποδηλάτων. Πρόκειται για ένα έργο κατασκευής 10 δεστρών ποδηλάτων σε κάθε σταθμό του ΗΣΑΠ, εκτός από το Μοναστηράκι και την Ομόνοια, προκειμένου οι χρήστες ποδηλάτων να μπορούν να τα αφήνουν και να χρησιμοποιούν τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο. Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 20.000 ευρώ.