Πιο αυστηρό Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προανήγγειλε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Όπως έκανε γνωστό, το υπουργείο προχωρά σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης για την οδική ασφάλεια, για το οποίο έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το οποίο βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας του.

Το συγκεκριμένο σχέδιο θα συνοδευτεί και από νομοθετική ρύθμιση με στόχο τη δημιουργία ενός πλαισίου εξακρίβωσης των αιτιών και καταλογισμού τυχών ευθυνών σε περιπτώσεις σοβαρής διατάραξης ή και διακοπής της κυκλοφορίας στα εθνικά οδικά δίκτυα της χώρας.

 

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε μάλιστα πως η αυστηρή εφαρμογή του ΚΟΚ αποτελεί δέσμευση του πρωθυπουργού, γιατί, όπως σημείωσε, «είναι αδιανόητο να θρηνούμε τόσους ανθρώπους στην άσφαλτο». Παράλληλα, υπογράμμισε πως απαιτείται αλλαγή της κυκλοφοριακής συνείδησης των Ελλήνων πολιτών, κάτι το οποίο -όπως είπε- δεν είναι εύκολο και θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα αυστηρό και διαρκές πλαίσιο επιτήρησης της εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου.

Σημείωσε πως «είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στα Βαλκάνια που τους χειμερινούς μήνες χρησιμοποιούμε αντιολισθητικές αλυσίδες και όχι χιονολάστιχα», επισημαίνοντας ότι η χρήση αλυσίδων δημιουργεί πολλά προβλήματα.

Απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού Α’ Αθηνών Φωτεινής Πιπιλή για την αυστηροποίηση των ποινών στις παραβάσεις των οδηγών στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, είπε πως η σχετική νομοθεσία έχει ήδη αυστηροποιηθεί και πλέον οι παραβάτες τιμωρούνται με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες. Συμπλήρωσε ακόμη πως βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τόσο για την επιπλέον αυστηροποίηση του ΚΟΚ όσο και για τη διασφάλιση της επιβολής των κυρώσεων, υπογραμμίζοντας ότι το ζήτημα δεν είναι μόνο η επιβολή προστίμων, αλλά κυρίως η εφαρμογή του νόμου και οι διαρκείς έλεγχοι.