Σε μάστιγα έχουν εξελιχθεί τους τελευταίους μήνες οι απάτες μέσω διαδικτύου με «δόλωμα» φθηνά προϊόντα υπόδησης και θύματα ανυποψίαστους καταναλωτές.
Μορφή επιδημίας έχουν πάρει οι καταγγελίες που γίνονται σχετικά με υποθέσεις απάτης και αφορούν ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shop) τα οποία υπόσχονται ότι προσφέρουν επώνυμα προϊόντα έναντι εξαιρετικά ανταγωνιστικού αντιτίμου. Στο στόχαστρο σοβαρών καταγγελιών από καταναλωτές που έπεσαν θύματα απάτης από συνεργαζόμενο σάιτ, βρίσκεται μια από τις κορυφαίες ελληνικές εταιρείες μεταφορών – courier.
H «Ζούγκλα» παρουσιάζει μία περίπτωση «κυκλώματος» που δραστηριοποιείται στην Πάτρα και εξαπατούσε ανυποψίαστους καταναλωτές με επίκεντρο τα καταστήματα της συγκεκριμένης εταιρείας. Η καταγγελία έγινε από άτομο που γνωρίζει εξαιρετικά καλά την υπόθεση και τον τρόπο λειτουργίας του κυκλώματος αλλά επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του. Τα στοιχεία του βρίσκονται στη διάθεση της «Ζούγκλας».
Πώς δρουν οι «αετονύχηδες»
Στην Πάτρα, ο πράκτορας Κ.Μ. -που τα στοιχεία του, επίσης βρίσκονται στη διάθεση της «Ζούγκλας»- είναι ο υπεύθυνος των τριών καταστημάτων της εταιρείας μεταφορών. Έχει συνάψει συνεργασία με έναν άνδρα με το ψευδώνυμο «Σάκης», ο οποίος σε καθημερινή βάση φορτώνει και ξεφορτώνει τα εμπορεύματά του σε προγραμματισμένη χρονική στιγμή σε ένα από τα καταστήματα της.
Τα πακέτα αυτά θα έπρεπε να είχαν μέσα επώνυμες μάρκες παπουτσιών τα οποία οφείλουν να σταλούν σε πελάτες του σάιτ «papoutseria.gr». Αντί όμως μέσα στα πακέτα αυτά να περιέχονται τα παπούτσια που έχει επιλέξει ο πελάτης, στο δέμα περιέχονται ή τσάντες πλαστικές με εφημερίδες ή σε άλλες περιπτώσεις το πακέτο περιέχει παντελόνια υφασμάτινα. Σε κάθε περίπτωση δεν περιέχουν αυτό για το οποίο ο ανυποψίαστος καταναλωτής έχει πληρώσει.
Τα στοιχεία που περιέχονται στο σάιτ είναι εικονικά. Όπως μπορεί εύκολα να διαπιστώσει κανείς, ο ενδιαφερόμενος που θέλει να αγοράσει ένα ζευγάρι παπούτσια επισκέπτεται το σάιτ. Όταν φτάσει στο καλάθι για να ολοκληρώσει την παραγγελία διαπιστώνει ότι έχει μόνο μια μέθοδο πληρωμής. Την αντικαταβολή.
Μόλις ολοκληρωθεί η παραγγελία και πρόκειται να σταλεί στον πελάτη, ο «Σάκης» φορτώνει τα εμπορεύματα που πρόκειται να σταλούν σε κάθε σημείο της Ελλάδας με την εταιρεία μεταφορών. Ο αγοραστής, κατά την παράδοση της παραγγελίας πληρώνει προτού ανοίξει το δέμα και διαπιστώσει ότι το περιεχόμενό του δεν έχει καμία σχέση με αυτό που έχει παραγγείλει.
Μετά την παράδοση του δέματος και αφού οι πελάτες αντιληφθούν την απάτη καλούν το εκάστοτε παράρτημα της εταιρείας από το οποίο παρέλαβαν προκειμένου να μάθουν τα στοιχεία του αποστολέα.
Οι υπάλληλοι του παραρτήματος στη συνέχεια προωθούν τον πελάτη στο τηλεφωνικό κέντρο του καταστήματος από το οποίο «έφυγε» το πακέτο.
Εκεί μπαίνει σε λειτουργία ο μηχανισμός με τον οποίο ο «αποστολέας» παραμένει ανώνυμος. Οι υπεύθυνοι του καταστήματος έχουν φροντίσει να ενημερώσουν το προσωπικό του τηλεφωνικού κέντρου ότι απαγορεύεται να «δώσουν» τα στοιχεία του αποστολέα στον πελάτη που εξαπατήθηκε.
Ο προμηθευτής των «μαϊμού» παπουτσιών δεν φαίνεται πουθενά. Ούτε καν στη διαδρομή των χρημάτων, αφού η εταιρεία μεταφορών λαμβάνει το αντίτιμο και στη συνέχεια εκείνη αναλαμβάνει να τον πληρώσει -πάντα δια ζώσης- μέσω του λογιστηρίου του καταστήματος.
Ο τζίρος από τη συγκεκριμένη απάτη εκτιμάται σε πάνω από 100.000 ευρώ τους τελευταίους μήνες.