Λίγο πριν από την επίσημη αυλαία της νέας τουριστικής περιόδου, ρεπορτάζ του Sky News παρουσιάζει μια Ελλάδα σκοτεινή, βρόμικη, πεινασμένη. Εικόνα, κάθε άλλο παρά ελκυστική για τους ξένους τουρίστες, που μέχρι πρότινος έβλεπαν μια χώρα φωτεινή, ηλιόλουστη και φιλόξενη -ονειρεμένο προορισμό για διακοπές.

Στο οδοιπορικό του, ο δημοσιογράφος, Τζέισον Φάρελ, συναντά σε έναν κεντρικό δρόμο της Αθήνας έναν 70χρονο που ψάχνει μέσα στα σκουπίδια. Όπως λέει, δεν είναι άστεγος, αλλά συνταξιούχος που αναγκάζεται να συλλέγει την τροφή του από τους κάδους, γιατί, μετά τις τελευταίες περικοπές, η σύνταξή του δεν του φτάνει για να ζήσει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εικόνα αλλάζει και δείχνει ηλικιωμένες γυναίκες που παίρνουν μπουκάλια με νερό και τρόφιμα από τα συσσίτια. Όπως λένε οι ίδιες, αναβιώνουν εικόνες της κατοχής του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν οι ναζί είχαν κατακτήσει την Ελλάδα.

Ο δημοσιογράφος επισκέπτεται και τα χωριά SOS. Όπως αναφέρει, η αύξηση των παιδιών που ζητούν καταφύγιο εκεί έχει αγγίξει ποσοστό 75% από την αρχή της οικονομικής κρίσης. Οι λόγοι που οι γονείς αποχωρίζονται τα παιδιά τους και τα αφήνουν εκεί είναι καθαρά οικονομικοί, αναφέρεται.

Μια άλλη ζοφερή όψη της χώρας δεν είναι άλλη από τα στέκια του αγοραίου έρωτα. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τα ποσοστά πορνείας έχουν εκτοξευθεί, με τις ασθένειες να καραδοκούν, προσθέτοντας ότι αυτή η «ψηφίδα» ολοκληρώνει το παζλ της εικόνας της σύγχρονης Ελλάδας. Μιας χώρας που, εκτός από τα χρήματα, έχει χάσει κάτι πολύ πιο σημαντικό: την οικογενειακή παράδοση και την κοινωνική αλληλεγγύη, δύο αξίες που ανέκαθεν αποτελούσαν τον «κορμό» της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι εικόνες δεν είναι ψεύτικες ή κατασκευασμένες, δεν χαρακτηρίζουν όμως συλλήβδην την Ελλάδα, η οποία μπορεί να τα βγάζει πέρα δύσκολα, σίγουρα όμως δεν έχει μετατραπεί – ακόμα τουλάχιστον – σε… Μπαγκλαντές. Δυστυχώς όμως, αυτό δεν μπορούν να το γνωρίζουν όσοι δεν ζουν εδώ και το γεγονός είναι ότι η μονομερής προβολή τέτοιων εικόνων πλήττει βαρύτατα τη μόνη βαριά βιομηχανία που διαθέτει η Ελλάδα…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης