Το 2012 η οικονομική κρίση συμπαρέσυρε και τον ελληνικό τουρισμό, οδηγώντας σε κατακόρυφη πτώση του αριθμού των ξένων επισκεπτών. Τα δυο τελευταία χρόνια η εικόνα έχει αλλάξει άρδην, υποστηρίζει η Thomas Cook.

Οι τουρίστες επιστρέφουν μαζικά στην Ελλάδα, ορισμένοι όχι τόσο οργανωμένα όσο συνήθως, όπως παρατηρεί ο μάνατζερ του μεγάλου γερμανικού tour operator Thomas Cook, Μάρκους Λόιτνερ. Αρκετοί, όπως επισημαίνει, προτιμούν στο μεταξύ να οργανώσουν ατομικά και πιο ευέλικτα τις διακοπές τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έτσι η εταιρία προσφέρει εδώ και έναν περίπου χρόνο τη δυνατότητα να πετάξει ο πελάτης προς έναν συγκεκριμένο προορισμό, για παράδειγμα την Κρήτη, αλλά να επιστρέψει από άλλο αεροδρόμιο, για παράδειγμα από την Κέρκυρα.

Ο αριθμός των εν λόγω κρατήσεων αυξάνεται σταθερά, όπως λέει. Με τον τρόπο αυτό οι τουρίστες έχουν τη δυνατότητα να επισκεφτούν διάφορα νησιά ή ακόμη και τη γειτονική Τουρκία, η οποία μπορεί να συνδυαστεί με τη συγκεκριμένη προσφορά.

Διψήφιο ποσοστό αύξησης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρώτα στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών ωστόσο παραμένουν τα στάνταρ πακέτα διακοπών, τα οποία εξακολουθούν να βρίσκονται σε καλό δρόμο, όπως λέει χαρακτηριστικά ο ειδικός: «Αναμφίβολα η Ελλάδα έχει εξέλθει από την κρίση», εκτιμά ο Μάρκους Λόιτνερ, προσθέτοντας ότι σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά καταγράφεται φέτος ένα διψήφιο ποσοστό αύξησης. Αυτό σημαίνει ότι έχουν ξεπεραστεί ακόμη και τα επίπεδα του 2011 όταν η κρίση δεν είχε συμπαρασύρει ακόμη τον ελληνικό τουρισμό.

Δημοφιλέστερος προορισμός των πελατών της Thomas Cook παραμένει η Κρήτη. «Η Κρήτη προσφέρει κάτι για τον καθένα», λέει ο μάνατζερ του ομίλου. Οι οικογένειες προτιμούν το νησί το καλοκαίρι ενώ πριν και μετά την high season η Κρήτη είναι δημοφιλής προορισμός κυρίως για ζευγάρια και ηλικιωμένους. Εδώ και δυο χρόνια μάλιστα η σεζόν στην Κρήτη έχει παραταθεί αφού ξεκινά πριν το Πάσχα και τελειώνει το Νοέμβριο.

Ευκαιρία επέκτασης τη σεζόν

Η Thomas Cook θα ήθελε να επεκτείνει την τουριστική σεζόν επίσης σε Ρόδο και Κω, όπως λέει ο Μάρκους Λόιτνερ. Για να γίνει αυτό όμως θα έπρεπε να συμπορευτούν τα καταστήματα και τα εστιατόρια και να παραμείνουν ανοιχτά. Στην παρούσα φάση διεξάγονται συνομιλίες με τις τουριστικές αρχές, όπως λέει: «Αυτό το σχεδιάζουμε για το 2015».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όσον αφορά τα υπόλοιπα νησιά: οι ορειβάτες προτιμούν την Κέρκυρα ενώ προς τη Νάξο και τη Μύκονο κατευθύνονται περισσότερο ζευγάρια και ηλικιωμένοι και λιγότερο οικογένειες καθώς, σε σύγκριση με τα μεγάλα νησιά, τα μικρότερα είναι και ακριβότερα, όπως λέει ο μάνατζερ της Thomas Cook.

Πηγή: Deutsche Welle

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης