Η αυξημένη κίνηση των ταξιδιωτών στα αεροδρόμια και η ταλαιπωρία κατά τις εορταστικές ημέρες μπορούν να αντιμετωπιστούν ικανοποιητικά, σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Τα βασικά που πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες είναι:

-Στη άρνηση επιβίβασης, τα ποσά που προβλέπονται ως αποζημίωση είναι: 250 ευρώ για πτήσεις μικρότερες των 1.500 χλμ., 400 ευρώ για πτήσεις 1.500 έως 3.500 χλμ. και 600 ευρώ για μεγαλύτερες των 3.500 χλμ.

-Στην ακύρωση πτήσης, ο επιβάτης δικαιούται επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, γεύμα, κατάλυμα και επικοινωνιακές διευκολύνσεις. Αποζημίωση ή μεταφορά με άλλη πτήση

-Σε μεγάλες καθυστερήσεις, δικαιούται κατάλυμα, γεύμα και, εάν η καθυστέρηση υπερβαίνει τις 5 ώρες, επιστροφή του αντιτίμου

-Σε απώλεια ή καταστροφή αποσκευών, υπάρχει η δυνατότητα διεκδίκησης μέχρι 1.000 SDR (1 SDR=1,18 ευρώ).

Επίσης, με απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ), οι επιβάτες που φθάνουν στον προορισμό τους με τρεις ή περισσότερες ώρες καθυστέρηση δικαιούνται επιπλέον αποζημίωση από 250-600 ευρώ. Με άλλη δε απόφαση του ΔΕΚ, οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται να καταβάλουν αποζημίωση και για τις περιπτώσεις ακύρωσης ή καθυστέρησης πτήσης, λόγω τεχνικών λόγων, εφόσον αυτοί που συνδέονται με την κανονική άσκηση δραστηριότητας του αερομεταφορέα δεν ανήκουν σε έκτακτες περιστάσεις.