«Πελάτες μου!» φωνάζει το καζίνο της Πάρνηθας, την ώρα που «μπλακ τζακ» έκανε η εταιρεία Master Media System Α.Ε, η οποία διαφημίζει στην Ελλάδα το διαδικτυακό καζίνο «Casino848.com»!
Το Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας απέρριψε αίτηση του «Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε», με την οποία ζητούσε να εκδοθεί προσωρινή διαταγή που θα απαγόρευε στη συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία είναι από τις μεγαλύτερες -στην ελληνική αγορά- διαφημιστικές του κλάδου της υπαίθριας διαφήμισης, να αποσύρει άμεσα τις διαφημίσεις του «Casino848.com» από όλα τα σημεία του Νομού Αττικής.
Στην αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, που κατέθεσε και θα συζητηθεί τους επόμενους μήνες, το Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας κάνει λόγο για «αθέμιτο ανταγωνισμό, ζημία και ηθική βλάβη», αφού και οι δύο δραστηριοποιούνται στο ίδιο αντικείμενο. Λέει μάλιστα, ότι «διαφημίζεται με τον πλέον επιθετικό τρόπο στους πλέον κεντρικούς δρόμους και λεωφόρους».
Χαρακτηριστικά, στην αίτηση υποστηρίζεται:
«Η επιχείρησή μας νομίμως λειτουργεί και εκμεταλλεύεται παραδοσιακό καζίνο, ενώ το “Casino848.com” είναι παράνομος, όσον αφορά τη λειτουργία και διαφήμισή του στην Ελλάδα, διαδικτυακός τόπος, στον οποίο οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να επιδοθούν σε ηλεκτρονικά τυχερά παιχνίδια, αντίστοιχα με αυτά που συναντά κανείς στα παραδοσιακά καζίνο (ρουλέτα, μπλακ τζακ, πόκερ, κουλοχέρης, κ.ά). Το καζίνο της επιχείρησής μας βρίσκεται στην Πάρνηθα. Ένα μεγάλο τμήμα της πελατείας του προέρχεται από την Αττική. Δεν χωρεί αμφιβολία, ότι το “Casino848.com” αποσκοπεί μέσω της διαφημιστικής εκστρατείας του να αποσπάσει τους υφιστάμενους και μελλοντικούς πελάτες του καζίνο μας. Ήδη έχει κατορθώσει να αποσπάσει ένα σημαντικό τμήμα της πελατείας μας. Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου 2009 σε σχέση με το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου 2009 είναι μειωμένη η πελατεία μας κατά περίπου 10%, τα δε έσοδά μας κατά 17%”.
Και τονίζεται:
«Η ζημιά μας αναμένεται να οξυνθεί λόγω της εορταστικής περιόδου, που τα τυχερά παιχνίδια προσελκύουν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό το καταναλωτικό κοινό».
Η zougla.gr επικοινώνησε με τον πληρεξούσιο δικηγόρο της διαφημιστικής εταιρείας, κ. Πέτρο Καϊμακάμη, ο οποίος χαρακτήρισε την απόφαση να μην εκδοθεί προσωρινή διαταγή ως «πρωτοποριακή». Και διευκρίνισε:
«Από αυτήν συνάγεται και ότι το “casino848.com” λειτουργεί νόμιμα, όπως ισχύει σε όλη την Ευρώπη. Μία αντίθετη απόφαση θα ήταν άδικη και θα στερούσε τα δικαιώματα αντίστοιχων επιχειρήσεων που απασχολούν ως υπαλλήλους εκατοντάδες άτομα.»
Ανάμεσα στα γερά χαρτιά που κρατά στα χέρια του ο κ. Καϊμακάμης είναι και αποφάσεις του ΔΕΚ, σύμφωνα με τις οποίες δεν υπάρχει στην ελληνική έννομη τάξη ρητή ρύθμιση που απαγορεύει τη λειτουργία διαδικτυακού καζίνο από πάροχο που νομίμως λειτουργεί στη χώρα εγκατάστασής του.
Στα επιχειρήματά του αναφέρονται ότι:
– Το διαδικτυακό καζίνο απευθύνεται σε όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν το καζίνο της Πάρνηθας, γιατί κατοικούν εκτός Αθηνών
– Σε όσους επίσης θέλουν να δοκιμάσουν να παίξουν σε κάποιο τυχερό παιχνίδι χωρίς όμως να ρισκάρουν καθόλου χρήματα
– Τα παιχνίδια έχουν καθαρά ψυχαγωγικό χαρακτήρα
– Δίνει τη δυνατότητα στους παίκτες να διατηρήσουν την ανωνυμία τους
– Διαφημίσεις διαδικτυακών καζίνο έχουν κατακλύσει τα τελευταία χρόνια όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Η αντίδικος ουδέποτε αντέδρασε.
Άλλωστε, στις 5/12/2009 έληξε η διαφημιστική προβολή του “Casino848.com”. Η επίμαχη αφίσα δεν είναι πλέον προσιτή στο κοινό. Όμως, άλλες εταιρείες εξακολουθούν να τη διαφημίζουν.
«Είναι απορίας άξιον γιατί η αντίδικος δεν στρέφεται και κατά της αλλοδαπής εταιρείας, η οποία την ανταγωνίζεται ευθέως. Είναι ανεξήγητο, γιατί δεν στρέφεται και κατά όλων των άλλων εταιρειών διαδικτυακών καζίνο και των εταιρειών που τις διαφημίζουν την τελευταία πενταετία», λένε οι υπεύθυνοι της διαφημιστικής εταιρείας.
Πάντως, άνθρωποι που γνωρίζουν καλά το τι συμβαίνει στο Καζίνο της Πάρνηθας, αποκάλυψαν στη zougla.gr ότι η οικονομική βλάβη οφείλεται στην τεράστια οικονομική κρίση, την έλλειψη ρευστότητας του κοινού, αλλά και στις πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού που έπληξαν το δασικό πλούτο της Πάρνηθας.
Ο Ιωάννης Βραχάτης, διευθυντής του τμήματος της εταιρικής επικοινωνίας, δημοσίων σχέσεων και κοινωνικής ευθύνης του Club Hotel Casino Loutraki, αναφέρει: «Ο κόσμος εξακολουθεί να έρχεται στα καζίνο για διασκέδαση και ψυχαγωγία, αλλά δαπανά λιγότερα χρήματα».