Το θρίλερ δυστυχώς συνεχίζεται εκεί στη μέση του κόλπου της Ελευσίνας, όπου είναι αγκυροβολημένο το δεξαμενόπλοιο «Lassea», έμφορτο μαζούτ και θαλασσινού νερού, που είχε απαντλήσει πριν από ημέρες από το βυθισμένο κουφάρι του «Αγία Ζώνη 2». Την Παρασκευή το βράδυ, σε σύσκεψη στο Υπουργείο Ναυτιλίας αποφασίστηκε να απαντληθεί όλο το φορτίο του «Lassea», τα ύφαλα του οποίου είναι σάπια, και να μεταφερθεί για καθαρισμό σε ειδικές εγκαταστάσεις στο Πέραμα.
Όταν η εντεταλμένη εταιρεία προσπάθησε να υλοποιήσει την τελεσίδικη απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας, αντιμετώπισε την αντίδραση των δικηγόρων του πλοιοκτήτη του «Αγία Ζώνη 2» Θεόδωρου Κουντούρη, ο οποίος ήταν αυτός που είχε ναυλώσει το «Lassea» για την απάντληση του μαζούτ από το βυθισμένο σκάφος του.
Οι ναυτικοί και οι τεχνικοί της εταιρείας αυτής διαπίστωσαν επί τόπου ότι το «Lassea» έχει πάρει κλίση, ενώ είναι αγκυροβολημένο σε απόσταση αναπνοής από τον προβλήτα των ΕΛΠΕ. Αυτό σημαίνει πως ανά πασά στιγμή είναι δυνατόν να υπάρξουν πολύ σοβαρά προβλήματα στην ευστάθεια του σκάφους αυτού. Όσο η γραφειοκρατία παρακωλύει τις διαδικασίες απάντλησης από τις δεξαμενές του «Lassea», τόσο αυξάνονται οι κίνδυνοι για μία δεύτερη οικολογική καταστροφή στον Σαρωνικό.
Το zougla.gr επικοινώνησε με τον διευθυντή του 4ου Τελωνείου Πειραιά, ο οποίος είναι και υπεύθυνος για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας αυτής για δύο λόγους: α) γιατί αποτελεί συναπόφαση των αρμοδίων υπηρεσιών, β) διότι το «Lassea» είναι κατασχεμένο από το Υπουργείο Οικονομικών επειδή έπειτα από έλεγχο βρέθηκαν στις δεξαμενές του 55 τόνοι λαθραίο πετρέλαιο.
Ο διευθυντής κ. Ανεζάκης αρνήθηκε να συνομιλήσει μαζί μας, παραπέμποντας το zougla.gr στο γραφείο Τύπου του Υπουργείου Οικονομικών. Το ΥΠΟΙΚ με τη σειρά του παρέπεμψε το zougla.gr στον υπεύθυνο Τύπου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), της οποίας ηγείται ο κ. Πιτσιλής. Σε αυτήν την υπηρεσία καταθέσαμε όλες τις παραπάνω πληροφορίες και σκέψεις. Απάντηση μέχρι στιγμής δεν πήραμε.
Σε συνομιλία του zougla.gr με τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Κουρουμπλή διαπιστώσαμε τα εξής:
α) το Υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχει πλέον καμία αρμοδιότητα επί του «Lassea»
β) ανέλαβε μόνο τη φύλαξη του σκάφους περιμετρικά με δύο σκάφη του Λιμενικού «για να μη γίνει καμία ματσακονιά», όπως μας είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός
γ) την απόλυτη ευθύνη για την ολοκλήρωση της απάντλησης-μεταφοράς του φορτίου του «Lassea» φέρει αποκλειστικά το 4ο Τελωνείο Πειραιά και ο διευθυντής του κ. Ανεζάκης
δ) δεν ισχύουν οι ισχυρισμοί του Υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ πως την ευθύνη για όλη αυτήν την υπόθεση εξακολουθεί να έχει το Λιμεναρχείο Πειραιά.
Κατόπιν όλων τούτων ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του αλλά και να αναλάβει τις ευθύνες του. Ολόκληρο κράτος και οι υπηρεσίες του έχουν υποκλιθεί στα μικροσυμφέροντα του Θεόδωρου Κουντούρη και του κυκλώματος των πειρατών-λαθρεμπόρων που λυμαίνονται το τρίγωνο Πειραιάς-Ικόνιο-Ελευσίνα και που γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους τους κινδύνους να μαυρίσει εκ νέου ο Σαρωνικός και δυστυχώς όχι πια μόνον.