Από την 1η Αυγούστου ξεκίνησε το μεγάλο κύμα εξόδου των εκδρομέων από το λιμάνι του Πειραιά.
Από χθες στους δρόμους κοντά στο λιμάνι επικρατεί κυκλοφοριακή συμφόρηση και συστήνεται στους ταξιδιώτες να ξεκινούν αρκετά νωρίς προκειμένου να φτάσουν εγκαίρως στον Πειραιά.
Σύμφωνα με τον λιμενάρχη του Πειραιά, αποφασίστηκε η χορήγηση 10λεπτης παράτασης στον απόπλου των πλοίων, το πρωί της Παρασκευής.
Η απόφαση ελήφθη για να προλάβουν όλοι οι ταξιδιώτες να μπουν στα πλοία.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα, από την 1η Ιουλίου έως και τις 29 Ιουλίου 2019, από το λιμάνι του Πειραιά είχαν πραγματοποιηθεί 700 απόπλοι πλοίων με 598.096 επιβάτες, έναντι 660 με 572.459 επιβάτες που είχαν εκτελεστεί την ίδια περίοδο του 2018.
Από τα στοιχεία του Λιμενικού προκύπτει ότι σήμερα αναμένεται να αναχωρήσουν 29 πλοία από το λιμάνι του Πειραιά, 15 από τη Ραφήνα και 48 για τα νησιά του Αργοσαρωνικού.
Χθες, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, αναχώρησαν από τον Πειραιά 26 πλοία με 30.353 επιβάτες και 5.145 οχήματα. Από τη Ραφήνα πραγματοποιήθηκαν 14 απόπλοι και αναχώρησαν 8.015 επιβάτες και 1.617 οχήματα, ενώ από το λιμάνι του Λαυρίου εκτελέστηκαν πέντε απόπλοι και αναχώρησαν 1.812 επιβάτες και 507 οχήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πληρότητα στα πλοία άγγιξε μόλις χθες το 90%. Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζει η κίνηση και στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας.
Ποια είναι τα δικαιώματά σας
Με αφορμή τη μεγάλη «έξοδο» των εκδρομέων που κορυφώνεται σταδιακά από τις αρχές του μηνός, το zougla.gr υπενθυμίζει στους πολίτες τα δικαιώματά τους βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας:
Δικαιώματα επιβατών σε περίπτωση καθυστερήσεων ή ακυρώσεων
Οι κανόνες της Ε.Ε. για τα δικαιώματα των επιβατών πλοίων ισχύουν όταν ταξιδεύετε με τα περισσότερα οχηματαγωγά και κρουαζιερόπλοια στη θάλασσα ή σε εσωτερικές πλωτές οδούς (ποτάμια, λίμνες ή κανάλια) και εάν:
-ταξιδεύετε από λιμάνι της Ε.Ε.
-ταξιδεύετε προς λιμάνι της Ε.Ε. από λιμάνι εκτός της Ε.Ε., εφόσον το δρομολόγιο εκτελείται από εταιρεία μεταφορών της Ε.Ε.
-ταξιδεύετε από λιμάνι της Ε.Ε. για κρουαζιέρα αναψυχής, εφόσον προσφέρεται κατάλυμα και άλλες παροχές, με περισσότερες από δύο διανυκτερεύσεις στο πλοίο.
Οι κανόνες αυτοί δεν ισχύουν για πλοία:
-που μπορούν να μεταφέρουν λιγότερους από 12 επιβάτες
-που έχουν πλήρωμα 3 άτομα το πολύ
-που καλύπτουν διαδρομή μικρότερη από 500 μέτρα (απλή μετάβαση)
-που χαρακτηρίζονται ως ιστορικά
-που πραγματοποιούν εκδρομές και περιηγήσεις σε αξιοθέατα – αν δεν παρέχουν κατάλυμα ή περισσότερες από δύο διανυκτερεύσεις στο πλοίο.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας, η εταιρεία που εκτελεί τη μεταφορά οφείλει να σας παρέχει σαφείς και ορθές πληροφορίες σχετικά με το δρομολόγιο και τα δικαιώματά σας ως επιβάτη, συμπεριλαμβανομένων των δυνατοτήτων πρόσβασης για άτομα με αναπηρία ή με περιορισμένη κινητικότητα. Οι πληροφορίες αυτές θα πρέπει επίσης να διατίθενται και σε μορφή προσβάσιμη από άτομα με αναπηρία.
Δικαιώματα επιβατών σε περίπτωση περιστατικού στη θάλασσα
Σε περίπτωση περιστατικού στη θάλασσα, οι κανόνες της Ε.Ε. καλύπτουν επίσης εσάς, τις αποσκευές σας, το όχημά σας και, ανάλογα με την περίπτωση, τον εξοπλισμό κινητικότητας που διαθέτετε. Οι κανόνες αυτοί καθορίζουν επίσης τις υποχρεώσεις των μεταφορέων σε τέτοιες περιπτώσεις και ισχύουν για τις εγχώριες θαλάσσιες μεταφορές, καθώς και για όλες τις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, εφόσον:
-το πλοίο είναι νηολογημένο σε χώρα της Ε.Ε.
-η σύμβαση για το ταξίδι συνήφθη σε χώρα της Ε.Ε.
-το πλοίο αναχωρεί από και/ή φτάνει σε λιμάνι της Ε.Ε.
Ο μεταφορέας οφείλει να σας ενημερώσει κατάλληλα και με σαφήνεια σχετικά με τα δικαιώματά σας προτού ταξιδέψετε, εφόσον αγοράσετε το εισιτήριό σας σε χώρα της Ε.Ε., ή το αργότερο κατά την αναχώρηση εάν αναχωρείτε από χώρα εκτός Ε.Ε.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στη σχετική διαδικτυακή πύλη της ΕΕ