Τη γη κάτω από τα πόδια του έχασε ένας επιχειρηματίας από επιχείρηση του κάμπου κοντά στην Αμαλιάδα όταν διαπίστωσε πως επιτήδειοι του άδειασαν τον τραπεζικό του λογαριασμό και τα χρήματα που είχε για να κινείται επαγγελματικά στην δουλειά του.
Ο λόγος για μια ηλεκτρονική απάτη – μαμούθ, όπου το θύμα ηλικίας περίπου 45 ετών, έσπευσε άμεσα στην Αστυνομία και ενώ οι δράστες άδειαζαν τον τραπεζικό του λογαριασμό.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ilialive.gr οι δράστες επικοινώνησαν μαζί του, εμφανιζόμενοι ως γνωστά άτομα και με το πρόσχημα της ολοκλήρωσης αποστολής ενός εμβάσματος, κατάφεραν να αποσπάσουν τους κωδικούς του τραπεζικού του λογαριασμού.
Οι δράστες από τη στιγμή που απέκτησαν πρόσβαση άρχισαν να μεταφέρουν τμηματικά ποσά σε διάφορους λογαριασμούς – όπως ακολουθούν ως πρακτική – με αποτέλεσμα να αποσπάσουν συνολικά το ποσό των 150.000 ευρώ.
Οι Αρχές έχουν ενημερωθεί, όπως και η τράπεζα και γίνονται προσπάθειες τόσο για τον εντοπισμό των απατεώνων, όπως και για την πιθανή ανάκτηση των χρημάτων.
Χρήσιμες συμβουλές
Με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών από επιτήδειους, οι οποίοι με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα αποσπούν – κυρίως από ηλικιωμένους – χρηματικά ποσά, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας συμβουλεύει τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με την χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών τους αλλά και κατά τις διαδικτυακές συναλλαγές τους μέσω e-banking.
Διαδικτυακές απάτες
Η μη αυτοπρόσωπη παρουσία του αγοραστή και η άγνωστη ταυτότητα του πωλητή (ή υποψήφιου απατεώνα) έχουν συμβάλει στην αύξηση των περιπτώσεων απάτης, με την χρήση πιστωτικών καρτών στο Διαδίκτυο.
Οι απάτες αυτής της μορφής πραγματοποιούνται με την αλίευση (phising) στο διαδίκτυο των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων και κυρίως στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών, προκειμένου να επιτευχθεί η παράνομη μεταφορά χρημάτων σε λογαριασμούς μελών τους που βρίσκονται στην Ελλάδα ή οι χρεώσεις πιστωτικών καρτών πολιτών μέσω του διαδικτύου για αγορές διάφορων προϊόντων. Αυτή η μέθοδος πραγματοποιείται κυρίως ως ακολούθως:
Είτε οι χρήστες του διαδικτύου δίνουν οι ίδιοι άθελά τους τα στοιχεία σε κακόβουλους χρήστες του διαδικτύου. Ειδικότερα, ο ανυποψίαστος πολίτης λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή sms με φερόμενο αποστολέα Πιστωτικό Ίδρυμα, στο οποίο τηρεί λογαριασμό, με το οποίο του ζητείται να συμπληρώσει τα στοιχεία του (ονοματεπώνυμο, αριθμός λογαριασμού και πιστωτικής κάρτας κλπ), για λόγους π.χ. ενημέρωσης των αρχείων της τράπεζας, ειδάλλως ο λογαριασμός του θα κλείσει. Το μήνυμα, μέσω υπερσυνδέσμου, τους οδηγεί σε μια πλασματική ιστοσελίδα της τράπεζας, με αποτέλεσμα ο πολίτης να πείθεται και να χορηγεί τα επίμαχα στοιχεία.
Είτε κάποιος κακόβουλος χρήστης του διαδικτύου δημιουργεί μια πλασματική ιστοσελίδα και με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει να συγκεντρώνει στοιχεία κι αριθμούς πιστωτικών καρτών χρηστών του διαδικτύου, οι οποίοι έχοντας εξαπατηθεί, νομίζουν ότι πρόκειται για κάποιο διαδικτυακό κατάστημα και κάνουν τις αγορές τους.
Είτε επιτήδειοι καταφέρνουν να αποκτούν φυσική πρόσβαση στα στοιχεία πιστωτικών καρτών πολιτών, σημειώνοντας αυτά και εν συνεχεία τα χρησιμοποιούν σε διαδικτυακές αγορές, καθώς για τις αγορές αυτές δεν είναι απαραίτητη η φυσική κατοχή της πιστωτικής κάρτας, παρά μόνο τα στοιχεία αυτής.
Γενικές συμβουλές για απάτες
• να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε αγνώστους που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να μπουν στο σπίτι σας,
• να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος (βλάβη ηλεκτρικού ρεύματος, ανελκυστήρα κ.λπ.) εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει,
• επισημαίνεται ότι τα νοσοκομεία ή οι δημόσιες υπηρεσίες δεν στέλνουν υπαλλήλους τους σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους για να ζητήσουν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν,
• να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας «πλησιάζουν» ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων,
• να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν σας τηλεφωνούν άγνωστοι και προσπαθούν να σας πείσουν να τους δώσετε χρήματα, με το πρόσχημα ότι συγγενικό σας πρόσωπο έχει προκαλέσει τροχαίο ατύχημα,
• σε αυτές τις περιπτώσεις πάντα να επιδιώκετε οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται,
• η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι,
• για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.),
• σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να δώσετε χρήματα,
• να ενημερώνετε τα οικεία σας πρόσωπα (του στενού και ευρύτερου συγγενικού, φιλικού και κοινωνικού περιβάλλοντος) και ιδιαιτέρως τα ηλικιωμένα άτομα και να τους συμβουλεύετε προκειμένου να μην εξαπατηθούν από επιτήδειους,
• προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, εάν έλθουν σε επαφή μαζί σας, καθώς και των οχημάτων με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών Αρχών,
Επισημαίνεται ότι, οι δράστες για να πείσουν τα θύματα τους χρησιμοποιούν τον αιφνιδιασμό και την άσκηση ψυχολογικής πίεσης, εναλλάσσοντας κάθε φορά τα τεχνάσματα που χρησιμοποιούν, προκειμένου να καταφέρουν να αποσπάσουν χρήματα.
Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
Πηγή: ilialive.gr