Σαρωτικές αλλαγές στο καθεστώς προσλήψεων στο Δημόσιο, στις προαγωγές και στη μισθοδοσία προβλέπονται από το ενιαίο μισθολόγιο που βρίσκεται υπό σχεδιασμό από την κυβέρνηση και τα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Το προσχέδιο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τον Σεπτέμβριο, οπότε και θα αφιχθούν οι εκπρόσωποι των δανειστών μας, προκειμένου να τεθεί προς έγκριση.
Το σχέδιο νόμου, ακολούθως, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τον Οκτώβριο, οπότε και θα κατατεθεί βάσει χρονοδιαγράμματος στη Βουλή προς έγκριση με στόχο η εφαρμογή του να υλοποιηθεί από την 1η Ιανουαρίου του 2015.
Όπως και να έχει, το σχέδιο βρίσκεται ακόμα υπό επεξεργασία και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τις εξής παραμέτρους:
1. Διεύρυνση της μισθολογικής διαφοράς μεταξύ των υπαλλήλων πανεπιστημιακής-τεχνολογικής εκπαίδευσης και των υπολοίπων. Εάν το μέτρο υλοποιηθεί, τότε 250.000 υπάλληλοι θα δουν αυξημένους τους μισθούς τους, ενώ 150.000 εξ αυτών θα χάσουν μέρος των απολαβών τους.
2. Αλλαγές στον τρόπο πρόσληψης των υπαλλήλων. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, αρχικά θα προσλαμβάνονται για ένα έτος με αμοιβές ιδιωτικού δικαίου (σ.σ.: 585 ευρώ μικτά ο κατώτατος μισθός για εργαζομένους άνω των 25 ετών και 510 ευρώ μικτά για υπαλλήλους κάτω των 25 ετών). Εν συνεχεία οι υπάλληλοι θα αξιολογούνται και όσοι από αυτούς… περάσουν το τεστ θα προσλαμβάνονται κανονικά.
3. «Ξεπάγωμα» των μισθολογικών προαγωγών. Προωθείται εκ νέου το σύστημα των ωριμάνσεων.
4. Κατάργηση της υπερβάλλουσας μείωσης.
Στο πλαίσιο αυτό, το κυβερνητικό επιτελείο εξετάζει σύμφωνα με την «Καθημερινή» τα εξής σενάρια:
– Αύξηση του ελάχιστου χρόνου παραμονής στα μισθολογικά κλιμάκια για τους υπαλλήλους χωρίς πτυχία ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου, θα παραμένουν για μεγαλύτερο του
προβλεπόμενου χρονικό διάστημα στο ίδιο κλιμάκιο και συνεπακόλουθα θα διευρύνεται «αυτόματα» η μισθολογική τους διαφορά με τους πτυχιούχους.
– Περικοπή των μη μισθολογικών παροχών. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι δαπάνες για θέρετρα, μεταφορές, σίτιση, παιδικούς σταθμούς κ.λπ.
– Αναγνώριση της προϋπηρεσίας από τον ιδιωτικό τομέα. Με τον τρόπο αυτόν τα συναρμόδια υπουργεία αισιοδοξούν ότι οι ιδιωτικοί υπάλληλοι θα έχουν ένα επιπλέον κίνητρο να εργαστούν στο Δημόσιο προσφέροντας τεχνογνωσία.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι με το νέο μισθολόγιο προβλέπεται οι «άριστοι» να λαμβάνουν μεγαλύτερο μισθό συγκριτικά με όσους έχουν αξιολογηθεί με χαμηλότερη βαθμολογία ως προς την αποδοτικότητά τους.