Οι επεκτάσεις του Μετρό, τα νέα οδικά έργα, τα περισσότερα καινούρια λεωφορεία και η λειτουργία του νέου  μητροπολιτικού φορέα είναι οι τέσσερις βασικοί άξονες του σχεδίου για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, το οποίο παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, από το βήμα του 5ου Autoforum.

Ο υπουργός αναφέρθηκε και σε άλλες τέσσερις κινήσεις που έχουν ήδη γίνει προς αυτή την κατεύθυνση. Οι κινήσεις που σχεδιάζει το υπουργείο είναι:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Νέα, φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία

Σύμφωνα με το υπουργείο, βρίσκεται σε τελικό στάδιο ο διαγωνισμός για την προμήθεια των πρώτων 650 οχημάτων με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση βρίσκεται στο τελικό στάδιο. «Θα ξεκινήσουν να ενισχύουν τον στόλο από τις αρχές του 2023”, δήλωσε ο κ. Καραμανλής».

Μεγάλα έργα στο Μετρό

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

– Η Γραμμή 4 του Μετρό, με κόστος 1,2 δις. ευρώ είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη. Το πρώτο τμήμα, από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδή, με 15 νέους σταθμούς, θα εξυπηρετεί κάποιιες από τις πιο πυκνοκατοικημένες γειτονιές της Αθήνας. Διασφαλίζεται δε ότι το πράσινο ισοζύγιο στην πόλη όχι μόνο δε θα μειωθεί, αλλά θα αυξηθεί. Παράλληλα, προχωρά η μελετητική ωριμότητα και για τις μελλοντικές επεκτάσεις της Γραμμής 4, με προτεραιότητα προς το Μαρούσι και τα Βόρεια Προάστια, περιοχές με μεγάλη ροή εργαζομένων και τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο.

– Σε λίγους μήνες παραδίδονται και οι τρεις τελευταίοι νέοι σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά. Πρόκειται για τους σταθμούς Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς με στόχο να ενωθεί το αεροδρόμιο της Αθήνας με το λιμάνι.

– Επέκταση Γραμμής 2 προς Δυτικά Προάστια: Στόχος είναι έως το τέλος της χρονιάς νε έχουν δημοπρατηθεί οι τρεις νέοι σταθμοί, Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

– Παράλληλα, μπαίνει μπρος και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής. Πρόκειται για ένα έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, που θα συμβασιοποιηθεί το επόμενο εξάμηνο και θα εξυπηρετεί τις περιοχές από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα. 

– Ο κ. Καραμανλής είπε ότι προχωρά ικανοποιητικά και η διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την Επέκταση του Προαστιακού προς τα Ανατολικά, δηλαδή προς τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου.

Μεγάλα οδικά έργα

– Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης έχει ήδη δημοπρατηθεί και αναμένεται να αρχίσει η υλοποίησή της έως τις αρχές του 2023.

– Προχωρούν οι διαδικασίες για τις επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα. 

– Προχωρούν οι μελέτες για την υπογειοποίηση της σήραγγας της Ηλιουπόλεως.

– Στα Δυτικά Προάστια, είναι σε προχωρημένο στάδιο διαδικασιών το έργο της ολοκλήρωσης της Περιφερειακής του Αιγάλεω και του Κόμβου Σκαραμαγκά, που θα αποφορτίσει σημαντικά την Λεωφόρο Αθηνών αλλά και την Λεωφόρου Σχιστού. 

Σύσταση μητροπολιτικού φορέα

Με στόχο να αντιμετωπιστεί η πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υιοθέτησε την πρόταση του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων Ελλάδας για τη σύστασή του μητροπολιτικού φορέα «ώστε επιτέλους, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όλοι οι συναρμόδιοι φορείς να κάθονται σε ένα τραπέζι και να λύνουν όλα τα ζητήματα που αφορούν το κυκλοφοριακό», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

Τι έγινε μέχρι τώρα

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, στις τέσσερεις κινήσεις που έχουν γίνει έως τώρα και αφορούν τον «Καθαρό Δακτύλιο», τη δρομολόγηση περισσότερων λεωφορείων, την ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς και το σύγχρονο πλαίσιο για τη μικροκινητικότητα και την αστική κινητικότητα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης