Yπομνήματα απέστειλε το Σωματείο Ειδικών Φρουρών (Σ.Ε.Φ.Ε.Α.Α.) στην πολιτική και φυσική ηγεσία, καθώς και στον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων και τα πολιτικά κόμματα σχετικά με την απαράδεκτη κωλυσιεργία στην αποκατάσταση των συγγενών θυμάτων αστυνομικών με το πρόσχημα της μη ύπαρξης κενών οργανικών θέσεων, παραβιάζοντας την ουσία του νομού αλλά κυρίως την ηθική τάξη!
Ακολουθούν οι επιστολές:
ΠΡΟΣ:Τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων.
ΚΟΙΝ:Τα πολιτικά Κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου
“Οι ένστολοι που εκθέτουν καθημερινά την ζωή τους στον κίνδυνο για την ασφάλεια των συμπολιτών τους , πρέπει να είναι σίγουροι ότι σε κάθε κακό ενδεχόμενο, οι οικογένειες τους θα έχουν τα απαραίτητα να επιβιώσουν “
Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε
Με την ευεργετική διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 7 του Ν. 1339/1983, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 3 του άρθρου 5 του Ν. 2452/1996, προβλέπεται η δυνατότητα πρόσληψης μελών της οικογένειας αστυνομικού ή πυροσβεστικού υπαλλήλου σε περίπτωση θανάτου ή ανικανότητας αυτού κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας. Συγκεκριμένα ορίζεται: «Σε περίπτωση θανάτου ή ανικανότητος, σε ποσοστό τουλάχιστον 67%, συνεπεία τραυματισμού, αστυνομικού ή πυροσβεστικού υπαλλήλου, κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής, ο σύζυγος ή ένα τέκνο αυτού προσλαμβάνεται, κατόπιν αιτήσεώς του, στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, ως διοικητικός υπάλληλος ή με οποιαδήποτε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, ανάλογα με τα προσόντα του, κατ` εξαίρεση των ισχυουσών διατάξεων και ανεξαρτήτως ύπαρξης κενής οργανικής θέσης, επιφυλασσομένων των διατάξεων περί κωλυμάτων διορισμού (άρθρο 21 έως 23 του π.δ/τος 611/1977). Αν οι κατά τα ανωτέρω αποβιούντες ή καθιστάμενοι ανίκανοι δεν έχουν σύζυγο ή τέκνα, το δικαίωμα διορισμού παρέχεται κατά προτεραιότητα σε έναν από τους γονείς ή μία άγαμη αδελφή ή έναν άγαμο αδελφό αυτών. Η αίτηση για πρόσληψη των δικαιούμενων προσώπων υποβάλλεται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) ετών από την απόκτηση των απαραίτητων προσόντων διορισμού τους σε οποιαδήποτε θέση.
Της ως άνω προστασίας και μόνο για την ή το σύζυγο ή ένα τέκνο απολαμβάνουν με τις ίδιες προϋποθέσεις και τα μέλη της οικογένειας των πολιτών που τραυματίζονται θανάσιμα ή καθίστανται ανίκανοι σε ποσοστό τουλάχιστον 67%, εξαιτίας της ενεργούς συμμετοχής τους στην καταδίωξη ή σύλληψη δραστών εγκληματικών πράξεων. Η συνδρομή των προϋποθέσεων αυτών διαπιστώνεται με `Ένορκη Διοικητική Εξέταση που ενεργείται μετά την υποβολή αιτήματος πρόσληψης…».
Σκοπός της αυτής διάταξης, όπως αναγράφεται και στην αιτιολογική έκθεση του νόμου, είναι η παροχή πληρέστερης προστασίας στα μέλη της οικογένειας των θυμάτων του καθήκοντος αστυνομικών και πυροσβεστικών υπαλλήλων, προς εκπλήρωση ιδιαίτερου ηθικού χρέους έναντι αυτών αλλά και έκφραση του κοινωνικού δικαιώματος της οικογένειας (άρθρο 21 Συντάγματος). Συγκεκριμένα, με αυτή λαμβάνεται μέριμνα για την εξασφάλιση του βιοπορισμού της συζύγου ή ενός συγγενικού προσώπου των ως άνω υπαλλήλων, εφόσον οι τελευταίοι αποβίωσαν κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και «ένεκα» αυτής (Γνμ ΝΣΚ 87/2009, όπου σχετικές παραπομπές στην ΓνμΝΣΚ 431/2007, 287/2003 Ολομ. και 75/2012). Πρόκειται για εξαιρετική, όπως άλλωστε ορίζεται ρητά σε αυτή, διάταξη σε ό,τι αφορά στην πρόσληψη υπαλλήλου στο Δημόσιο κατ΄ απόκλιση από επιτακτικούς κανόνες δημόσιας τάξης (ΓνμΝΣΚ 75/2012).
Παρά ταύτα η ουσία του Νόμου σήμερα δεν υπηρετείται αφού οι αιτήσεις των δικαιούχων μελών της οικογενείας, των θυμάτων του καθήκοντος Συναδέλφων, δεν ικανοποιούνται με την επίκληση των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 33 του ν.4305/2014 ορίζεται ότι :<<Κατάργηση Προσωποπαγών Θέσεων 1. Δεν επιτρέπεται ο διορισμός/πρόσληψη προσωπικού, μόνιμου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, στις δημόσιες υπηρεσίες, στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και στους Ο.Τ.Α. α` και β` βαθμού, εφόσον στον οικείο φορέα δεν υφίσταται αντίστοιχη κενή οργανική θέση……>>
Η Πολιτεία έχει το ιδιαίτερο ηθικό χρέος απέναντι των θανόντων εν υπηρεσία Συναδέλφων και των συγγενών τους, αλλά και απέναντι στο σύνολο των υπηρετούντων στα Σώματα Ασφαλείας Συναδέλφων, να εγκαταλείψει την αδράνεια της, αίροντας συνάμα το αίσθημα περιφρόνησης και απαξίωσης στα πρόσωπα αυτά, επιτελώντας το καθήκον που άλλωστε ο Νομοθέτης αποφάσισε.
Η Νομοθετική ρύθμιση-τροπολογία, για την οποία είχε δεσμευθεί ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με έγγραφο του ενώπιον της Βουλής των Ελλήνων την 10 Απρίλιου του 2016, για την κατ ΄ εξαίρεση των παραπάνω διατάξεων, πρόσληψης συγγενών θυμάτων, ως πολιτικό προσωπικό, έπρεπε ήδη να έχει υλοποιηθεί, μετά ταύτα πρέπει άμεσα να κατατεθεί !!
Η τιμή και η αξία των εν υπηρεσία Θυμάτων Συναδέλφων μας αναγνωρίζεται με την προσήκουσα τιμή και αξία που αποδίδεται στα συγγενικά τους πρόσωπα, αναγνωρίζοντας παράλληλα αξίες που έχουμε ανάγκη ως ένστολοι αλλά και ως μέλη μιας πολιτισμένης κοινωνίας και μια πολιτείας που την διέπει η κοινωνική προστασία και η κοινωνική πρόνοια.
Οι ένστολοι που εκθέτουν καθημερινά την ζωή τους στον κίνδυνο για την ασφάλεια των συμπολιτών τους , πρέπει να είναι σίγουροι ότι σε κάθε κακό ενδεχόμενο, οι οικογένειες τους θα έχουν τα απαραίτητα να επιβιώσουν .
(Κύριε Πρόεδρε, παρακαλούμε για την κοινοποίηση στα κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου).
ΠΡΟΣ:
Τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Τον Αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του Πολίτη.
ΚΟΙΝ:
Τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας
“Οι ένστολοι που εκθέτουν καθημερινά την ζωή τους στον κίνδυνο για την ασφάλεια των συμπολιτών τους , πρέπει να είναι σίγουροι ότι σε κάθε κακό ενδεχόμενο, οι οικογένειες τους θα έχουν τα απαραίτητα να επιβιώσουν “
Κύριε Υπουργέ
Με την ευεργετική διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 7 του Ν. 1339/1983, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 3 του άρθρου 5 του Ν. 2452/1996, προβλέπεται η δυνατότητα πρόσληψης μελών της οικογένειας αστυνομικού ή πυροσβεστικού υπαλλήλου σε περίπτωση θανάτου ή ανικανότητας αυτού κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας. Συγκεκριμένα ορίζεται: «Σε περίπτωση θανάτου ή ανικανότητος, σε ποσοστό τουλάχιστον 67%, συνεπεία τραυματισμού, αστυνομικού ή πυροσβεστικού υπαλλήλου, κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής, ο σύζυγος ή ένα τέκνο αυτού προσλαμβάνεται, κατόπιν αιτήσεώς του, στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, ως διοικητικός υπάλληλος ή με οποιαδήποτε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, ανάλογα με τα προσόντα του, κατ` εξαίρεση των ισχυουσών διατάξεων και ανεξαρτήτως ύπαρξης κενής οργανικής θέσης, επιφυλασσομένων των διατάξεων περί κωλυμάτων διορισμού (άρθρο 21 έως 23 του π.δ/τος 611/1977). Αν οι κατά τα ανωτέρω αποβιούντες ή καθιστάμενοι ανίκανοι δεν έχουν σύζυγο ή τέκνα, το δικαίωμα διορισμού παρέχεται κατά προτεραιότητα σε έναν από τους γονείς ή μία άγαμη αδελφή ή έναν άγαμο αδελφό αυτών. Η αίτηση για πρόσληψη των δικαιούμενων προσώπων υποβάλλεται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) ετών από την απόκτηση των απαραίτητων προσόντων διορισμού τους σε οποιαδήποτε θέση.
Της ως άνω προστασίας και μόνο για την ή το σύζυγο ή ένα τέκνο απολαμβάνουν με τις ίδιες προϋποθέσεις και τα μέλη της οικογένειας των πολιτών που τραυματίζονται θανάσιμα ή καθίστανται ανίκανοι σε ποσοστό τουλάχιστον 67%, εξαιτίας της ενεργούς συμμετοχής τους στην καταδίωξη ή σύλληψη δραστών εγκληματικών πράξεων. Η συνδρομή των προϋποθέσεων αυτών διαπιστώνεται με `Ένορκη Διοικητική Εξέταση που ενεργείται μετά την υποβολή αιτήματος πρόσληψης…».
Σκοπός της αυτής διάταξης, όπως αναγράφεται και στην αιτιολογική έκθεση του νόμου, είναι η παροχή πληρέστερης προστασίας στα μέλη της οικογένειας των θυμάτων του καθήκοντος αστυνομικών και πυροσβεστικών υπαλλήλων, προς εκπλήρωση ιδιαίτερου ηθικού χρέους έναντι αυτών αλλά και έκφραση του κοινωνικού δικαιώματος της οικογένειας (άρθρο 21 Συντάγματος). Συγκεκριμένα, με αυτή λαμβάνεται μέριμνα για την εξασφάλιση του βιοπορισμού της συζύγου ή ενός συγγενικού προσώπου των ως άνω υπαλλήλων, εφόσον οι τελευταίοι αποβίωσαν κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και «ένεκα» αυτής (Γνμ ΝΣΚ 87/2009, όπου σχετικές παραπομπές στην ΓνμΝΣΚ 431/2007, 287/2003 Ολομ. και 75/2012). Πρόκειται για εξαιρετική, όπως άλλωστε ορίζεται ρητά σε αυτή, διάταξη σε ότι αφορά στην πρόσληψη υπαλλήλου στο Δημόσιο κατ΄ απόκλιση από επιτακτικούς κανόνες δημόσιας τάξης (ΓνμΝΣΚ 75/2012).
Παρά ταύτα η ουσία του Νόμου σήμερα δεν υπηρετείται αφού οι αιτήσεις των δικαιούχων μελών της οικογενείας, των θυμάτων του καθήκοντος Συναδέλφων, δεν ικανοποιούνται με την επίκληση των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 33 του ν.4305/2014 ορίζεται ότι :<<Κατάργηση Προσωποπαγών Θέσεων 1. Δεν επιτρέπεται ο διορισμός/πρόσληψη προσωπικού, μόνιμου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, στις δημόσιες υπηρεσίες, στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και στους Ο.Τ.Α. α` και β` βαθμού, εφόσον στον οικείο φορέα δεν υφίσταται αντίστοιχη κενή οργανική θέση……>>
Η Πολιτεία έχει το ιδιαίτερο ηθικό χρέος απέναντι των θανόντων εν υπηρεσία Συναδέλφων και των συγγενών τους, αλλά και απέναντι στο σύνολο των υπηρετούντων στα Σώματα Ασφαλείας Συναδέλφων, να εγκαταλείψει την αδράνεια της, αίροντας συνάμα το αίσθημα περιφρόνησης και απαξίωσης στα πρόσωπα αυτά, επιτελώντας το καθήκον που άλλωστε ο Νομοθέτης αποφάσισε.
Η Νομοθετική ρύθμιση για την οποία είχε δεσμευθεί ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με έγγραφο του ενώπιον της Βουλής των Ελλήνων την 10 Απρίλιου του 2016, για την κατ ΄ εξαίρεση των παραπάνω διατάξεων, πρόσληψης συγγενών θυμάτων, ως πολιτικό προσωπικό, έπρεπε ήδη να έχει υλοποιηθεί, μετά ταύτα πρέπει άμεσα να κατατεθεί !!
Η τιμή και η αξία των εν υπηρεσία Θυμάτων Συναδέλφων μας αναγνωρίζεται με την προσήκουσα τιμή και αξία που αποδίδεται στα συγγενικά τους πρόσωπα, αναγνωρίζοντας παράλληλα αξίες που έχουμε ανάγκη ως ένστολοι αλλά και ως μέλη μιας πολιτισμένης κοινωνίας και μια πολιτείας που την διέπει η κοινωνική προστασία και η κοινωνική πρόνοια.
Οι ένστολοι που εκθέτουν καθημερινά την ζωή τους στον κίνδυνο για την ασφάλεια των συμπολιτών τους , πρέπει να είναι σίγουροι ότι σε κάθε κακό ενδεχόμενο, οι οικογένειες τους θα έχουν τα απαραίτητα να επιβιώσουν .
Για το Δ.Σ
O ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΝΤΟΥΜΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΜΑΥΡΟΕΙΔΑΚΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ