Ακόμη και καταργήσεις λεωφορειακών γραμμών σε περιοχές με χαμηλή ζήτηση και μείωση της συχνότητας των νυχτερινών δρομολογίων, προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο αναδιάρθρωσης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (Ο.Α.Σ.Α).

Το σχέδιο μεταξύ άλλων προβλέπει επέκταση των λεωφορειολωρίδων αλλά και αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων σε περιοχές υψηλής ζήτησης και δρομολόγηση μικρότερων οχημάτων σε τοπικά δίκτυα. Το μεγαλόπνοο σχέδιο του υπουργείου Υποδομών στοχεύει έως το 2013 το 40% των  μετακινήσεων να γίνεται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με παράλληλη μείωση των λειτουργικών δαπανών κατά 8-10 εκ. ευρώ το χρόνο. Ήδη από το Δεκέμβριο θα γίνουν αλλαγές σε 38 λεωφορειακές γραμμές , οι οποίες σύμφωνα με τις ελπίδες του υπουργείου θα επιφέρουν και μειώσεις στην κατανάλωση καυσίμων.

Σχετικές μελέτες που έχουν ήδη εκπονηθεί υπολογίζουν ότι το 2011:

-Η ημερήσια ζήτηση για μετακινήσεις θα ανέλθει σε 7,2 εκατομμύρια έναντι 6,8 εκατομμυρίων το 2006.

-Περίπου τρία εκατομμύρια επιβιβάσεις ημερησίως θα καταγράφονται στα αστικά μέσα.

-Με τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα εξυπηρετείται περίπου το 60%-65% της ημερήσιας επιβατικής κίνησης με τις δημόσιες συγκοινωνίες, ποσοστό το οποίο αντιστοιχεί σε περίπου 2 εκατομμύρια επιβάτες έναντι 1,8 εκατομμυρίου το 2007.

Στον νέο σχεδιασμό, μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και τραμ θα αποτελέσουν τη «ραχοκοκαλιά» της σύνδεσης με το κέντρο της Αθήνας καθώς θα μειωθούν δραστικά οι λεωφορειακές γραμμές που θα συνδέουν τα προάστια με το κέντρο και είτε θα συγχωνευθούν είτε θα περικοπεί το μήκος της διαδρομής τους και θα μετατραπούν σε τροφοδοτικές των μέσων σταθερής τροχιάς.

Παράλληλα θα συγχωνευτούν γραμμές με παράλληλες ή όμοιες διαδρομές, ενώ θα περιοριστούν ή θα συγχωνευτούν τις Κυριακές και τις αργίες γραμμές που καλύπτουν βιομηχανίες, σχολεία ή περιοχές με αυξημένες ανάγκες τις καθημερινές.

Ταυτόχρονα θα γίνουν κινήσεις βελτίωσης της ταχύτητας των λεωφορείων. Ο ΟΑΣΑ φιλοδοξεί να έχει ενισχύσει το δίκτυο των λωρίδων αποκλειστικής κίνησης λεωφορείων με επιπλέον 30 χιλιόμετρα έως το τέλος του 2011, ενώ θα υπάρχει συνεχής αστυνόμευση τόσο των λεωφορειολωρίδων όσο και της παράνομης στάθμευσης.

Βάσει του νέου προγράμματος οι περιοχές στις οποίες θα μειωθούν γραμμές θα ακολουθήσουν την πληθυσμιακή μετατόπιση. Ετσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει ο ΟΑΣΑ, μείωση συχνοτήτων και γραμμών αναμένεται στα όρια των δήμων Αθηναίων και Πειραιά, αλλά και στους «προσφυγικούς» δήμους της Δραπετσώνας, του Κερατσινίου, του Ταύρου, της Καισαριανής, του Αιγάλεω, της Νέας Ιωνίας, της Δάφνης και της Μεταμόρφωσης. Αντίθετα, ακολουθώντας την πληθυσμιακή «ροή», ενίσχυση της συχνότητας των υφιστάμενων λεωφορειακών γραμμών μελετάται στα  βόρεια και βορειοανατολικά προάστια (Μαρούσι, Πεύκη, Νέα Πεντέλη, Ηράκλειο, Μελίσσια, Βριλήσσια, Φιλοθέη, Κηφισιά, Εκάλη, Χολαργός, Παπάγου, Αγία Παρασκευή και Χαλάνδρι), στις νοτιοανατολικές περιοχές (Παλαιό Φάληρο, Γλυφάδα, Βούλα, Βουλιαγμένη), στα Μεσόγεια και στα περιαστικά κέντρα όπως το Μενίδι, το Ζεφύρι και τα Ανω Λιόσια.

Πηγή: ethnos.gr