Την έντονη αντίδραση του προέδρου της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, Μιχάλη Κουρουτού, προκάλεσαν οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη, σύμφωνα με τις οποίες «οι γονείς που επιλέγουν τα ιδιωτικά σχολεία για τα παιδιά τους είναι «εύποροι» και «η επιλογή τους πρέπει να πληρωθεί».

Ο κ. Κουρουτός αναφέρει -μεταξύ άλλων- ότι ο υπουργός, προκειμένου να προετοιμάσει το κλίμα για την επιβολή ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση, επιδιώκει να δώσει και ιδεολογικό περίβλημα στην άποψή του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα, ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ υπογραμμίζει ότι «οι μόνοι που θα ωφεληθούν» από την επιβολή ΦΠΑ «είναι οι μεγαλοεπιχειρηματίες της εκπαίδευσης που θα μαζέψουν όλους τους μαθητές από τα μικρά και τα μεσαία ιδιωτικά σχολεία που θα κλείσουν».

Η απάντηση του προέδρου της ΟΙΕΛΕ:

Διαβάσαμε τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας κ. Νίκου Φίλη με τις οποίες προετοιμάζει το κλίμα για υπαγωγή των ιδιωτικών σχολείων στο ΦΠΑ 23%. Ο κ. υπουργός, μάλιστα, επιδιώκει να δώσει και το ιδεολογικό περίβλημα της άποψής του λέγοντας ότι οι γονείς που στέλνουν τα παιδιά τους στα ιδιωτικά σχολεία είναι «εύποροι» που «κάνουν μια επιλογή» η οποία «πρέπει να πληρωθεί». Αναφέρει επίσης ότι «η ιδιωτική εκπαίδευση δεν καλύπτει ανάγκες που δεν δίνει η δημόσια εκπαίδευση».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Προφανώς ο κ. υπουργός θεωρεί πως οι «εύποροι» γονείς κάνουν μια ακριβή «επιλογή» έτσι, για γούστο και όχι επειδή η επί χρόνια υποβαθμισμένη δημόσια εκπαίδευση δεν μπορεί, σε πολλές περιπτώσεις, να ανταποκριθεί σε βασικές ανάγκες όπως το να βρει θέση το παιδί σε δημόσιο παιδικό σταθμό ή νηπιαγωγείο ή στο πού θα μείνει το παιδί όταν σχολάσει από το δημόσιο σχολείο την ώρα που οι γονείς του εργάζονται (όχι βέβαια στο υποστελεχωμένο ολοήμερο δημόσιο σχολείο). Δεν μας λέει επίσης ο κ. υπουργός πώς η υποβαθμισμένη δημόσια εκπαίδευση μπορεί να καλύψει άλλα κενά όπως π.χ. της συστηματικής εκμάθησης ξένων γλωσσών ή της χρήσης υπολογιστών.

Φαίνεται επίσης πως ο κ. υπουργός θεωρεί πως τα ιδιωτικά σχολεία είναι μόνο τα 10 γνωστά και ακριβά σχολεία της μεγαλοαστικής τάξης της χώρας και όχι τα δεκάδες μικρά και μεσαία σχολεία τα οποία απευθύνονται σε μεσαία βαλάντια. Και ετοιμάζεται να φορολογήσει γονείς οι οποίοι έχουν φορολογηθεί ήδη πληρώνοντας και το δημόσιο σχολείο. Ας διαβάσει ο κ. υπουργός τα στοιχεία της έρευνας του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ που αναφέρονται στη μέση τιμή των διδάκτρων που πληρώνουν οι γονείς και είναι της τάξης των 4.000 ευρώ ετησίως. Αυτούς τους γονείς, πλήττετε, κύριε υπουργέ. Και βέβαια πλήττετε και τους εργαζόμενους στα σχολεία αυτά (εκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό) που θα βρεθούν αντιμέτωποι με νέες μειώσεις μισθών, νέες απαιτήσεις για απλήρωτη υπερεργασία και με αυτό ακόμα το φάσμα της ανεργίας, καθώς χιλιάδες μαθητές θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τα ιδιωτικά σχολεία.

Και ποιοι θα ωφεληθούν, κύριε υπουργέ; Πάντως όχι τα δημόσια ταμεία καθώς είναι βέβαιο ότι η υπερφορολόγηση θα οδηγήσει, σε πολλές περιπτώσεις, σε έκδοση εικονικών αποδείξεων και το δημοσιονομικό αποτέλεσμα θα είναι πολύ μακριά από το επιθυμητό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι μόνοι που θα ωφεληθούν είναι οι μεγαλοεπιχειρηματίες της εκπαίδευσης που θα μαζέψουν όλους τους μαθητές από τα μικρά και τα μεσαία ιδιωτικά σχολεία που θα κλείσουν, αυξάνοντας τις ανισότητες και την ταξικότητα στην εκπαίδευση. Μήπως αυτοί ακριβώς οι μεγαλοεπιχειρηματίες βρίσκονται πίσω από αυτό το παράλογο μέτρο;

Και τελικά, κύριε υπουργέ, ισχύει ή όχι η δήλωσή σας ότι «η φορολόγηση στην εκπαίδευση είναι εκτός ευρωπαϊκής πραγματικότητας»; Και αλήθεια, ο νέος υπουργός Παιδείας θεωρεί ότι η γνώση πρέπει να φορολογείται όπως ένα οποιοδήποτε προϊόν; Αυτή είναι η ιδεολογική τοποθέτηση της Αριστεράς;

Μήπως, κ. υπουργέ, αντί να εγκλωβίζεστε σε εκτός πραγματικότητας τιμωρητική αντιμετώπιση δήθεν «εύπορων» συμπολιτών μας, αλλά και χιλιάδων εργαζομένων στα ιδιωτικά σχολεία, θα έπρεπε επιτέλους να αντιμετωπίσετε τα χρόνια προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης και τις παθογένειες που αυτά προκαλούν (ιδιαίτερα μαθήματα, φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών και υπολογιστών κ.λπ.);

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης