Για αθέμιτο ανταγωνισμό κάνουν λόγο οι Έλληνες αυτοκινητιστές φορτηγών διεθνών μεταφορών, από εταιρείες που ιδρύονται παράτυπα.

Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε η ηγεσία της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος, ΟΦΑΕ, κατήγγειλε ότι στο όνομα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος, ο κλάδος πλήττεται άμεσα από εταιρίες που ιδρύονται κυρίως σε Βουλγαρία και Κύπρο, με παράτυπες και εν πολλοίς με παράνομες ενέργειες, από Έλληνες ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων, με σχεδόν μηδενικό μετοχικό κεφάλαιο. Τα κέρδη που αποκομίζουν, σύμφωνα με τον ίδιο είναι παράνομα και σε βάρος τόσο των Ελλήνων αυτοκινητιστών, αλλά και του ελληνικού δημοσίου, σε μια περίοδο μάλιστα που η οικονομία της χώρας βρίσκεται σε βαθειά κρίση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με την ΟΦΑΕ οι εταιρίες αυτές ιδρύονται «δια αλληλογραφίας», χωρίς την παρουσία των αυτοκινήτων, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων κυκλοφορεί παράνομα, χωρίς να φέρουν πιστοποιητικά ΚΤΕΟ. Μάλιστα υπάρχει στο διαδίκτυο και σχετικό site, μέσω του οποίου κάποιος μπορεί να ιδρύσει εταιρία, να διαθέτει αυτοκίνητα με βουλγαρικές πινακίδες και να έχει όλα τα προνόμια που έχουν οι αυτοκινητιστές στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στη Βουλγαρία λειτουργούν σήμερα περίπου 500 τέτοιες εταιρίες, ελληνικών συμφερόντων, που απαριθμούν πάνω από 4.000 φορτηγά. Εκτός από τη ζημιά που έχουν οι Έλληνες αυτοκινητιστές, οι απώλειες για το κράτος ανέρχονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, καθώς ο τζίρος του συγκεκριμένου αριθμού φορτηγών ξεπερνά, με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς το 1,5 δισ. ευρώ το χρόνο. Οι απώλειες έχουν σχέση με τη μη καταβολή παραβόλων, τελών κυκλοφορίας, ΦΠΑ, ασφαλίστρων, φόρων, ακόμη και από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης καυσίμων, καθώς προμηθεύονται, κατά παράβαση των κανόνων που ισχύουν στην ΕΕ, αφορολόγητο πετρέλαιο στα σύνορα, από την Ελλάδα και την Τουρκία, σε τιμές που βρίσκονται στο 1/3 αυτών που ισχύουν σήμερα στην ελληνική αγορά.

Οι Έλληνες αυτοκινητιστές, όπως τόνισαν οι υπεύθυνοι της ΟΦΑΕ, είναι υπέρ του υγιούς ανταγωνισμού και σε καμιά περίπτωση δεν ζητούν από την Πολιτεία κανενός είδους προνομιακή μεταχείριση, αλλά θέλουν να υπάρξει ένας αξιόπιστος ελεγκτικός μηχανισμός με τη συμμετοχή της τροχαίας, του ΣΔΟΕ και άλλων φορέων, ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο αυτό, που στερεί δουλειά από τους Έλληνες αυτοκινητιστές και έσοδα από το κράτος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης