Νέα εξέλιξη στην υπόθεση της τραγωδίας της Αίγινας δίνει η κατάθεση του καπετάνιου της θαλαμηγού «Ντουέντε» κ. Νεκτάριου Λεούση στην ανακρίτρια Πειραιά, η οποία χειρίζεται την υπόθεση.
Πρόκειται για τη θαλαμηγό που ήρθε προς «βοήθεια» μετά το κάλεσμα του χειριστή του ταχύπλοου κ. Λυκουρέζου.
Συγκεκριμένα, ο κ. Λεούσης ισχυρίζεται πως ενημερώθηκαν από τον κ. Λυκουρέζο ότι το σκάφος του είχε κάποιο πρόβλημα!
Για τον λόγο αυτόν, συμπληρώνει, «αποφασίσαμε με την κυρία Νίνα να πάμε και εμείς στο σημείο όπου βρισκόταν το σκάφος του κ. Λυκουρέζου».
Στη συνέχεια οι δύο υπάλληλοι της θαλαμηγού βοήθησαν τον κ. Λυκουρέζο, χωρίς ωστόσο να γνωρίζουν τι είχε συμβεί.
Στο σημείο αυτό αποκαλύπτονται για πρώτη φορά και τα πλήρη στοιχεία της ιδιοκτήτριας της θαλαμηγού «Ντουέντε» (ομώνυμη του ταχύπλοου σκάφους που σκόρπισε τον θάνατο πριν από έναν μήνα στον Σαρωνικό).
Πρόκειται για τη βαρόνη Νίνα φον Μάλτζαν, γεννηθείσα στη Νέα Υόρκη, οι συνεργάτες της οποίας έσπευσαν να προσφέρουν βοήθεια στον 77χρονο Θρασύβουλο Λυκουρέζο που έχει ήδη προφυλακισθεί για το τραγικό συμβάν.
Το προφίλ της βαρόνης
Η βαρόνη Φον Μάλτζαν ήταν παλιά φίλη του Θρ. Λυκουρέζου από τις σπουδές του στην Ευρώπη, ενώ είχαν κοινό φίλο έναν Έλληνα έμπορο τροφίμων στην Αφρική που έχει έδρα στη Βρετανία. Παράλληλα ήταν αυτή που χρηματοδοτούσε τη ΜΚΟ την οποία είχε συστήσει η οικογένεια του 77χρονου χειριστή.
Η μητέρα της Νίνα φον Μάλτζαν ήταν δημοσιογράφος και η ίδια είχε σπουδάσει διερμηνεία στην Ελβετία. Υπηρέτησε στα διοικητικά συμβούλια πολλών γερμανικών οργανισμών, συμπεριλαμβανομένης της Αμερικανικής Ακαδημίας του Βερολίνου, ένα ερευνητικό και πολιτιστικό ίδρυμα αφιερωμένο στην «τόνωση των δεσμών μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Γερμανίας», και στο Ίδρυμα «James Simon», αφιερωμένο στην «προώθηση της τέχνης και του πολιτισμού».
Μαρτυρίες που περιπλέκουν την υπόθεση
Λίγα εικοσιτετράωρα μετά το τραγικό περιστατικό, η βαρόνη, όπως κατέθεσαν οι ίδιοι μάρτυρες, έφυγε από το νησί. Δεν την ακολούθησαν ωστόσο τρεις από τις γυναίκες που φιλοξενούσε στη θαλαμηγό, οι οποίες αναχώρησαν αργότερα από το νησί με το πλοίο της γραμμής.
Όμως αυτά τα στοιχεία παρουσιάζονται πλέον σε καταθέσεις -ύστερα από σχετικές ερωτήσεις των δικαστικών λειτουργών- που δόθηκαν τις τελευταίες ημέρες στην ανακρίτρια του Πειραιά και τις οποίες αποκαλύπτει «Το Βήμα της Κυριακής».
Ο κ. Λεούσης περιγράφει στη συνέχεια της κατάθεσής του ότι ο Θρ. Λυκουρέζος υπέφερε από πόνους στη μέση λόγω του κυματισμού που υπήρχε την ώρα που είχε επιβιβασθεί στο υποβοηθητικό φουσκωτό (τέντερ) της θαλαμηγού «Ντουέντε».
Ο ίδιος μάρτυρας σημειώνει ότι έπειτα από πρόταση δική του και με την παρεμβολή ενός δικηγόρου κανονίστηκε ραντεβού λιμενικών με τον Θρ. Λυκουρέζο σε μεσαιωνικό πύργο της Αίγινας, έτσι ώστε να παραδοθεί εκεί. Κάτι και το οποίο συνέβη τελικά.
Άλλοι μάρτυρες αναφέρουν ότι «είχε προβλήματα στη μέση του από τον κυματισμό της θάλασσας», άλλος μιλά για «αίματα στις πατούσες του», ενώ μερικοί τρίτοι τον έβλεπαν απλώς «συνοφρυωμένο να κρατά το κεφάλι του».
Μια άλλη μάρτυρας που κατέθεσε επίσης την 5η Σεπτεμβρίου έδωσε μια διαφορετική εκδοχή των προβλημάτων που αντιμετώπιζε μετά το δυστύχημα ο 77χρονος χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου.
Όπως σημείωσε, «είδα το φουσκωτό γεμάτο αίματα από τα πέλματα του κ. Λυκουρέζου. Τα πόδια του ήταν πρησμένα και μελανιασμένα, και τον βοήθησα για να μπει στο αυτοκίνητο. Τον ρώτησα τι έγινε και μου απάντησε ότι χτύπησε με ένα άλλο σκάφος. Όταν τον ρώτησα τι εννοεί, μου απάντησε ότι δεν θυμόταν…»
Διευρύνει τον κύκλο των καταθέσεων η ελληνική Δικαιοσύνη
Όπως είναι φυσικό, γεννώνται μεγάλα ερωτήματα σχετικά με τις αντικρουόμενες καταθέσεις των διαφόρων μαρτύρων της υπόθεσης.
Η ελληνική Δικαιοσύνη προσπαθεί να ρίξει άπλετο φως σε μια τραγωδία που συγκλόνισε το πανελλήνιο.
Για αυτόν τον λόγο έχει ζητηθεί η άρση του απορρήτου των τηλεφωνικών συνομιλιών των εμπλεκομένων στο δυστύχημα αλλά και όσων βοήθησαν στη συνέχεια τον κ. Λυκουρέζο να απομακρυνθεί από το σημείο της τραγωδίας.
Ο κύκλος των καταθέσεων που ζητεί η δικαστική λειτουργός του Πειραιά διευρύνεται καθημερινά και θεωρείται πιθανή η κλήση των επιβατών της θαλαμηγού.