Δεν πρόλαβε να αναρτηθεί η αποκάλυψη του zougla.gr για την υπόθεση της περίεργης απαγόρευσης με ΦΕΚ στην προσέγγιση σκαφών στον κόλπο Ζωγεριά Σπετσών και το Υπουργείο Ναυτιλίας έσπευσε να απαντήσει στο ερώτημα που του είχαμε υποβάλει.
Όπως ήταν αναμενόμενο οι γραφειοκράτες υφιστάμενοι του κ. Κουρουπλή έδωσαν μία απάντηση στέλνοντας την μπάλα στην εξέδρα. Για την ταμπακιέρα κουβέντα. Απλά και ως είθισται το Υπουργείο αντί να αναλάβει τις ευθύνες των πράξεων του, επικαλείται το Λιμενικό Σώμα. Ωσάν το Λιμενικό να αποφασίζει αυτόνομα και να προωθεί διατάξεις και διατάγματα στο Φύλλο Εφημερίδος της Κυβερνήσεως. Αστεία πράγματα τωόντι.
Θαυμάστε την απάντηση του Υπουργείου Ναυτιλίας:
«Σε συνέχεια του από 17-08-2017 (03:02 μ.μ.) μηνύματός σας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αναφορικά με το σκεπτικό βάσει του οποίου εκδόθηκε η Αριθμ.:2131.13/03/2016/02-11- 2016 Απόφαση Λιμενάρχη Σπετσών (ΦΕΚ: 3707Β’/16-11-2016), σας γνωρίζονται τα ακόλουθα:
1. α) Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 11 του Κανονισμού Λιμένα Σπετσών (ΦΕΚ: 462Β’/1978) «οι πλοίαρχοι ή οι κυβερνήτες οφείλουν να συμμορφώνονται απροφάσιστα προς τις διαταγές περί αγκυροβολίας και υποδείξεις της Λιμενικής Αρχής, μη επιτρεπόμενης της έστω και προσωρινής αγκυροβολίας ή παραμονής πλοίου εις θέση διάφορη της καθορισθείσας από την Αρχή, πλην της περίπτωσης ανωτέρας βίας που ελέγχεται από τη Λιμενική Αρχή»
β) Σύμφωνα με το άρθρο 295 του ως άνω Κανονισμού «Επιφυλάσσεται εις τη Λιμενική Αρχή όπως με αποφάσεις ή διαταγές της, λαμβάνει κάθε φορά όλα τα κατά την κρίση της πρόσφορα μέτρα, είτε για εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος Κανονισμού, είτε για αντιμετώπιση ή ρύθμιση ζητημάτων έκτακτης ή ειδικής φύσεως που έχουν σχέση με την τήρηση της δημόσιας τάξεως, ασφάλειας και υγείας εις τον λιμένα και την περιοχή του.
2. Στο πλαίσιο εφαρμογής των ανωτέρω και άλλων διατάξεων και έχοντας η Λιμενική Αρχή Σπετσών υπόψη την ανάγκη λήψης μέτρων για τη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας των λουομένων, την πρόληψη και αποφυγή ατυχημάτων, την ασφαλή ναυσιπλοΐα, την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος και την τήρηση της δημόσιας τάξης και ασφάλειας στη θαλάσσια περιοχή του όρμου «Μικρή Ζωγεριά» της νήσου Σπετσών λόγω του περιορισμένου χώρου εντός αυτού, εκδόθηκε η Αριθμ.:2131.13/03/2016/02-11- 2016 Απόφαση Λιμενάρχη Σπετσών.»
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής / Γρ. Μ.Μ.Ε. & Δημ. Σχέσεων
Είναι προφανές πώς εδώ έχουμε να κάνουμε με μία καραμπινάτη υπόθεση διαπλοκής. Αν μάλιστα ευσταθεί η πληροφορία ότι ο επιχειρηματίας κ. Λασκαρίδης, ιδιοκτήτης της βίλας επί του κόλπου Ζωγεριάς Σπετσών, είναι επιστήθιος φίλος του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος Αντιναυάρχου Σταμάτιου Ράπτη, τότε τα πράγματα λαμβάνουν διαστάσεις αφόρητες για μία κυβέρνηση που επικαλείται ως δόγμα την πάταξη της διαπλοκής.
Ούτε όμως το Λιμενικό Σώμα, ούτε ο αρχηγός του μπορούν να λαμβάνουν αποφάσεις αδικαιολόγητες και επιζήμιες χωρίς την γνώμη και την έγκριση του πολιτικού τους προϊσταμένου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση του κ. Κουρουμπλή.
Αν κανείς διαβάσει με προσοχή το κείμενο της επίσημης απάντησης του Υπ. Ναυτιλίας στο ερώτημα του zougla.gr, θα αντιληφθεί πώς οι δικαιολογίες και οι παραπομπές αγγίζουν τα όρια της αστειότητας ή και της ανοησίας (είναι πάντα ανίκητη). Βεβαίως και πρέπει να διασφαλίζεται η ασφάλεια των κολυμβητών. Το ζήτημα έχει λυθεί παγκοσμίως. Οι λύσεις είναι συγκεκριμένες. Οι δαπάνες που απαιτούνται πολύ χαμηλές. Λίγη οργάνωση χρειάζεται.
Η γενική απαγόρευση ωστόσο προσέγγισης σκαφών σε έναν κόλπο ενός νησιού σαν τις Σπέτσες, σε μία ναυτική χώρα όπως στην Ελλάδα με τα χιλιάδες σκάφη, ελληνικά και ξένα, και τις εκατοντάδες φλοτίλες ή νοικιάρικα γιοτ κατά τους θερινούς μήνες, εμπίπτει στην κατηγορία του ακατανόητου ή ακόμη και του σουρεαλιστικού. Επειδή λοιπόν σε άλλες τουριστικές χώρες τα όποια προβλήματα τέτοιου τύπου έχουν επιλυθεί, ο κ. Κουρουμπλής ως Υπουργός, ο κ. Ράπτης ως Αρχηγός Λιμενικού Σώματος και οι σύμβουλοί του θα έπρεπε να αποσταλούν κάπου να παρακολουθήσουν σεμινάριο δύο ημερών ώστε να πληροφορηθούν πώς τα προβλήματα ναυσιπλοΐας, ναυτοδέτησης, αγκυροβολίας ή διέλευσης έχουν επιλυθεί σε χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία ακόμη,ναι, και η Τουρκία.
Όμως κανείς δεν αμφιβάλλει πώς όλα τα παραπάνω τα γνωρίζουν στο ακέραιο εκεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας. Απλώς μας δουλεύουν ψιλό γαζί. Η απαγόρευση προσέγγισης σκαφών στον κόλπο Ζωγεριάς των Σπετσών (αλλά και αλλού) έχει να κάνει με μία πολύ συνήθη πρακτική δούναι και λαβείν μεταξύ εξουσίας και ισχυρών οικονομικών παραγόντων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είτε για να διασφαλιστεί η ηρεμία ενός επιχειρηματία που έχει σπίτι στη Ζωγεριά ή ακόμη, ενδεχομένως πάντα, για να μεθοδευτεί βήμα – βήμα η ιδιοποίηση του κόλπου αυτού. Και στις δύο περιπτώσεις έχουμε να κάνουμε με σκανδαλώδη συμπεριφορά ενός υπουργού μιας αριστερής κυβέρνησης.
Αν τέλος για να είμεθα και δίκαιοι, ο Υπουργός απλώς παρασύρθηκε από κάποιους υφισταμένους του, ας το παραδεχθεί και ας υποβάλλει την παραίτηση του διότι φέρει ακέραια την πολιτική ευθύνη. Αν δεν παρασύρθηκε, τότε ο πολιτικός του προϊστάμενος οφείλει να δώσει μία λύση στο πρόβλημα. Αν δεν το πράξει, ευθύνεται και ίδιος.
Κύριε πρωθυπουργέ, κοιτάξτε με προσοχή τον χάρτη. Αυτός ο κόλπος της Ζωγεριάς, όπως και κάθε άλλος κόλπος στο ελληνικό Αρχιπέλαγος, δεν είναι δυνατόν να δίδεται δώρο σε κάποιον και από κανέναν. Πρόκειται για δόγμα αλλά και αρχή που αφορά την αξιοπρέπεια αυτής της χώρας.
Διαβάστε το επίμαχο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως με τη συγκεκριμένη διάταξη:
Προσέξτε την οριοθέτηση της απαγορευμένης ζώνης προσέγγισης στον κόλπο της Ζωγεριάς. Η γραμμή οριοθέτησης απαγορεύει ακόμα και την είσοδο στον κόλπο, και όχι απλά πλησίον του αιγιαλού.