Ρεπορτάζ: Βασίλης Τζήμτσος
Ο ένατος νεκρός που σχετίζεται με το ναρκόπλοιο “Noor 1”, Κωνσταντίνος Καζινάκης, απασχόλησε σήμερα το Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά όπου εκδικάζεται σε δεύτερο βαθμό η υπόθεση της μεταφοράς 2,1 τόνων ηρωίνης στην Ελευσίνα.
Ο επιχειρηματίας Κ. Καζινάκης που σκοτώθηκε σε τροχαίο στο Οντάριο του Καναδά τον Ιούνιο του 2018, μέσω της εταιρείας Fairbanks ναύλωσε το “Noor 1”, στο πλαίσιο συμφωνίας που είχε κάνει με την εταιρεία Horizon, μεγαλοστέλεχος της οποίας ήταν ο αποκαλούμενος Capten Jorge (Σ.Σ. όπως είχε αποθηκευτεί στη μνήμη του δορυφορικού τηλεφώνου του πλοίου) κατηγορούμενος Γιώργος Μπουρδούβαλης και την εταιρεία πετρελαιοειδών Χρυσόίλ στην οποία ήταν διευθυντής ο επίσης κατηγορούμενος Βασίλης Κουρούβανης.
Στο ρόλο του …μακαρίτη αναφέρθηκε σήμερα στην απολογία του ο Β. Κουρούβανης ο οποίος εμπλέκεται στην υπόθεση ως υποναυλωτής του “Noor 1” για μεταφορές πετρελαίου από τη Λιβύη στο Ρίο όπου είναι οι εγκαταστάσεις της Χρυσόιλ.
Ο Β. Κουρούβανης είχε καταδικαστεί σε 8 έτη κάθειρξη από το πρωτόδικο δικαστήριο για απλή συνέργεια στη διαμετακόμιση των ναρκωτικών.
Ξεκινώντας την απολογία του αρνήθηκε τη σε βάρος του κατηγορία λέγοντας:
“Με βάση την κοινή λογική δεν καταλαβαίνω γιατί κατηγορούμαι. Δεν έχω καταλάβει πως συνδέομαι με την απλή συνεργεία”.
Ως προς τη συνεργασία της Fairbanks, είπε ότι θα ξεκινούσε συνεργασία για τη μεταφορά πετρελαίων, με διαμεσολαβητή τον συγκατηγορούμενο του Ευθύμιο Γιαννουσάκη (Σ.Σ. ο οποίος είχε καταδικαστεί πρωτόδικα σε ισόβια κάθειρξη, καθώς μεγάλο μέρος του φορτίου της ηρωίνης βρέθηκε στη βίλα του και σε αποθήκη) το οποίο συνάντησε τον Ιούλιο του 2013.
“ Πήγα στα γραφεία του. Είχε πολύ οργανωμένο γραφείο. Η εταιρεία του η G Tankers είχε περάσει από τον έλεγχο από την αμερικάνικη χρηματαγορά. Για να πάρεις λεφτά από ένα αμερικανικό Fund, δεν είναι απλό.
Μας έκανε τρομερή εντύπωση. Μου επιβεβαίωσε την εικόνα που είχα. Μου είπε εγώ συνεργάζομαι με την Horizon, crude fund. O Γιαννουσάκης με παίρνει και με πηγαίνει κατευθείαν στον εμπορικό διευθυντή της Horizon, Νιχάντ”, ανέφερε.
Και συμπλήρωσε σε άλλο σημείο της απολογίας του: “Εγώ είχα καταφέρει να μπω στην Horizon μέσω του κ. Γιαννουσάκη και της Fairbanks στη συμφωνία”.Μάλιστα όπως είπε θα εξασφάλιζαν χρηματοδότηση από τράπεζα της Αυστραλίας ύψους 50 εκατ ευρώ χρηματοδότηση, για πετρέλαια αξίας 60 εκατ. Ευρώ σε τιμολόγια της Horizon.
Για τη μεταφορά πετρελαίων από τη Λιβύη στο Ρίο, ο Β. Κουρούβανος ανέφερε: “Ψάχναμε μικρό καράβι ειδικών προδιαγραφών. Ένας πλοιοκτήτης στην απελπισία του να πει πάμε”. Αυτό το πλοίο ήταν το επίδικο “Noor 1”.
Μάλιστα για τα έξοδα του πλοίου δόθηκαν 20.000 ευρώ από τη Fairbanks στη G Tankers του Γιαννουσάκη. Πρόκειται για ένα από τα εμβάσματα που αποκάλυψε η “Ζούγκλα” με βάση τα στοιχεία που είχε δώσει ο Ευθ. Γιαννουσάκης στις εισαγγελικές αρχές.
Για το έμβασμα αυτό παραδέχθηκε ο Β. Κουρούβανης, ότι είχε κληθεί το 2017 από την Οικονομική Αστυνομία στο πλαίσιο της έρευνας της τότε προϊσταμένης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά Ειρήνης Τζίβα για εμβάσματα, μεταξύ των οποίων και εταιρειών συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη.
“Ο μόνος λογαριασμός που ενέκρινε η UPS ήταν του Γιαννουσάκη. Έτσι γίνεται το έμβασμα των 35.000 ευρώ με τα έξοδα” ανέφερε ο κατηγορούμενος.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε σε ένα περιστατικό στα γραφεία του Γιαννουσάκη στο Ντουμπάι όπου στις 20-2-2014 εξαφανίζονται από το γραφείο του οι υπάλληλοι του κατ εντολή του σπόνσορα (Σ.Σ. χρησιμοποιούνται στα πλοία ναυτιλιακών εταιρειών) του κ. Γιαννουσάκη.
“Τότε λέγανε ότι ένα πλοίο του μετέφερε ναρκωτικά” είπε ο κατηγορούμενος, αλλά συμπλήρωσε πως τελικά έκαναν λάθος και οι υπάλληλοι επέστρεψαν στα γραφεία της εταιρείας.
Τότε ο Καζινάκης του είπε πως δεν θα χρησιμοποιήσουν πλοία της εταιρείας του Γιαννουσάκη.
Στη συνέχεια η Fairbanks έκανε συμφωνία με την Horizon και τον Μπουρδούβαλη, ενώ ο Γιαννουσάκης επανεμφανίζεται όταν το “Noor 1” θα περνούσε από το Σουέζ.
Πρόεδρος: Ποιος πρότεινε το πλοίο;
Κουρούβανης: Ο Μπουρδούβαλης έχει εποπτεία σε 60 καράβια. Όταν βρίσκεται το καράβι είναι σε εξέλιξη το σχήμα με Καζινάκη και Μπουρδούβαλη. Βρέθηκε ένα καράβι που θα έφευγε για το Ρίο για να ναυλωθεί. Tο βαπόρι που ανεβαίνει είναι το Noor.
[…]
Στις 10/5 μου λέει ο Μπουρδούβαλης θα γίνουν επισκευές στο πλοίο και το βαπόρι θα καθυστερήσει 10 12 ημέρες. Όταν φτάνει στο Σουέζ με παίρνει ο Μπουρδούβαλης. Μου λέει «θέλουμε λεφτά για τη διέλευση». Μου λέει «θα πάρω τον Γιαννουσάκη». Εκεί είναι η πρώτη εμπλοκή Γιαννουσάκη με το καράβι.
Ο κατηγορούμενος Β. Κουρούβανης κατήγγειλε σε βάρος του μεθόδευση από άλλους εμπλεκόμενους στην υπόθεση. Μάλιστα ο νεκρός σήμερα Καζινάκης φέρεται να ανέφερε στον κατηγορούμενο πως είπε στον πράκτορα Μανέτα ο Μπουρδούβαλης “ρίχτα όλα στον Κουρούβανη”.
Η απολογία του Κουρούβανη συνεχίζεται αύριο, ενώ με ενδιαφέρον αναμένονται οι αντιδράσεις συγκατηγορούμενων του.
Το προσύμφωνο με “εγγυητή” τον Κοτσώνη
Το προσύμφωνο που είχε συντάξει για την αγοραπωλησία του πλοίου “Noor 1” στο ζεύγος Καλαφάτη-Αλεξανδρή, προσκόμισε σήμερα στο δικαστήριο στην απολογία του ο πρώην πλοιοκτήτης του ναρκόπλοιου Παναγιώτης Φάρος, ο οποίος είχε καταδικαστεί σε πρώτο βαθμό σε κάθειρξη 8 ετών για απλή συνέργεια στη διακομιδή των ναρκωτικών.
“Είμαι αθώος και ορκίζομαι σε ό,τι έχω ιερό. Να μου υποβάλετε οποιαδήποτε αμφιβολία να σας απαντήσω” ανέφερε ξεκινώντας την απολογία του.
Αναφερόμενος στη γνωριμία του με τον Κοτσώνη ως ιδιοκτήτη εταιρείας πολυτελών αυτοκινήτων το 2005, ανέφερε: “Περνούσε όλος ο εφοπλιστικός κόσμος από το γραφείο του. Μας είχε γνωρίσει εφοπλιστές όπως τον κ. Προκοπίου”.
Ως προς την πώληση του “Noor 1” είπε:
“Πιάσαμε μία κουβέντα για ένα βαποράκι έτοιμο με πλήρωμα. Πάνω στη συζήτηση μου είπε ότι έχω ένα φίλο που θέλει να ξανακατέβει στο Ντουμπάι. Θέλετε να δείτε αν προκύψει συνεργασία; Δεν είχαμε να χάσουμε κάτι. Έγινε τον Απρίλιο του 2012 η συζήτηση αυτή. Και κανονίσαμε ένα ραντεβού στο γραφείο του κ. Κοτσώνη. Αν δεν ξέρω καλά έναν άνθρωπο έχω την παραξενιά να μην τον δέχομαι στο γραφείο Βρεθήκαμε με τον κ. Γιαννουσακη.
Το πλοίο θα το αγόραζε 300.000 ευρώ. Θέλαμε πρώτα συνδιαχείριση και αν ήταν όπως μας τα έλεγε. Θέλαμε να το πουλήσουμε αλλά εκείνη την ώρα θέλαμε κάποια χρήματα μπροστά. Όμως δεν είχε ο κ. Γιαννουσάκης.
Πρόεδρος: Δεν έπρεπε να σας βάλει σε σκέψεις;
Φάρος: Συμβαίνει αυτό. Πολλοί ζητούν βοήθεια. Να πάρουν πετρέλαια και να σε πληρώσουν σε 90 ημέρες.
[…]
Πρόεδρος: Γιατί το έκανε ο κ. Κοτσώνης;
Φάρος: Θεωρούσα ότι θα έμπαινε στο σχήμα για το πλοίο. Κάναμε κάποιες συζητήσεις με τον κ. Κοτσώνη και του λέγαμε να μπει μέσα στην εταιρεία με ποσοστό 25%. Μου είπε ο κ. Κοτσώνης ότι “εγώ δεν θέλω να φαίνομαι’ για λογούς δικούς του.
Τελικά η συμφωνία δεν έγινε κατά τη γνώμη μου γιατί θέλανε μεγαλύτερα ποσοστά Γιαννουσάκης και Κοτσώνης στο πλοίο. Θέλανε το 60% επειδή ο ένας θα έβαζε τις δίκες του γνωριμίες για να αγοράζει προϊόν και ο άλλος γνωριμίες πλοιοκτητών.
[…]
Πρόεδρος: Στον ανακριτή το Μάιο 2015 λέτε: ο οτσώνης είχε δείξει ενδιαφέρον για το πότε θα φύγει το πλοίο, να έχει ποσοστά από τα κέρδη
Φάρος: Δεν μας συνέφερε. Υπαναχωρήσαμε όλοι δια της πλαγίας οδού.
Τελικά όταν “ναυάγησε” η συμφωνία για την αγορά του πλοίου από τον Γιαννουσάκη, ο Κοτσώνης εμφάνισε ως υποψήφιους αγοραστές το ζευγάρι Καλαφάτη-Αλεξανδρή οι οποίοι τελικά και το αγόρασαν.
Όπως ανέφερε ο κατηγορούμενος Π. Φάρος, στο προσύμφωνο είχε βάλει το όνομα του Κοτσώνη ως εγγυητή. Μάλιστα προσκόμισε αντίγραφο του σχεδίου συμφωνητικού στο δικαστήριο.
Πάντως, αυτό ολοκληρώθηκε δίχως το όνομα του συγκατηγορούμενου Κοτσώνη, μετά από την αντίδραση της Αλεξανδρή.
Περιγράφει ως προς τους λόγους που έβαλε το όνομα του Κοτσώνη:
“Μας έφερε την επιταγή η κ. Αλεξανδρή και έβαλα το όνομα του κ. Κοτσώνη για να τον κρατήσω σαν εγγυητή στην περίπτωση που δεν έπαιρνα χρήματα από τον Καλαφάτη. Η κυρία Αλεξανδρή πήγε στο άλλο δωμάτιο και μίλησε με τον κ. Κοτσώνη και το σύζυγο της και μου λέει παρακαλώ βάλτε το όνομα του άντρα μου.
Πρόεδρος: Με ποιο σκεπτικό; δύσκολο να το συλλάβω. Άλλος βάζει τα χρήματα και άλλος λέτε “ήθελα να τον κρατήσω ως εγγυητή”; Το είχατε συνεννοηθεί;
Φάρος: Όχι
Πρόεδρος: Πως θα το δεχόταν ο κάθε Καλαφάτης;
Φάρος: Έτσι το σκέφτηκα
Πρόεδρος: Δύσκολο να το καταλάβω.
Φάρος: Έτσι έγινε. Δεν υπήρχε άλλος λόγος. Αν ο Κοτσώνης ήταν με τον Καλαφάτη δεν το γνώριζα. Ρητά το λέω. Μόνο η κυρία Αλεξανδρή που είπε ότι ήταν άτυπα ο κ. Κοτσώνης. Ήταν λάθος δικό μου. Ήμουν φοβερά εκνευρισμένος.
Είχα πάρει επιταγές. Έτσι έκρινα εκείνη την ώρα” συμπλήρωσε ως προς το προσύμφωνο που είχε τοποθετήσει το όνομα του Κοτσώνη. Ως προς τη ναύλωση του “Noor 1” για το τελευταίο ταξίδι προς Ρίο και τη ναύλωση του για πετρέλαια εκ μέρους του Κουρούβανη, ο Π. Φάρος υποστήριξε:
“Μου είπε ο Γιαννουσάκης ότι το έχω πάρει το πλοίο από τον Μπουρδούβαλη για λογαριασμό του Κουρούβανη. Έχω την επίβλεψη του πλοίου.
Σημαίνει ότι από οπερέιτορ-που λειτουργεί το βαπόρι, πλήρωμα, νερά, γίνεται και ναυλωτής”. Συναισθηματικά φορτισμένος ήταν ο κατηγορούμενος απαντώντας σε ερωτήσεις της εισαγγελέως της Έδρας: “Τραβιέμαι πέντε χρονιά, ποιος μου το πληρώνει αυτό; Δεν έκαναν μια ερευνά να δουν το ποιόν μου. Είμαι αγανακτισμένος».
Η Εισαγγελέας Βασιλική Βλάχου ρώτησε τον κατηγορούμενο γιατί ήθελαν να υπογραφεί το συμφωνητικό αγοραπωλησίας του “Noor 1” από το δικηγόρο Μπαϊρακτάρη (Σ.Σ. συγκατηγορούμενος με τον εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη στην παράλληλη έρευνα για το “Noor 1” που διενεργεί ο Ανακριτής Διαφθοράς Πειραιά),
“Μόνο ο Μπαϊρακτάρης ξέρει” διερωτήθηκε η εισαγγελική λειτουργός. Ο κατηγορούμενος είπε ότι είχε άλλο δικηγόρο.
Τέλος, ο κατηγορούμενος αναφέρθηκε στο δορυφορικό τηλέφωνο που διέθετε το “Noor” για το οποίο είχε συνεννοηθεί με τον αρχιπλοίαρχο της εταιρείας του Γιαννουσάκη, Χαμούντα, όταν το πλοίο κατέβηκε από την Ελλάδα προς τα Εμιράτα.
Ο Χαμούντα απασχόλησε για δεύτερη φορά σήμερα το δικαστήριο, καθώς νωρίτερα προέκυψε πως συνομιλούσε με το δορυφορικό τηλέφωνο του πλοίου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού με τους 2,1 τόνους ηρωίνης.
Ο Γιαννουσάκης υποστήριξε σε συνηγόρους ότι ο Χαμούντα ήταν αρχιπλοίαρχος της Horizon που εργαζόταν και ο Μπουρδούβαλης, ενώ ο Μπουρδούβαλης και άλλοι συνήγοροι αναφέρουν πως ο Χαμούντα ήταν συνεργάτης του Γιαννουσάκη.
Ο ρόλος του Χαμούντα αλλά και η εμπλοκή των δύο κατηγορουμένων με αυτόν, αναμένεται να διευκρινιστεί στις απολογίες των Μπουρδούβαλη και Γιαννουσάκη…
Διαβάστε ακόμη: