Την σοβαρή καταγγελία ότι ο προφυλακισμένος σταθμάρχης της Λάρισας δεν ήξερε να χρησιμοποιεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης έκανε ο πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο κ. Ρετσινάς είπε ότι ο σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς «δεν ήξερε να χρησιμοποιεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας και να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου». 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως εξήγησε «η Alstom παρέδωσε το εν λόγω σύστημα το 2022 και λειτουργεί άψογα. Σε αυτό, δε, υπάρχει ένα “μαύρο κουτί” που καταγράφει τις κινήσεις που γίνονται σε αυτό. Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν ήξερε να το χρησιμοποιήσει καθώς τις προηγούμενες ημέρες από τις 10 το βράδυ και μετά δεν υπάρχει καταγραφή».

Ο κ. Ρετσινάς συμπλήρωσε ότι άλλο ένα στοιχείο που δείχνει ότι ο σταθμάρχης δεν ήξερε να χρησιμοποιεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας είναι οι κινήσεις του με τον συρμό του προαστιακού 2597 πριν το δυστύχημα στα Τέμπη. 

«Κάνει λάθος με τον προαστιακό από Θεσσαλονίκη, χειροκίνητα δεν έχει λειτουργήσει μια αλλαγή και έβαλε το τρένο να πηγαίνει προς Βόλο μέχρι που το κατάλαβε και έκανε το τρένο να προχωρήσει σε οπισθοπορεία» είπε ο κ. Ρετσινάς. Όσον αφορά, δε, τον ισχυρισμό του σταθμάρχη Λάρισας περί «φλασαρίσματος» του κλειδιού, ο πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτίμησε ότι δεν συνέβη ποτέ καθώς, όπως είπε, «αν συνέβαινε το φλασάρισμα το σύστημα θα του έδειχνε με φωτάκια το πρόβλημα και θα ενεργοποιούσε τον κλειδούχο». 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κ. Ρετσινάς επισήμανε, ακόμα, ότι ο σταθμάρχης Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, έκανε άλλο ένα λάθος καθώς «στο τηλεγράφημα πρέπει να λες που γίνεται η κίνηση, στην άνοδο ή την κάθοδο, γιατί για να φύγει από την άνοδο το τρένο σημαίνει ότι είναι κομμένη για συγκεκριμένο λόγο και κάνουμε μονοδρόμηση».

Όπως είπε και «ο μηχανοδηγός έπρεπε να ρωτήσει “από πού φεύγω” και να αναγγείλει ότι η 62 φεύγει από Λάρισα από τη γραμμή ανόδου. Αν τον είχε ρωτήσει θα του είχε πει γιατί ο σταθμάρχης είχε τρικυμία εν κρανίω εκείνη τη στιγμή».

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης